از ماه آگوست، اتریوم کارمزد تراکنش ها را به جای پرداخت به ماینرها کاهش داده است.

در حال حاضر حدود 2 میلیارد دلار اتریوم (603452 ETH) توسط شبکه اتریوم سوزانده شده است و به کوره ای می افزاید که ارز دیجیتال را به بالاترین حد خود رسانده است. 

اتریوم پس از معرفی EIP-1559 در 5 آگوست شروع به سوزاندن اتریوم کرد. این مکانیسم هر روز با ارسال آن به آدرسی از کار افتاده، حدود 30 میلیون دلار ETH را از گردش خارج می کند . این جایگزین روش قبلی پرداخت ETH به معدنچیان برای اعتبار تراکنش ها می شود.

EIP-1559 برای سرعت بخشیدن به ارتقای مورد انتظار به نام اتریوم 2.0 طراحی شده است. این ارتقا، تراکنش‌های اتریوم را با اثبات سهام تأیید می‌کند، الگوریتمی با انرژی کارآمد که جایگزین مکانیزم اثبات کار محاسباتی سنگین می‌شود.

در حالی که انتظار می رود اتریوم تا اوایل سال 2022 با بلاک چین اثبات سهام اتریوم 2.0 “ادغام” شود، هنوز چند سال طول می کشد تا اتریوم 2.0 دارای همان قابلیت های قرارداد هوشمندی باشد که اتریوم امروزی دارد.

یکی از تصورات غلط رایج در مورد EIP-1559 این بود که هزینه‌های گاز را کاهش می‌دهد—مثلاً تعویض یک توکن در Uniswap 38.69 دلار و برای ضرب کردن یک NFT چند صد دلار هزینه دارد. در عوض، EIP-1559 برای قابل پیش بینی تر کردن هزینه تراکنش های اتریوم طراحی شده است. ماینرهای اثبات کار از EIP-1559 ناراضی بودند زیرا برای استخراج اتریوم پول زیادی را برای کارت های گرافیک خرج کرده بودند. 

با کاهش عرضه اتریوم، EIP-1559 به افزایش قیمت اتریوم کمک کرده است. این هفته، سکه به 4366 دلار رسید که بالاترین رقم تاریخ است. اما صعود اتریوم به بالاترین سطح، بر اساس یک ETF جدید معاملات آتی بیت کوین بود که SEC به طور ناگهانی هفته گذشته آن را تایید کرد. چه کسی می توانست آن را پیش بینی کند؟

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع