SEC

در روز افتتاح Messari Mainnet 2021، مدتها در انتظار اولین کنفرانس رمزنگاری شهر نیویورک از آغاز COVID-19، گزارش آمد فروزان در طریق یک صدای جیر جیر ویروسی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده احضاریه به سخنرانان رویداد خدمت کرده بود در بالای پله برقی در روز روشن. در حالی که هنوز به طور کامل مشخص نیست که به چه کسی خدمات داده شده است (یا چرا) ، این اولین باری نیست که SEC در معرض دید عموم صنعت کریپتو قرار گرفته است. بیایید فقط دو ماه به عقب برگردیم.

در 20 جولای 2021 ، رئیس SEC Gary Gensler اظهارات خود را در مورد محدوده اختیارات SEC در مورد ارزهای رمزنگاری شده بیان کرد:”مهم نیست که این یک رمز سهام ، یک ارزش باثبات با پشتوانه اوراق بهادار یا هر محصول مجازی دیگری است که به طور ترکیبی در معرض اوراق بهادار قرار می گیرد. این بسترها – چه در حوزه مالی غیر متمرکز و چه در مرکز مالی – در قوانین اوراق بهادار دخیل هستند و باید در چارچوب رژیم اوراق بهادار ما کار کنند. “

درست مانند ورود جسورانه SEC به Mainnet ، اظهارات جنسلر قطعاً به طور ناگهانی مطرح نشد. آنها به این دلیل بوجود آمدند که جنسلر – و همراهان نظارتی اش – سرانجام به این درک وحشتناک رسیدند که سهام توکن شده و مصنوعی ارزهای رمزنگاری شده درست مانند سهام هستند ، اما بهتر هستند.

مطالب مرتبط: قدرت … نگران نباشید ، پذیرش بیت کوین متوقف نمی شود

بنابراین ، مصنوعی چیست؟

دارایی های مصنوعی عبارتند از مصنوعی ساختن دارایی های موجود که قیمت آنها به ارزش دارایی هایی که در زمان واقعی نشان می دهند وابسته است. به عنوان مثال ، یک سهم مصنوعی از غول انرژی تجدیدپذیر تسلا را می توان دقیقاً با قیمت یک سهم واقعی تسلا در هر لحظه خریداری و به فروش رساند.

معامله گران متوسط ​​سهام را در نظر بگیرید که برای آنها حاشیه سود ، دسترسی و حریم خصوصی شخصی اولویت دارد. از نظر آنها ، “واقعی بودن” ظاهری TSLA که از یک دلال فروشنده بدست آمده است در کنار بسیاری از اجرای مصنوعی cryptoverse ، که می تواند با کسری از هزینه در ساعت 8 شب یکشنبه عصر به دست آید ، آب را نگه نمی دارد. علاوه بر این ، تنها یک زمان است که معامله گران بتوانند TSLA مصنوعی را در یک پروتکل مالی غیر متمرکز برای به دست آوردن سود یا گرفتن وام تحت وثیقه قرار دهند.

مطالب مرتبط: دارایی های مصنوعی رمزنگاری شده ، توضیح داده شده است

نقش مصنوعی

پلتفرم های غیر متمرکز ساخته شده بر روی بلاک چین و سیستم های مالی قدیمی در آستانه درگیری در یکی از پرآشوب ترین نبردهای تاریخ اقتصادی هستند و اظهارات جنسلر صرفاً یک ضربه به سمت دیگر است. اشتباه نکنید: امور مالی غیر متمرکز (DeFi) و امور مالی سنتی (TradFi) در حال حاضر خطوط مبارزه خود را ترسیم کرده اند. آنها به مقامات فعلی قدرتمند و تازه واردان یادآوری می کنند که بر خلاف آنچه که حکمت معاصر ممکن است پیشنهاد دهد ، سیستم های مبادله دارایی های با ارزش – نه برعکس. عواقب را نمی توان دست کم گرفت: دارایی های مصنوعی زمینه ای برابر برای بازی ایجاد می کنند که در آن سیستم های متمرکز و غیر متمرکز می توانند برای کاربران و سرمایه رقابت کنند – یک بازار آزاد برای بازارها.

به طور معمول ، بازارهای دیجیتال از مجموعه ای از دارایی ها پشتیبانی می کنند که با مبادله یکدیگر رقابت می کنند. اما وقتی دارایی ثابت می شود – یعنی زمانی که دارایی های یکسان در چندین سیستم عامل وجود دارد – این بازارها هستند که برای بیشترین سهم از حجم معاملات روزانه هر دارایی رقابت می کنند. در نهایت ، معامله گران با تسویه حساب ، تعیین می کنند که دارایی ها کجا باید زندگی کنند و کدام سیستم ها باید از بین بروند.

