در حالی که دنیای ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای یک پیشنهاد نظارتی احتمالی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به نفع صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) است، پیتر شیف، منتقد برجسته ارزهای دیجیتال، صدا کرد یک نظر مخالف

شیف الف را پیش بینی کرد آینده تلخ برای بیت کوین، به خصوص در صورت تایید ETF نقطه ای. نظرات او در زمانی بیان می شود که جامعه ارزهای دیجیتال از انتظارات برای افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین غوغا می کند.

یک اقتصاددان برای بیت کوین تاریکی می گوید

در یک پست اخیر در X، شیف تردید خود را ابراز کرد و پیشنهاد کرد که سر و صدای گمانه زنی در اطراف ETF فهرست شده در ایالات متحده به طور مستقیم سرمایه گذاری در بیت کوین ارزش کریپتو را “بالا” کرده است.

قیمت بیت کوین (BTC) در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTC/USDT در TradingView.com

این دیدگاه با روند قیمت بیت کوین، که در اواخر سال گذشته شاهد افزایش بود، مطابقت دارد گزارش نادرست در مورد تأیید برنامه ETF در حال انتظار BlackRock. در حالی که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، تایید بالقوه ETF را به عنوان دروازه ای برای سرمایه گذاران سنتی به بازار کریپتو می دانند، چشم انداز شیف به شدت با این احساسات مخالف است.

برخورد جامعه با بدبینی شیف

اظهارات پیتر شیف در جامعه کریپتو بدون چالش نمانده است. در X، پست‌های او پاسخ‌های انتقادی را به خود جلب کرد و کاربران اساس پیش‌بینی‌های نزولی او را زیر سوال بردند. یک کاربر X، معروف به Bloxpert، به طور مستقیم پرسید شیف برای مثال هایی از راه اندازی ETF که منجر به نتایج نزولی شد.

شیف، در پاسخ، ضرورت ETF بیت کوین را زیر سوال برد و استدلال کرد که از آنجایی که بیت کوین را می توان به طور مستقل خریداری و ذخیره کرد، یک ETF اضافی به نظر می رسد. او به طور ضمنی نیاز به چنین محصولات مالی در فضای کریپتو را کم اهمیت جلوه داد و نتیجه گرفت: “شما ممکن است فقط یک ETF طلا داشته باشید.”

علیرغم چشم انداز نزولی شیف، بخش قابل توجهی از جامعه ارزهای دیجیتال و بسیاری از کارشناسان خوش بین هستند. به عنوان مثال، جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares، تایید ETF بیت کوین را در ایالات متحده به عنوان رویداد تحول آفرین برای بازار دارایی دیجیتال.

باترفیل پیشنهاد می کند که افزایش سرمایه گذاری 20 درصدی از دارایی های جاری تحت مدیریت می تواند قیمت بیت کوین را به حدود 80000 دلار برساند. چنین پیش بینی ها کاملاً در تضاد با دیدگاه های شیف قرار دارد و منعکس کننده نظرات و انتظارات مختلف پیرامون آینده بیت کوین در پی تغییرات بالقوه نظارتی است.

تصویر برجسته از Unsplash، نمودار از TradingView

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر