صنعت مالی غیر متمرکز به سرعت در حال رشد است و زمان آن رسیده است که مدیریت ریسک سبد سهام با نوآوری ها همگام شود.

تعادل مجدد سبد سهام از طریق DeFi باید برای پذیرش ساده شود

بانک های مرکزی و رهبران کلیدی به طور فزاینده ای هشدارهای بیشتری را در مورد  افزایش تورم اعلام می کنند و باعث ایجاد تردیدهایی در سراسر جهان شده است. همین اواخر، جانت یلن ایالات متحده، وزیر خزانه داری به نام کنگره یا افزایش و یا تعلیق سقف بدهی آمریکا، بیان کرد که دولت اجرا خواهد کرد از پول برای پرداخت صورتحساب خود را تا ماه اکتبر.

به نظر می رسد آنچه بیشتر شبیه یک فیلم ترسناک از آینده به نظر می رسد ، در حال حاضر فقط اخبار اصلی نشریات مالی جهانی است. یلن اظهار داشت که اجماع قریب به اتفاق اقتصاددانان و مقامات خزانه داری هر دو طرف این است که عدم افزایش سقف بدهی فاجعه اقتصادی گسترده ای ایجاد می کند ، “به طور بالقوه باعث بحران های مالی تاریخی ، فروش سهام و رکود و ایجاد بی ثباتی شدید در بازار می شود”.

ارزش دلار آمریکا در آینده همچنان کاهش می یابد و افراد بیش از هر زمان دیگری به ابزارهای ساده و نه پیچیده برای محافظت از خود در برابر ریسک های مالی و تنوع سبد سهام خود نیاز دارند.

رویدادهای مخاطره آمیز نیز در امور مالی جهانی متداول شده است ، به طوری که تماس های حاشیه ای و مسائل مربوط به انحلال هم اکنون به طور فزاینده ای به هم متصل شده و هم بر منابع سنتی و هم بر منابع مالی غیر متمرکز (DeFi) تأثیر می گذارد. بحران املاک و مستغلات Evergrande شواهد بیشتری است که نشان می دهد تصمیم گیری ضعیف از بازارهای مختلف بر بازارهایی که فکر می کردیم به هم مرتبط نیستند ، مانند ارزهای دیجیتال ، تأثیر می گذارد .

اعتماد عمومی به امور مالی جهانی کاهش یافته است و درک نحوه عملکرد پول در طول زمان بدتر شده است. از لحاظ تاریخی، حرکت ضعیف توسط سیاست گذاران اند چپ بیش از 31 درصد از جمعیت بزرگسال جهان unbanked.

با این حال ، با تصویب گسترده تر منابع مالی غیر متمرکز ، کشورهای بیشتری شروع به کشف ارزهای مختلف کرده اند. Crypto ، که ذاتاً پیچیده است ، سرانجام با تکرار پیشرفت ابزارها و زیرساخت ها که به افراد تازه وارد کمک می کند تا از خطرات و عدم قطعیت های جنبش نوظهور اما نوپای مالی جلوگیری کنند ، وارد مرحله بعدی می شود. وظیفه رهبران در این زمینه است که به تازه واردان کمک کنند خطرات پورتفولیو خود را کاهش دهند.

مطالب مرتبط: پذیرش گسترده فناوری بلاک چین امکان پذیر است و آموزش کلید آن است

دموکراتیزه کردن امور مالی شامل کاهش موانع ورود به مدیریت ریسک است

متأسفانه ارزهای رمزنگاری شده ذاتاً بی ثبات هستند. پاکسازی های صدها میلیارد دلاری بازار هنوز هیچ چیز غیرعادی نیست ، زیرا سرمایه بازار اخیراً 2 تریلیون دلار ضربه خورده است . گمانه زنی ها ، اعلان ها و سایر رویدادها می توانند به راحتی بر اعتماد سرمایه گذاران یا عدم اطمینان تأثیر بگذارند ، همانطور که در رویدادهای اخیر با سرکوب SEC و السالوادور در چند هفته گذشته نشان داده شد . SEC مجبور شد به سرمایه گذاران بگوید که از نوسانات و تقلب در ارزهای رمزپایه مراقبت کنند زیرا تنظیم کننده ها نظارت بر رمزنگاری را تقویت می کنند.

حتی بیت کوین ( BTC ) ، با وجود اینکه نسبتاً به عنوان یک ارز رمزنگاری شده شناخته شده است ، همچنان در دست توئیت های مشهوری مانند ایلان ماسک است ، که اقداماتش با تسلا و توییت ها قیمت ها را پایین آورد.

بازار نسبتاً جدیدی است برای پذیرش جریان اصلی ، و دارایی های ارز رمزنگاری شده تمایل دارند در میان والهای فراوان متمرکز شوند. اقدامات بازیگران بزرگ به شدت بر تحرکات قیمت ارزهای رمزنگاری شده تأثیر می گذارد و به دلیل ماهیت پیچیده بازار DeFi و ارزهای رمزنگاری شده ، سرمایه گذاران جدید با قدرت نگهداری کمتر به احتمال زیاد بی اطلاع خواهند بود.

مطالب مرتبط: سرمایه گذاران نهادی جریان اصلی بیت کوین را انتخاب نمی کنند – شما این کار را خواهید کرد

در حالی که در این مرحله از آسیب پذیری در برابر اقدامات نهنگ ها ، درک نحوه کنترل سطوح خطر برای تشویق پذیرش انبوه ، به ویژه برای سرمایه گذاران جدید با سرمایه کمتر ، بسیار مهم است.

ارزهای رمزنگاری شده دموکراتیزه شدن دسترسی به ثروت را به ارمغان آورده اند: 24 ساعت شبانه روز ، هرکسی می تواند با کلیک یک دکمه به دارایی های مالی دسترسی داشته باشد ، با دارایی هایی که بازدهی بالاتری نسبت به هر دارایی فیات در اختیار یک بانک سنتی دارد. حذف بوروکراسی ها و واسطه ها فرصت های بیشتری را برای ایجاد ثروت فراهم کرده است و دارایی ها و ابزارهایی را که قابل درک است ، فراهم می کند.

اما ، در حال حاضر ، ارزهای دیجیتال به سادگی منعکس کننده شکاف ثروت در امور مالی سنتی هستند ، زیرا کسانی که به زبان های رمزنگاری مسلط هستند ، می دانند چگونه استراتژیک عمل کنند. دارندگان ارزهای رمزنگاری بسیار ثروتمند می توانند وجوه سرمایه گذاری و کارگزارانی را که به ابزارهای سرمایه گذاری سنتی مانند ارائه خدمات تجارت ، نگهداری و تأمین مالی دسترسی دارند ، پرداخت کنند تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری آنها در هر زمان به درستی در برابر بازار قرار دارد.

بازتعادل سبد سهام چیست؟

توازن مجدد سبد سهام فرآیند تغییر مجدد وزن سبد دارایی ها است که شامل خرید یا فروش دوره ای دارایی ها برای حفظ سطح هدفمند تخصیص دارایی و ریسک می شود. این می تواند به سرمایه گذاران در مدیریت خطرات نزولی کمک کند در حالی که هنوز در بیشتر موارد صعودی شرکت می کند.

این فرایند در مواقع بی ثباتی مالی بسیار مهم است تا به افراد در کاهش خطرات از دست رفتن و استهلاک دارایی های دیجیتالی آنها کمک کند. بسیاری از سرمایه گذاران ، به ویژه سرمایه گذاران زیر 40 سال ، از نحوه توجه و مدیریت زمان ریسک موجود در سبد سهام خود بی اطلاع هستند و یا نمی دانند چرا توازن مجدد برای ثبات و تولید ثروت ضروری است.

ایجاد توازن نه تنها از قرار گرفتن در معرض دید زیاد جلوگیری می کند ، بلکه به ایجاد عادت های تجاری خوب با ایجاد نظم و انضباط مشتری برای پایبندی به یک برنامه مالی بلند مدت که به سرمایه گذاران-اعم از جوان ، پیر ، جدید و با تجربه-اجازه می دهد تا به طور منظم بر هر گونه حرکت احتمالی بازار که می تواند ضرر ایجاد کند ، نظارت داشته باشند.

مطالب مرتبط: تنوع دارایی های رمزنگاری شده در مقابل همه تخم مرغ ها در یک سبد

اکثر استراتژی های متوازن سازی بر اساس دوره زمانی (یعنی سالانه ، سه ماهه ، ماهانه و غیره) هستند اما می توانند واکنشی نیز باشند-یعنی بر اساس ترکیب درصد مجاز دارایی ها ، که هزینه بر است. به عنوان مثال ، اگر تخصیص دارایی هدف اصلی 50/50 در بین دارایی های A و B بود و دارایی A به خوبی عمل می کرد ، می توانست وزن سبد سهام را به 70 درصد برساند.

این بدان معناست که سرمایه گذار ممکن است مقداری از A را بفروشد تا B بیشتری بخرد تا به هدف اصلی 50/50 بازگردد. در حالی که شکاف حتی بین دارایی ها لازم نیست ، توازن مجدد با ترکیبی خوب از دارایی های ناپایدار و ناپایدار در سبد سهام م effectiveثر است ، زیرا سرمایه گذاران را از قرار گرفتن بیش از حد در معرض خطرات نامطلوب محافظت می کند.

در امور مالی سنتی ، توازن مجدد یا به صورت دستی توسط سرمایه گذار از طریق صفحات گسترده و خرید/فروش از طریق مبادلات/کارگزاران یا سرمایه گذاری در صندوق هایی که مدیران سبد سهام آن را اداره می کنند ، انجام می شود. این فرایند برای سرمایه گذاران خرده ناخوشایند و خارج از بودجه است و نباید فقط به کسانی محدود شود که زمان و پول لازم را برای آن دارند. مطمئناً پیشرفت های جدیدی در فناوری در TradFi از طریق استفاده از برنامه هایی که به ردیابی ، تجزیه و تحلیل و تعادل مجدد خودکار مجموعه هایی که توسط برنامه هایی مانند Sigfig ، Personal Capital یا Motley Fool Advisor استفاده می شود ، کمک می کند.

عدم توازن در DeFi می تواند برای سرمایه گذار سودمندتر باشد ، زیرا این فرآیند می تواند خودکار باشد و نیازی به نظارت بر نمونه کارها و بررسی مداوم ارزش دارایی های خود در برابر بازارهای سهام ندارد. افراد می توانند در تعطیلات به سر کار بروند ، بخوابند ، زیرا قراردادهای هوشمند خودکار سود خود را در دارایی های خود تقسیم می کنند در حالی که به سبد سهام اجازه می دهد سود خالص مثبت خود را حفظ کند.

انتظار می رود که واسطه شما این کار را برای شما انجام دهد ، زمانی که آنها کار نه تا پنج ساله خود را شروع می کنند ، از زمانهای قدیم است.

ما این فرصت را داریم که ابزارهای متعادل سازی بهتر را از طریق DeFi به توده ها بیاوریم

با کاهش ارزش دلار ما ، افراد بیش از هر زمان دیگری به ابزارهای ساده و نه پیچیده احتیاج دارند تا بتوانند خود را از خطرات مالی حفظ کرده و سبد سهام خود را متنوع کنند. در حال حاضر این فرصت عالی است که با توانمندسازی مشتریان و سرمایه گذاران با دسترسی به ثروت های دموکراتیک در DeFi که در اختیار بانک مرکزی یا دولتی نیست که با رکود دست و پنجه نرم می کند و تسهیل دستاوردها و امنیت مالی آنها ، ابزارهای متعادل سازی غیر متمرکز را برای توده ها به ارمغان بیاورد. برای آینده.

منابع مالی غیر متمرکز دارای ثروت بالایی هستند. از هزاره ها که از رمزنگاری برای خرید خانه های نزدیک به یک میلیون دلار استفاده می کنند ، و ادعا می کنند که رمزنگاری رمز مالکیت خانه است زیرا اعتماد به پس اندازهای سنتی کاهش می یابد ، دنیای مالی بدون بوروکراتیک فرصت هایی را برای هر کسی که دارای اینترنت است به منظور افزایش ثروت یا کمک به تسریع مشارکت مالی ارائه می دهد. ، به ویژه برای بانک های بدون بانک

مطالب مرتبط: پذیرش Stablecoin و آینده ورود مالی

اما معمولاً این متخصصان ، برنامه نویسان ، کارشناسان معاملات و افراد حرفه ای هستند که از نوسانات پس از بازار جان سالم به در می برند. این کاربران عادی ، تازه واردان ، و کسانی که امتیاز درک پیچیدگی های عمیق این فضا را ندارند ، بیشترین پول را در این مواقع بی ثباتی مالی از دست می دهند.

دوازده سال بعد از اولین بیت کوین ایجاد شده ، شما فکر می کنید ما تجربه کاربری امور مالی مبتنی بر بلاک چین را ساده کرده ایم. به آنجا می رسیم ، اما هنوز کمی زمان برای رفتن داریم. DeFi هنوز برای تازه واردان بسیار پیچیده است ، که باعث کاهش سرعت پذیرش فضا می شود. افراد نباید دوره هایی را برای درک چگونگی توسعه استراتژی های تجاری غیرمتمرکز گذرانده و یا مجبور شوند به صورت دستی مجموعه ای از چندین توکن را از طریق مراحل ظاهراً بی پایان و همچنین مبادله جداگانه آنها در یک صرافی غیر متمرکز یا DEX تعادل دهند.

کاربران باید بتوانند تصمیم بگیرند که چگونه سبد سهام خود را با چند کلیک مجدداً متعادل کنند. در حالت ایده آل ، این پارامترها را می توان آزادانه توسط کاربران متناسب با مشخصات ریسک آنها سفارشی کرد. صنعت DeFi به سرعت در حال رشد است و زمان آن رسیده است که مدیریت ریسک نمونه کارها همچنان ادامه یابد.

این مقاله شامل توصیه ها یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی شامل ریسک می شود و خوانندگان هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهند.

دیدگاه ها ، افکار و نظرات بیان شده در اینجا تنها مختص نویسنده است و الزاماً منعکس کننده یا نماینده نظرات و نظرات Cointelegraph نیست.هشام خان م founderسس و مدیرعامل آلدرین است. خان از یک دهه سابقه در مدیریت و ایجاد فن آوری های قوی و نوآورانه مالی و سازمانی برخوردار است. هشام با فعالیت گسترده در بلومبرگ ، به عنوان مدیر پروژه با تعدادی از مهندسان برتر جهان کار کرده است. در اینجا بود که او تأثیر دگرگون کننده ارزهای رمزنگاری شده را کشف کرد و از آن زمان بلومبرگ را ترک کرد تا ابزارهای تجاری جامعی را از طریق آلدرین بسازد. مأموریت او این است که یک معامله گر دیجیتال همه جانبه برای یک معامله گر باشد ، توسعه تجارت و توسعه استراتژی رمزنگاری را برای همه در دسترس قرار دهد.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکرشده بوده ومسئولیت آن با تریگوویو نمی باشد”

منبع