بیت کوین و بیشتر قیمت های آلت کوین کاهش یافته اند و به دنبال آزمایش مجدد سطوح پشتیبانی اساسی هستند.

تجزیه و تحلیل قیمت 10/19: BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، SOL، DOGE، DOT، MATIC، SHIB


نبود یک کاتالیزور تعیین کننده و قدرت در شاخص دلار ایالات متحده (DXY) وضعیت دارایی های پرخطر را تحت کنترل نگه داشته است. بیت کوین (بیت کوین) در یک محدوده تنگ گیر می کند و به دنبال آن شکست گریزان است. هرچه مدت زمان بیشتری را بیت کوین در محدوده سپری کند، خروج نهایی از آن بیشتر خواهد بود.

به نظر نمی رسد که عدم اطمینان کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال دیدگاه بلندمدت سرمایه گذاران نهادی را تغییر داده باشد. رابین وینس، مدیر عامل BNY Mellon گفت که نظرسنجی انجام شده توسط این بانک نشان می دهد 91 درصد از سرمایه گذاران نهادی مشتاق سرمایه گذاری بودند در برخی از انواع دارایی های توکن شده در چند سال آینده.

عملکرد روزانه بازار ارزهای دیجیتال منبع: سکه 360

اگرچه برخی معتقدند که مؤسسات در حرکت به سمت ارز دیجیتال کند بوده اند، جان داگوستینو، مشاور ارشد کوین بیس، چیز دیگری فکر می کند. داگوستینو در حالی که در مصاحبه ای با SALT صحبت می کرد، گفت که “سکون نهادی یک چیز بسیار واقعی است” اما در مورد دارایی های دیجیتال، پذیرش نهادی “بسیار بسیار سریع در حال حرکت است.”

سطوح حمایتی مهمی که خریداران برای جلوگیری از ریزش بیت کوین و آلت کوین های انتخابی باید از آنها دفاع کنند، کدامند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

BTC/USDT

فروشنده ها با موفقیت از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (19659 دلار) در 17 و 18 اکتبر دفاع کردند. شکست در رفع این مقاومت ممکن است گاوهای تهاجمی را وسوسه کند که با سود خارج شوند و فروشنده ها را برای شروع پوزیشن‌های کوتاه وسوسه کند. این باعث شد که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه ((19384 دلار) در 18 اکتبر بازگردد.

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان بار دیگر تلاش خواهند کرد تا حمایت فوری را با قیمت 18843 دلار به چالش ببرند. اگر این سطح کاهش پیدا کند، فروش می تواند افزایش پیدا کند و ارز BTC/USDT می تواند به منطقه پشتیبانی بحرانی بین 18125 تا 17622 دلار ریزش کند. انتظار می رود فروشندگان با تمام توان از این منطقه دفاع کنند زیرا شکستن زیر آن می تواند شروع مرحله بعدی روند نزولی باشد.

اولین نشانه قدرت شکست و نزدیک شدن به بالای خط روند نزولی خواهد بود. این می تواند خرید بیشتری را جذب کند و قیمت را به 20500 دلار برساند. خریداران باید بر این مقاومت غلبه کنند تا سیگنال تغییر روند کوتاه مدت احتمالی را نشان دهند. سپس این ارز می تواند به سمت مقاومت بعدی در 22800 دلار صعود کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) در 17 اکتبر دوباره وارد الگوی مثلث متقارن شدند اما خریداران نتوانستند بهبودی را حفظ کنند. قیمت در 18 اکتبر کاهش یافت و فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت را به 1263 دلار برسانند.

نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

شیب کم متحرک نمایی 20 روزه (1320 دلار) و RSI در محدوده منفی نشان می دهد که فروشندگان در یک برتری حاشیه ای قرار دارند. اگر قیمت به زیر 1263 دلار ریزش کند، ارز ETH/USDT می تواند به 1190 دلار کاهش پیدا کند.

برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا حمایت در 1263 دلار افزایش پیدا کند، نشان دهنده این است که سطوح پایین تر در حال جذب خریداران هستند. خریداران سپس تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث برسانند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ارز می تواند به خط روند نزولی کانال نزولی صعود کند. شکست بیش از این مقاومت می تواند پایان روند نزولی را نشان دهد.

BNB/USDT

اگرچه BNB (BNB) طی چند روز گذشته بین 258 تا 300 دلار تثبیت شده است، فروشندگان تلاش می کنند با دفاع از میانگین های متحرک دست برتر را به دست آورند.

نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

اکنون فروشندگان سعی خواهند کرد تا قیمت را به حمایت از محدوده 258 دلار برسانند. تکرار مکرر سطح حمایت در مدت کوتاهی باعث تضعیف آن می شود. اگر این سطح کاهش پیدا کند، ارز BNB/USDT می‌تواند تا سطح حمایت بعدی در ۲۱۶ دلار ریزش کند. شیب کم متحرک نمایی 20 روزه (275 دلار) و RSI نزدیک به 45 نشان می دهد که فروشندگان حاشیه کمی دارند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت بالا برود و از میانگین‌های متحرک بالاتر برود، ارز می‌تواند ماندن خود را در محدوده ادامه دهد و تا مقاومت بالای 300 دلار افزایش پیدا کند.

XRP/USDT

XRP (XRP) وضعیت یافت و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.47 دلار) در 17 اکتبر بسته شد، اما خریداران نتوانستند از این برتری استفاده کنند. این نشان می دهد که فروشندگان در صعودهای کوچک می فروشند.

نمودار روزانه XRP/USDT. منبع: TradingView

قیمت به شدت کاهش یافت و در 18 اکتبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسید. فروش شدت گرفت و ارز XRP/USDT به خط حمایت مثلث ریزش کرد. این سطح مهمی است که باید در کوتاه مدت مراقب آن باشید زیرا شکستن زیر آن می تواند ارز را به 0.41 دلار کاهش دهد.

در روند صعودی، اولین نشانه قدرت شکست و نزدیک شدن به بالای 0.49 دلار خواهد بود. خریداران سپس سعی می کنند قیمت را به منطقه بالای سر بین خط مقاومت و 0.56 دلار حرکت دهند. شکست و تثبیت شدن بالای این منطقه می تواند نشان دهنده از سرگیری روند صعودی باشد.

ADA/USDT

در یک روند قوی، صعود که معمولا بین یک تا سه روز طول می کشد و این همان چیزی است که در کاردانو اتفاق افتاد (ADA). قیمت پس از بهبودی دو روزه در 18 اکتبر کاهش یافت که نشان می‌دهد فروشنده ها در هر صعود کوچک در حال فروش هستند.

نمودار روزانه ADA/USDT. منبع: TradingView

فروشنده ها تلاش خواهند کرد تا از برتری خود استفاده کنند و ارز ADA/USDT را به خط حمایت گوه در حال ریزش ببرند. اگر این حمایت نیز شکست بخورد، فروش می تواند شتاب بگیرد و ارز ممکن است تا 0.30 دلار ریزش کند.

اگر خریداران بخواهند از ریزش جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.39 دلار) برسانند. سپس ارز می تواند تا خط مقاومت گوه بالا رود. شکست بالاتر از این سطح می تواند به تغییر روند بالقوه اشاره کند.

SOL/USDT

خریداران نتوانستند قیمت را به خط روند نزولی برسانند زیرا فروشنده ها وضعیت را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (31.40 دلار) در 18 اکتبر متوقف کردند.SOL) به منطقه حمایت قوی بین 30 تا 29.42 دلار کاهش یافته است.

نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی برگشت، خریداران دوباره سعی خواهند کرد ارز SOL/USDT را به سمت خط روند نزولی سوق دهند. خریداران باید بر این مقاومت غلبه کنند تا درهای صعود احتمالی به 35.50 دلار باز شود.

با این حال، فروشندگان ممکن است برنامه های دیگری داشته باشند. آنها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 29.42 دلار کاهش دهند و پایین‌ترین قیمت 27.87 دلاری را که در 13 اکتبر ثبت شده بود به چالش ببرند. این سطح احتمالاً خرید قوی خریداران را جلب می‌کند، اما اگر فروشنده ها موفق به شکستن حمایت شوند، توقف بعدی می‌تواند 26 دلار باشد.

DOGE/USDT

دوج کوین (DOGE) در 18 اکتبر EMA 20 روزه (0.06 دلار) را سوراخ کرد اما در SMA 50 روزه (0.06 دلار) با مخالفت شدید روبرو شد. این نشان می دهد که این احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در صعود های جزئی می فروشند.

نمودار روزانه DOGE/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را تا سطح حمایت نزدیک به 0.06 دلار کاهش دهند. خریداران در دو نوبت قبلی با موفقیت از این سطح دفاع کرده بودند، از این رو آنها دوباره سعی خواهند کرد عملکرد خود را تکرار کنند.

اگر قیمت از سطح حمایت بازگردد، ارز می تواند دوباره به میانگین های متحرک صعود کند. خریداران باید بر این مقاومت غلبه کنند تا قیمت 0.07 دلار را افزایش دهند.

برعکس، اگر قیمت به زیر سطح حمایت بشکند، ارز DOGE/USDT می‌تواند به پایین‌ترین حد ژوئن نزدیک به 0.05 دلار ریزش کند. انتظار می رود خریداران با تمام توان از این سطح دفاع کنند.

مربوط: در اینجا چیزی است که می‌تواند جرقه‌ای را برای یک «رشد عظیم بیت‌کوین» ایجاد کند، زیرا بیت‌کوین به 19 هزار دلار می‌رسد

DOT/USDT

خریداران نتوانستند پولکادوت را ببرند (نقطه) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (6.27 دلار) در 17 و 18 اکتبر، که نشان می دهد فروشندگان به شدت از این سطح دفاع می کنند.

نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

فروشندگان سعی خواهند کرد با پایین آوردن قیمت به زیر سطح حمایت مهم در 6 دلار، برتری خود را بیشتر کنند. اگر آنها موفق شوند، فروش می تواند تسریع شود و ارز DOT/USDT می تواند به 5.68 دلار کاهش پیدا کند. اگر این سطح نیز شکست بخورد، توقف بعدی می تواند 5.36 دلار باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت با قدرت از 6 دلار بازگردد، نشان می‌دهد که خریداران در حال فشرده شدن هستند. خریداران مجدداً سعی خواهند کرد مقاومت پیش رو را در EMA 20 روزه عبور کنند و قیمت را به سمت 6.64 دلار برسانند.

MATIC/USDT

چند ضلعی (MATIC) در 17 اکتبر در بالای خط روند نزولی شکست و بسته شد. این نشان دهنده شروع یک وضعیت پایدار در کوتاه مدت است.

نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

ارز MATIC/USDT می تواند تا 0.94 دلار افزایش پیدا کند، جایی که فروشندگان ممکن است دفاعی قوی داشته باشند. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید اما از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.81 دلار) بازگردد، نشان می دهد که احساسات مثبت شده و معامله گران در حال خرید هستند. این می تواند چشم انداز صعود را به 1.05 دلار افزایش دهد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین های متحرک برسد، نشان می دهد که شکست اخیر ممکن است یک تله گاو باشد. سپس ارز می تواند تا 0.69 دلار کاهش پیدا کند.

SHIB/USDT

شیبا اینو (SHIB) برگشت در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.000011 دلار) به پایان رسید و قیمت به حمایت قوی در 0.000010 دلار کاهش یافت.

نمودار روزانه SHIB/USDT. منبع: TradingView

میانگین های متحرک نزولی و RSI زیر 37 نشان می دهد که فروشندگان قدرت بیشتر را دارند. اگر قیمت به زیر 0.000010 دلار ریزش کند، ارز SHIB/USDT می تواند به 0.000009 دلار و پس از آن به حمایت مهم 0.000007 دلار کاهش پیدا کند.

اگر خریداران بخواهند از ریزش این ارز جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. سپس این ارز می تواند به SMA 50 روزه (0.000011 دلار) و پس از آن به 0.000014 دلار افزایش پیدا کند.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر