دان تاپسکات در جدیدترین کتاب خود با عنوان «انقلاب پلتفرم» توضیح می‌دهد که چگونه فناوری بلاک چین با هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا همگرا شده است.

بلاک چین سازمانی در سال 2016 شکل گرفت، زمانی که شرکت هایی مانند IBM شروع به استفاده از شبکه های خصوصی برای مدیریت زنجیره تامین کردند. 
همچنین در سال 2016 بود که نویسنده دان تاپسکات 
، 
انقلاب بلاک چین را نوشت و منتشر 
کرد ، کتابی که به بررسی روشی که 
بلاکچین تعدادی از صنایع را متحول می کند، می پردازد.
پس از انتشار 
انقلاب بلاک چین ، تاپسکات – که همچنین یکی از بنیانگذاران مؤسسه تحقیقاتی بلاک چین است – 
انقلاب زنجیره تامین رادر آگوست 2020 منتشر کرد. با توجه به زمان انتشار کتاب، 
انقلاب زنجیره تامین نحوه افشای اشکالات همه گیر COVID-19 را شرح داد. در سراسر زنجیره‌های تامین در سراسر جهان، توضیح بیشتر اینکه چگونه می‌توان از بلاک چین برای حل این چالش‌ها استفاده کرد.
تقریباً یک سال پس از انتشار 
Supply Chain Revolution ، تاپسکات آخرین کتاب خود را با عنوان 
انقلاب پلتفرم منتشر کرده است. برخلاف دو کتاب دیگر او که توضیح می‌دهند بلاک چین چیست و چگونه می‌توان از آن برای پیشرفت صنایع خاص استفاده کرد، 
پلتفرم انقلاب یک گام فراتر می‌رود و این تز را مطرح می‌کند که بلاک چین به «وضعیت پلتفرم» رسیده است.
به طور خاص، تاپسکات به کوین تلگراف گفت که بلاک چین در طول سال ها به بلوغ زیادی رسیده است که شرکت ها و صنایع اکنون در حال ساخت مدل های جدید بر روی بلاک چین به عنوان یک «پلتفرم» هستند. 
علاوه بر این، تاپسکات معتقد است که بلاک چین به نقطه «ترویژانس» رسیده است و آن را به بزرگترین فناوری عصر دیجیتال امروز تبدیل می کند:
فناوری‌های جدید زیادی در عصر دوم عصر دیجیتال امروزی وجود دارد، از جمله هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و اینترنت اشیا. 
در نهایت، بزرگ‌ترین این فناوری‌ها، بلاک‌چین است که با همه این فناوری‌های دیگر «ترویج» است.
درک سه گانه فناوری بلاک چین
تاپسکات در طول هشت فصل از 
انقلاب پلتفرم روشی را 
توضیح می‌دهد 
که شرکت‌ها، زنجیره‌های تامین و بخش‌های اقتصاد بر اساس بلاک چین به عنوان پلتفرمی برای پیشرفت‌های بیشتر ساخته می‌شوند.
به منظور تشریح سه گانه زنجیره بلوکی با هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا، فصل 1 
پلتفرم انقلاب به روشی که بلاک چین می تواند آینده عصر دیجیتال را تضمین کند، می پردازد. 
به طور خلاصه، این فصل در مورد شرکت‌های دیجیتالی مانند فیس‌بوک (اکنون متا) و گوگل صحبت می‌کند و اشاره می‌کند که این نهادها به عنوان صاحبخانه برای داده‌های کاربر عمل می‌کنند. 
ما داده ها را ایجاد می کنیم و این شرکت ها آن را از بین می برند. 
پس از آن ما تقریباً با هیچ چیز باقی نمی‌مانیم – نمی‌توانیم از داده‌های خود پول کسب کنیم یا از آن داده‌ها محافظت کنیم زیرا حریم خصوصی ما تضعیف می‌شود.» تاپسکات گفت.
برای حل این معضل مداوم، فصل 1 روشی را توضیح می دهد که دسترسی آزاد، مشارکت منصفانه و هویت خودمختار در یک شبکه بلاک چین می تواند دسترسی به وب را بهبود بخشد. 
به طور خاص، این فصل بر روشی متمرکز است که بلاک چین می‌تواند مشکل دستکاری را حل کند، عدالت را ترویج کند، از حقوق تولیدکنندگان محتوا محافظت کند و موارد دیگر. 
اگرچه ممکن است اینطور باشد، فصل 1 همچنین توضیح می دهد که چرا سه گانه زنجیره بلوکی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در نهایت به وب 3.0 منجر می شود. 
این شبکه به عنوان شبکه ای توصیف می شود که در آن میلیاردها نفر، دستگاه ها و سازمان های مستقل غیرمتمرکز، یا DAO ها، قادر خواهند بود برای تصمیم گیری بهتر، داده ها را معامله و تجزیه و تحلیل کنند.
فصل دوم کتاب تاثیر بلاک چین بر داده های بزرگ را بررسی می کند. 
«داده‌های بزرگ» در اینجا به عنوان یک طبقه دارایی جدید شناخته می‌شود که ممکن است بر همه دارایی‌های دیگر برتری داشته باشد، با توجه به این تصور که شرکت‌های دیجیتال سال‌ها به طور خصوصی داده‌های کاربر را ذخیره می‌کنند. 
با این حال، از طریق فناوری‌های رمزگذاری مانند آن‌هایی که در شبکه‌های بلاک چین یافت می‌شوند، می‌توان به حقوق جدید حریم خصوصی و حقوق مالکیت داده‌ها دست یافت.
مطالب مرتبط:  
نقد کتاب همکاری مشترک دان تاپسکات ‘انقلاب زنجیره تامین’

فصل 3 بخش مهمی از 
انقلاب پلتفرم است ، زیرا تاپسکات و نویسنده همکارش آنجان وینود به طور کامل رابطه بین بلاک چین و هوش مصنوعی را بررسی می کنند. 
طبق گفته‌های Tapscott و Vinod، هوش مصنوعی در حال تبدیل بلاک چین به یکی از گسترده‌ترین انقلاب‌های تکنولوژیکی تا کنون است. 
این فصل روشی را که بلاک چین می تواند یک زیرساخت غیرمتمرکز برای کل اکوسیستم هوش مصنوعی فراهم کند، توضیح می دهد. 
به عنوان مثال، در اینجا ذکر شده است که یک راه حل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین ممکن است ابزاری دموکراتیک تر و در عین حال امن تر را برای انتقال داده های مورد نیاز برای مدل های هوش مصنوعی تضمین کند.
فصل 4 بیشتر بر روی بلاک چین و اینترنت اشیاء تمرکز دارد و خاطرنشان می کند که دستگاه های متصل برای یادگیری و سازگاری با چیزهای جدید به دفتر کل نیاز دارند. 
Tapscott می نویسد: «این جایی است که لاستیک با جاده بلاک چین برخورد می کند. 
در حالی که چالش های پیاده سازی مانند محاسبات کوانتومی نیز در سرتاسر فصل 4 ذکر شده است، این بخش در نهایت Web 3.0 را به عنوان در حال اجرا در یک ابر توزیع شده، با ترکیبی از سرورهای عمومی و خصوصی غیرمتمرکز با قابلیت های محاسبات لبه توصیف می کند.
تهدید محاسبات کوانتومی
در حالی که تأثیر بلاک چین بر وسایل نقلیه خودران در سرتاسر فصل‌های 5 و 6 مورد بحث قرار می‌گیرد، اطمینان حاصل می‌شود که وب 3.0 همچنان توزیع شده و ضد کوانتومی در فصل‌های 7 و 8 
پلتفرم انقلاب به تفصیل آمده است 

به طور خاص، تهدید کوانتومی برای امنیت سایبری سیستم‌های فناوری اطلاعات جهانی تحلیل می‌شود.
به عنوان مثال، فصل 7 اشاره می کند که “یک در هفت احتمال وجود دارد که یک کامپیوتر کوانتومی تا سال 2026 به صورت تجاری در دسترس باشد.” 
به نوبه خود، فصل 8 نیاز به حاکمیت توسعه استانداردها را در سه سطح برجسته می کند: پروتکل، برنامه کاربردی و اکوسیستم.
مطالب مرتبط:  
نقد کتاب “Blockland”: قسمت gonzo، قسمت بیت کوین هیجان انگیز، 100٪ توصیه می شود

نویسنده فصل 8، کریستین کیل، لایه‌های مختلف پشته فناوری بلاک چین را به طور عمیق توضیح می‌دهد و به این نتیجه می‌رسد که مشارکت ذینفعان و قدرت اثرات شبکه برای توسعه استانداردها مورد نیاز است. 
Keil می نویسد: «جامعه بلاک چین به استانداردی مانند OSI نیاز دارد که با آن فهرست نویسی، سازماندهی و ارتباط پیشرفت در این فناوری جدید به طور قابل توجهی آسان تر شود.
نحوه ارتباط بلاک چین با سایر فناوری ها
Platform Revolution با این تصور به پایان می رسد که بلاک چین هنوز در مراحل اولیه خود است و موفقیت آن بستگی به نحوه مدیریت چالش ها و فرصت های فعلی برای توسعه آن دارد. 
در حالی که پیش‌بینی آینده دشوار است، تاپسکات اشاره کرد که هدف پشت 
پلتفرم انقلاب کمک به مردم برای درک نحوه تطابق بلاک چین با سایر فناوری‌ها است:
این کتاب ضمن توضیح رابطه بین بلاک چین، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، داده های بزرگ و محاسبات کوانتومی، مفهوم سه گانه را معرفی می کند. 
همه اینها موضوعاتی است که مردم برای درک آن تلاش می کنند.»
در ذهن، 
پلتفرم انقلاب برای افرادی که کنجکاو در مورد فناوری‌های دوران دوم عصر دیجیتال هستند، خواندنی است. 
به عنوان مثال، در حالی که برخی ممکن است فقط با مفاهیم اصلی مانند هوش مصنوعی آشنا باشند، 
پلتفرم انقلاب  نحوه ارتباط بلاک چین با هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های محبوب را توضیح می‌دهد. 
این کتاب بیشتر تاکید می کند که چرا بلاک چین همچنان به عنوان ستون فقرات برای صنایع، اقتصادها، زنجیره های تامین و سایر جنبه های زندگی ما عمل می کند. 
“اینها همه فناوری های بزرگی هستند که همه درباره آنها صحبت می کنند. 
تاپسکات اضافه کرد که 
پلتفرم انقلاب نحوه تناسب آنها با یکدیگر و اینکه چرا بلاک چین در همه چیز مرکزی است را توضیح می دهد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع