توسعه‌دهنده Ohmzeus پروتکل جدیدی راه‌اندازی کرده است که به استیبل کوین‌ها اجازه می‌دهد با قیمت ثابت دقیقاً یک به یک مبادله شوند.

توسعه دهنده ای که روی DeFi عزیز OlympusDAO کار می کند، پروتکل جدیدی راه اندازی کرده است که به دنبال تسهیل مبادلات استیبل کوین بدون منحنی قیمت است.

در 26 اکتبر، توسعه دهنده OlympusDAO “Ohmzeus” اعلام کرد که آنها یک پروژه آزمایشی با نام Range را راه اندازی کرده اند که شامل استخرهای استیبل کوین غیرمتمرکز است که از منحنی قیمت استفاده نمی کنند. این برنامه نویس Range را به عنوان یک “پروتکل مبادله ارز پایدار” که برای “ترک منحنی قیمت گذاری به طور کلی” طراحی شده است، توصیف کرد.

معرفی Range، یک پروتکل مبادله استیبل کوین خوش بینانه.

(توجه: محدوده ممیزی نشده است. از پولی که می توانید از دست

بدهید با مسئولیت خودتان استفاده کنید.) بیایید کارهایی که انجام می دهد را بررسی کنیم.— Zeus Ω (3, 3) (@ohmzeus) 

25 اکتبر 2021

این پروتکل از “Range Pools” استفاده می کند، که فرض می کند هر دو توکن در یک استخر ارزش یکسانی دارند. در حال حاضر شش استخر زنده برای DAI، LUSD، FRAX، USDC، USDT، و MIM وجود دارد، اگرچه توسعه‌دهنده تاکید کرده است که آنها حسابرسی نشده هستند و کاربران نباید بیش از حدی که می‌توانند از دست بدهند، واریز کنند.

در Discord، آنها اشاره کردند که سپرده ها به استخر USDC/USDT به دلیل خطای رقم اعشار به حالت تعلیق درآمده است.

توکن ها در یک محدوده از پیش تعریف شده در پروتکل معامله می شوند. در مثالی از استخر محدوده 20/70 که در آن DAI یکی از جفت‌ها است، Ohmzeus بیان کرد که از آنجایی که محدوده استیبل کوین در اولین استخر بین 20 تا 70 درصد تنظیم شده است، DAI باید حداقل 20 درصد از مقدار را شامل شود. جمع آوری و از 70% تجاوز نکند – با هرگونه تلاش برای تجارت خارج از این محدودیت ها رد می شود.

به نظر می رسد حفظ برابری قیمت بین استیبل کوین ها توسط پروتکل، فرصت های آربیتراژی را به کاربران ارائه می دهد، زیرا استیبل کوین ها به ندرت با ارزش دقیقاً برابر در مکان های معاملاتی متمرکز و صرافی های غیرمتمرکز معامله می شوند.

Ohmzeus ادعا کرد که این سیستم چندین مزیت را نسبت به مبادله استیبل کوین‌ها با استفاده از بازارسازان خودکار سنتی ارائه می‌کند و به مبادله استیبل کوین یک به یک، کارمزد گاز پایین و کارایی سرمایه اشاره می‌کند. اظهار نظر کردند:

“انتظار من این است که (حداقل در اوایل) استخر از محدوده شدید به محدوده شدید تغییر کند زیرا توکن های جمع شده در اطراف میخ در نوسان هستند. این باید حجم کارمزد سنگینی را از آربیتراژ تولید کند.»

مرتبط: Olympus DAO یک ATH جدید را پس از پیشنهادات و مشارکت های جدید اوراق قرضه تعقیب می کند

Ohmzeus پیشنهاد می‌کند که Range می‌تواند برای بسیج ذخایر استیبل کوین که توسط سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) نگهداری می‌شود ، استفاده شود، و خاطرنشان می‌کند که پروتکل OlympusDAO را قادر می‌سازد تا “به طور سازنده ذخایر خود را در یک محیط ایزوله که در آن قرار گرفتن در معرض دارایی‌های مختلف تعریف و کنترل می‌شود، مستقر کند.”هر جمع

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع