عرضه های بزرگ قبلی محصولات مرتبط با بیت کوین در وال استریت با افت قیمت چند ماهه همراه شد

جنون وال استریت؟  معامله گران پس از راه اندازی ETF بیت کوین ، "اخبار را می فروشند"

وال استریت درهای خود را برای اولین صندوق قابل معامله بیت کوین ( BTC ) قابل معامله در بورس (ETF) در 19 اکتبر ، با فهرست گذاری استراتژی بیت کوین ProShares (BITO) در بورس نیویورک ، باز کرد. این صندوق  در اولین روز خود بیش از 1 میلیارد دلار حجم معاملات را جذب کرد ، در حالی که قیمت BTC به رکورد جدید 67،000 دلار رسید.

اما با افزایش قیمت بیت کوین در پایان هفته ، سود ناگهانی مدت زیادی باقی نماند.

قیمت بیت کوین تقریباً 11 درصد از بالاترین سطح خود در روز شنبه اصلاح شد و به سطوح زیر 60 هزار دلار در روز شنبه رسید و این نگرانی را در مورد فروش هایی که معمولاً پس از عرضه محصولات مشتقات رمزنگاری شده اصلی در وال استریت ایجاد می شود ، افزایش می دهد.

تحلیلگران خواستار تصحیح گسترده تر BTC هستند

نونیا بیزنیز ، تحلیلگر بازار مستقل در توییتر ، دو رویداد مهم را به یاد آورد : فهرست اولین معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو (CME) و اولین عرضه خدمات معاملاتی رمزنگاری سهام Coinbase (COIN) در بورس Nasdaq به

لیست های قابل توجه وال استریت همزمان با صعود قیمت بیت کوین بود. منبع: TradingView

قابل ذکر است ، CME محصول آینده بیت کوین خود را در 18 دسامبر 2017 راه اندازی کرد ، تاریخی که بیت کوین در آن زمان به بالاترین سطح خود در حدود 20000 دلار رسید . اما این راه اندازی همچنین آغاز یکی از طولانی ترین چرخه های خرس بیت کوین را نشان داد ، که دوازده ماه بعد به حدود 3200 دلار رسید.

به طور مشابه ، اولین حضور بسیار معروف COIN در وال استریت در 4 آوریل 2021 ، همزمان با صعود بیت کوین به بالاترین سطح جدید در حدود 65000 دلار تنها ده روز بعد بود. با این وجود ، این حرکت صعودی با فروش گسترده ای روبرو شد و باعث شد BTC تا 28800 دلار اصلاح شود.

در نتیجه ، ETF بیت کوین ProShares اخیر بیزنیز را ترک کرد و بسیاری از تحلیلگران دیگر نگران تصحیح به اصطلاح ” خرید شایعه ، فروش اخبار ” بودند. به عنوان مثال ، تحلیلگر لارک دیویس خاطرنشان کرد که اگر قیمت بیت کوین پس از راه اندازی ETF ProShares سقوط کند ، درست مانند پس از راه اندازی CME Bitcoin Futures ، “تعجب نخواهد کرد”.

همچنین ، دان مورهد ، مدیرعامل و سرپرست سرمایه گذاری Pantera Capital ، در خبرنامه ای در اوایل ماه جاری نوشت که “او ممکن است بخواهد برخی از تراشه ها را از میز خارج کند” قبل از راه اندازی ETF بیت کوین.

اولین حضور چشمگیر برای ETF بیت کوین

با وجود نزولی تاریخی مرتبط با لیست بالا مشخصات وال استریت رمزنگاری، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین ETF است اولین چشمگیر خواهد نتیجه را در حرکت نزولی محدود در نقطه بازار BTC باشد.

تاد روزنبلوث ، رئیس ETF و تحقیقات صندوق های سرمایه گذاری مشترک در CFRA ، به فایننشال تایمز گفت که اولین عرضه 1 میلیارد دلاری ProShare “نشانه تقاضای خسته کننده” در میان شرکت های مالی سنتی است که به دنبال کسب تکه ای از صنعت رو به رشد رمزنگاری هستند.

جی پی مورگان چیس افزود که معامله گران خرده فروشی تنها 12 تا 15 درصد از خالص ورودی ها به BITO را در دو روز اول معاملات به خود اختصاص دادند.

مطالب مرتبط:  بیت کوین سرنوشت 60 هزار دلار را تعیین می کند زیرا بسته شدن هفتگی معامله گران BTC را سر پا نگه می دارد

این امر نشان دهنده علاقه قابل توجهی به ETFs بیت کوین در بین موسسات است ، زیرا سود بیت کوین با حاشیه نقدی تا 79 درصد ماهانه افزایش یافته و مبنای CME از منفی در ماه جولای به بالای 16 درصد در اوایل این هفته رسیده است.

معاملات آتی بیت کوین در تمام صرافی ها باز می شود. منبع: ByBt.com

نوئل آچسون ، سرپرست بینش بازار در شرکت معاملات رمزنگاری جنسیس ، خاطرنشان کرد: روند نزولی دائمی معاملات آتی بیت کوین که معیاری برای سنجش تقاضای اهرم است ، افزایش یافت اما هنوز در مقایسه با 34.6 درصد اواسط آوریل تنها 13.08 درصد بود.

اهرم بالا یک عامل مشترک در اصلاحات اخیر نقطه بازار بیت کوین است. به عبارت دیگر ، نرخ های خنثی بودجه در حال حاضر نشان می دهد که احتمال عقب نشینی بزرگ نسبتاً کم است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع