بیت کوین به بالاترین حد خود بازگشته است، به این معنی که سرمایه‌گذاری از فرصت‌های سودآوری که DeFi به سرمایه‌گذارانی که مایلند توکن‌های خود را به اشتراک بگذارند، برای دارندگان آن آسان‌تر است.

جمع بندی Altcoin: بیت کوین در اختیار شماست؟  در اینجا نحوه کار با آن در DeFi آمده است

بالاخره روز منتظر در 19 اکتبر فرا رسید و اولین صندوق قابل معامله بیت کوین ( BTC ) در بازار بورس نیویورک (ETF) فعال شد و دارایی رمزنگاری شده را در سراسر رسانه های خبری اصلی و رسانه های جایگزین مورد توجه قرار داد. 

علیرغم این واقعیت که ETF مورد بحث بیت کوین واقعی ندارد و در عوض یک ابزار مبتنی بر آینده است ، سرمایه گذاران و صاحب نظران در سراسر اکوسیستم تا حد زیادی از راه اندازی آن به عنوان اثبات موفقیت بیت کوین در لیگ های بزرگ استقبال کرده و به زودی از قیمت مورد انتظار 100،000 دلار فراتر خواهند رفت. هدف.

بسیاری از سرمایه گذاران یا دسترسی ندارند یا ترجیح می دهند با EFT تازه راه اندازی شده تعامل نداشته باشند ، اما دارندگان هنوز می توانند از استراتژی های مختلفی برای کسب سود در دارایی های BTC خود استفاده کنند.

در اینجا نگاهی به برخی از استراتژی هایی که دارندگان BTC می توانند برای کسب بازده استفاده کنند ، است.

DeFi با BTC در BadgerDAO ملاقات می کند

BadgerDAO یک پروتکل منبع باز است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و هدف خاصی از آن ایجاد محصولات و زیرساخت های مورد نیاز برای ساده سازی ادغام بیت کوین در امور مالی غیر متمرکز (DeFi) است.

در حال حاضر ، BadgerDAO دارای گسترده ترین لیست استخرهای جفت شده BTC است که در آن سرمایه گذاران می توانند نقدینگی خود را تامین کنند.

پیشنهادات عملکرد BadgerDAO بیت کوین. منبع: BadgerDAO

همانطور که در تصویر بالا از داشبورد BadgerDAO مشاهده می شود ، پیشنهادات متفاوتی از شرط بندی ساده Wrapped BTC (wBTC) وجود دارد که بسته به شرایط قفل کردن می تواند بازدهی بین 1.22٪ تا 27.98٪ را به همراه داشته باشد. استراتژی های پیچیده تر ارائه دهنده نقدینگی (LP) مانند مجموعه renBTC/wBTC/sBTC ، که بازدهی 7.07 تا 45.37 درصد را ارائه می دهد.

مهم است که توجه داشته باشید که بسته بندی BTC و RenVM خطرات زیادی را در پی دارد زیرا کاربر باید از کنترل اصلی BTC صرف نظر کند تا بتواند wBTC یا renBTC را بدست آورد و کد رمز “نه کلیدهای شما ، نه رمزنگاری شما” را نقض کند.

در مورد توکن های LP که BTC را با سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند Ether ( ETH ) ، BADGER یا استیبل کوین هایی مانند Tether ( USDT ) و USD Coin ( USDC ) جفت می کند ، دارندگان همچنین باید احتمال ضرر دائمی را در صورت افزایش قیمت بیت کوین در نظر بگیرند. مقدار قابل توجهی نسبت به رمز دیگر که با آن جفت شده است.

تاجر جو

بر اساس داده های Defi Llama ، Trader Joe بزرگترین پلتفرم تجاری غیرمتمرکز با ارزش کل قفل شده (TVL) در شبکه Avalanche است ، با دارایی 2.18 میلیارد دلار در حال حاضر در پروتکل.

مجموعه های مرتبط با بیت کوین در Trader Joe. منبع: تریدر جو

استفاده از wBTC در شبکه بهمن به لایه دیگری از بسته بندی نیاز دارد که wBTC.e را تولید می کند ، که می تواند در شبکه معامله شود یا برای تامین نقدینگی مورد استفاده قرار گیرد.

در زمان نگارش ، Trader Joe بازدهی سه توکن LP را ارائه می دهد که شامل 26.223٪ بازده برای جفت wBTC.e/AVAX ، 16٪ برای جفت wBTC.e/USDC.e و 11.9٪ برای جفت wBTC.e/USDT.e. همه پاداش ها در توکن JOE اصلی پروتکل پرداخت می شود.

ریدیوم

بر اساس داده های Defi Llama ، Raydium دارای رتبه برتر پروتکل DeFi در شبکه Solana است و در حال حاضر دارای TVL 1.77 میلیارد دلار است.

کاربرانی که مایل به استفاده از BTC خود در Solana هستند ، می توانند آن را با USDC ، USDT ، Serum (SRM) و یک فرم پیچیده از Solana معروف به mSOL جفت کنند.

استخرهای مرتبط با بیت کوین در Raydium. منبع: Raydium

بازدهی ارائه شده از 5.16 تا حداکثر 14.27 درصد متغیر است و همه پاداش ها در توکن RAY بومی پلتفرم پرداخت می شود.

PancakeSwap

PancakeSwap پروتکل شماره 1 رتبه بندی شده توسط TVL در Binance Smart Chain (BSC) است و داده های Defi Llama نشان می دهد که توکن های به ارزش 5.39 میلیارد دلار در حال حاضر بر روی پروتکل قفل شده است.

برای استفاده از بیت کوین در BSC ، ابتدا باید آن را بپیچانید تا تبدیل به BTCB شود ، سپس می تواند در شبکه معامله کند.

استخرهای مرتبط با بیت کوین در PancakeSwap. منبع: PancakeSwap

در حال حاضر ، PancakeSwap بازدهی 5.44٪ برای جفت BTCB/ETH ، 15.82٪ سود برای جفت BTCB/BUSD (استیبل کوین Binance ، Binance USD) و 20.79٪ برای جفت BTCB/BNB ارائه می دهد. همه پاداش ها در توکن CAKE اصلی پروتکل پرداخت می شود.

مطالب مرتبط: ETF مربوط به آینده Valkyrie Bitcoin در Nasdaq راه اندازی شد و قیمت سهام در ساعت اول 3 درصد کاهش یافت

قراردادهای آتی بیت کوین غیر متمرکز

DYdX یک پلتفرم معاملات آتی غیرمتمرکز معاملات آتی است که در ماه سپتامبر هنگامی که هزاران دلار از ارزش حکومتی DYDX بومی خود را برای پذیرندگان اولیه این پلتفرم به هوا فرستاد ، موج می زند.

مشابه ETF ProShares Bitcoin Strategy ، معاملات انجام شده بر روی پروتکل dYdX در بیت کوین واقعی انجام نمی شود بلکه در یک استیبل کوین USD انجام می شود ، بنابراین اگر افزایش مستقیم دارایی بیت کوین تنها هدف باشد ، سهامداران BTC ممکن است علاقه زیادی به پروتکل نداشته باشند.

با این حال ، بر خلاف معامله یک محصول آتی تحت نظارت دولت که فقط در صورت باز بودن بازارهای سنتی در دسترس است ، dYdX محیط تجاری غیر متمرکز 24 ساعته و 7 روزه را ارائه می دهد که وفاداران ارزهای دیجیتال آن را دوست داشته اند.

آیا اطلاعات بیشتری در مورد تجارت و سرمایه گذاری در بازارهای رمزنگاری می خواهید؟

“این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد”

منبع