بر این اساس ، در حالی که بیت کوین ( BTC ) به طور غیرمستقیم با ارزهای فیات به عنوان یک نوع پول منحصر به فرد که از طریق یک شبکه غیرمتمرکز معامله می شود ، رقابت می کند ، این مجموعه ای از استیبل کوین های نوظهور با ارز فیات است که خطرناک ترین و فوری ترین تهدید را برای دولت های ملی و دولت های آنها ایجاد می کند. مدیران بانک مرکزی برخلاف بیت کوین ، که اغلب برای خارجی ها بسیار ناپایدار و عجیب به نظر می رسد ، استیبل کوین های پشتوانه فیات ، معاملات پیچیده را کاهش داده و موارد ساده را حفظ می کنند: دسترسی شبانه روزی ، نقل و انتقالات بین المللی کم هزینه ، نرخ بهره ضربتی و 1: 1 رستگاری به فیات

مطالب مرتبط: Stablecoins معضلات جدیدی را برای قانون گذاران با توجه به پذیرش انبوه ارائه می دهد

حتی برای شکاکان ، استیبل کوین ها یک معامله قوی را پیش می برند و کنگره ایالات متحده با پیشنهاد قانونی خود در دسامبر 2020 در مورد قانون STABLE ، که به موجب آن ناشران استیبل کوین می بایست از منشورهای بانکی مشابه همتایان متمرکز خود در Chase استفاده کنند ، به رسمیت شناخته شد. ولز فارگو و غیره.

موسسات کنونی سابقه طولانی در جستجوی ، بدست آوردن و حتی گاهی خرابکاری در رقابت خود دارند. درک اینکه بیزاری بانک های قدیمی از سنتتیک از کجا ناشی می شود ، دشوار نیست. همانطور که پلتفرم های غیر متمرکز کاربرپسندتر می شوند و بیشتر وارد جریان اصلی می شوند ، تقاضای قابل توجه خرید از پلتفرم های قدیمی و دارایی های انحصاری سابق آنها به مصنوعات دیجیتالی بومی منتقل می شود.

حماسه Robinhood: ریمیکس

تصور کنید اگر کاربران Robinhood در 28 ژانویه 2021 به سهام مصنوعی GME و AMC دسترسی داشته باشند چه اتفاقی می افتد.

اگر حتی اقلیت کوچکی از تقاضای خرید این سهام-مثلاً 10-از Robinhood به سهام مصنوعی پروتکل Mirror مهاجرت کند ، به طور م theثر عرضه سهام برجسته را افزایش می دهد و در نتیجه قیمت سهام را سرکوب می کند. به نوبه خود ، مدیران سطح C GameStop در یک تماس سخت واقعی واقع شده بودند.

مطالب مرتبط: GameStop ناخواسته راه را برای تامین مالی غیر متمرکز هموار می کند

و سپس ، پیامدهای سرمایه گذاران که GME و AMC مصنوعی خود را در پروتکل های DeFi برای دریافت وام های وام مسکن و مشاغل کوچک با نرخ بهره به شدت کاهش می دهند ، در نظر بگیرند و بانک ها و سایر صاحبان سهام را از معادله قطع کنند.

چنین سناریویی باید به GameStop و AMC منتقل شود تا بخشی از سهام خود را به سیستم عامل های مبتنی بر بلاک چین منتقل کنند تا مکانیسم های قوی قیمت گذاری را بازیابی کنند. در همین حال ، سرمایه گذاران در بخش خرده فروشی ، که تنها به دنبال تجربه کاربر برتر و مزایای قابلیت همکاری با پروتکل های DeFi هستند ، در نهایت برنده خواهند شد – چیزی که اغلب در بازارهای مالی مدرن نمی شنوید.

ظهور دارایی های ترکیبی ، از سهام گرفته تا کالاها ، ابزارهای املاک ، اوراق قرضه و فراتر از آن ، مکانیسم های قیمت گذاری را مختل می کند ، آشفتگی بی سابقه ای را در بازارهای مالی ایجاد می کند و فرصت های آربیتراژ غیرقابل پیش بینی را ایجاد می کند ، بر خلاف هر چیزی که جهان تا به حال دیده است. اگرچه پیامدهای چنین تغییر چشمگیری فراتر از پیش بینی است ، اما متصدیان متمرکز داوطلبانه مدل های تجاری خود را نمی خورند – بازارهای آزاد باید به انتخاب برندگان واگذار شود.

آینده مصنوعی

از آنجا که تقاضا برای دارایی های مصنوعی به بیش از نیاز همتایان خود در TradFi می رسد ، سرمایه داران و سرمایه گذاران جهان مجبور خواهند شد که در وهله اول آنچه را که یک دارایی “واقعی” می کند ، در نظر بگیرند و در نهایت نه تنها جهت را تعیین کنند. بازارهای آزاد اما اساس آنها

در بحبوحه بحران وجودی ، بدون شک م institutionsسسات مالی و دولتها دست به دست هم خواهند داد: SEC با ریشه کن کردن سهام مصنوعی مبارزه خواهد کرد ، کنگره متعهد خواهد شد که ناشران استیبل کوین را از چالش نخبگان بانکی بین المللی ، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) منع کند. ) برای مهار پلتفرم های مربوط به مشتقات وارد عمل می شود و شبکه اجرای جنایات مالی (FinCEN) همچنان کسانی را هدف قرار می دهد که از حریم خصوصی کاربران محافظت می کنند.

مطالب مرتبط: قسمت جدید مقررات رمزنگاری: The Empire Strikes Back

روزهای سختی در پیش است – و دیگر برای دفع دستان نوآوری دیر شده است. cTokens های Compound ، Synthetix’s Synths و Mirror Protocol’s mAssets قبلاً جعبه پاندورا را باز کرده اند ، در حالی که zk-Assets کاملاً خصوصی Offshift قرار است در ژانویه 2022 راه اندازی شود. برای همیشه برچیده می شود و عصر جدیدی از آزادی مالی پدیدار می شود.

باشد که بهترین سیستم ها برنده شوند.

این مقاله شامل توصیه ها یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی با ریسک همراه است و خوانندگان هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع