بیت کوین امروز حدود 13 درصد از بالاترین سطح خود سقوط کرد و بررسی اینکه آیا احساسات کلی صعودی باقی می ماند یا خیر، مهم است.

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته تغییرات زیادی داشته است. چهارشنبه گذشته، دقیقاً یک هفته پیش، این ارز دیجیتال به بالاترین سطح خود در حدود 67 هزار دلار (در Bitstamp) رسید.

اکنون بیت کوین با قیمتی در حدود 59 هزار دلار معامله می شود که از زمان اوج خود به 58 هزار دلار کاهش یافته است و 13 درصد کاهش یافته است. با این کار، بررسی اینکه چه چیزی باعث اصلاح شد و اینکه آیا احساسات صعودی دست نخورده باقی می‌ماند، مهم است. آنچه در زیر رخ داد، آنچه امروز اتفاق افتاد، و آنچه که می توان بر اساس ورودی توییتر تحلیلگر برجسته بیت کوین – دنیل جو – انتظار داشت، خلاصه می کند .

چه چیزی باعث شد قیمت بیت کوین اصلاح شود؟

همانطور که دانیل در چند روز گذشته بارها در اینجا در CryptoPotato ذکر کرده است، قیمت BTC کاملاً بیش از حد مجاز بوده است. همین دیروز، ما بیان کردیم که ساختار فعلی بازار از نظر میانگین نسبت اهرمی بسیار شبیه به آنچه در نوامبر 2020 بود، به نظر می رسد.

پس از اینکه نسبت اهرمی به اوج خود در 20.20 رسید، قیمت در آن زمان 16 درصد کاهش یافت. دیروز، معیار در 0.19 قرار داشت – نشانه واضحی از اینکه بازار بیش از حد اعتماد به نفس دارد و ممکن است به زودی سقوط کند.

شاید تا حدودی انتظار می رفت، قیمت اصلاح شد و به زیر 60 هزار دلار رسید تا به حمایت 58.3 هزار دلار برسد، که تا کنون ادامه داشته است. البته دیدن نزدیک بالای آن برای تایید بیشتر مهم است.

ما همچنین شاهد ورود 1500 بیت‌کوین به صرافی‌های نقطه‌ای بودیم که درست قبل از عقب نشینی، و دیوار خرید 60 هزار دلاری شکسته شد، که باعث شد آبشاری از انحلال‌ها به 58.1 هزار دلار کاهش یابد – پایین‌ترین سطح کنونی تا زمان نگارش این مقاله. در مجموع، کمی کمتر از 1 میلیارد دلار در موقعیت های اهرمی از بین رفت .

img1_btc
نمودار توسط TradingView

چشم انداز فنی

همانطور که در بالا ذکر شد، قیمت بیت کوین به پشتیبان فنی در حدود 58.3 هزار دلار بازگشت و قبل از اینکه در زمان نگارش این مقاله به 59 هزار دلار برسد. بسته شدن روزانه بالای 58.3 هزار دلار اولین گام مثبت به سمت بهبود خواهد بود و مهم است که این سطح را به عنوان قریب‌الوقوع‌ترین حمایت در حال حاضر تماشا کنید. بسته شدن بالای 60 هزار دلار حتی بهتر خواهد بود، و پشتیبانی در آن سطح را نیز تأیید می کند.

با این حال، نسبت اهرم، حتی اگر اندکی کاهش یابد، همچنان بالا باقی می ماند، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود:

قیمت بیت کوین
نمودار توسط CryptoQuant

این بدان معنی است که مهم است که محتاط باشید زیرا ممکن است انحلال‌های بیشتر همچنان در کارت‌ها وجود داشته باشد. در صورت وجود نقاط منفی بیشتر، سطوحی که باید در نظر بگیرید شامل 58.3 هزار دلار، 57.1 هزار دلار، 55 هزار دلار و 53 هزار دلار است.

واگرایی صعودی ساعتی نیز باطل شده است زیرا بیت کوین روزانه زیر 60 هزار دلار است و پایین ترین سطح نیز در حال انجام است. به همین دلیل است که بازپس گیری 60 هزار دلار در سریع ترین زمان ممکن برای گاوها مهم است تا در کوتاه مدت به صندلی راننده بازگردند.

از سوی دیگر، خوب است ببینیم که نرخ‌های تامین مالی به حالت خنثی برگشتند، اما توصیه می‌شود که احتیاط کنید زیرا ممکن است انحلال‌های بیشتری رخ دهد.

رویدادهای امروز نتوانست به ساختار کلی بازار آسیب برساند و اصول بنیادی بیت کوین به وضوح نشان می دهد که بلندمدت به طور قاطع صعودی باقی می ماند. به نظر می رسد این یک تغییر کوتاه مدت با پایین ترین قیمت بین 58.3 تا 53 هزار دلار باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع