• Secretum یک DApp پیام رسانی و تجارت انقلابی و امن ایجاد کرد.
  • DApp استانداردی را برای پیام‌رسانی تعیین می‌کند و در Solana مستقر خواهد بود.
  • کاربرانی که می خواهند به فروش خصوصی بپیوندند می توانند به وب سایت Secretum مراجعه کنند.

تلگرام هنگامی که برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد، جهان را به خود جذب کرد. این برنامه مبتنی بر ابر، زاییده فکر برادران دوروف، بنیانگذاران VKontakte، معروف به “فیس بوک روسیه”، به زودی مترادفی برای امن و سرتاسری شد. پیام های رمزگذاری شده و طیف گسترده ای از کانال ها و ویژگی های کاربر پسند.

تلگرام فورا مورد استقبال قرار گرفت و به طور تصاعدی رشد کرد. از تنها 100000 کاربر فعال روزانه در اکتبر 2013، این تعداد در ژانویه 2016 به 100 میلیون و در پایان سال 2020 به 500 میلیون رسید. از امروز، تلگرام پنجمین برنامه پیام رسان محبوب در جهان است.

علیرغم موفقیت و رشد آن، رویدادهای اخیر باعث شده است که شهرت تلگرام به عنوان اپلیکیشن پیام‌رسان ایمن مورد تردید قرار گیرد.

در ژوئن 2019، هکرها توانستند به حساب‌های تلگرام هزاران مقام ارشد برزیلی از جمله رئیس جمهور بولسونارو نفوذ کنند. در مارس 2020، تلگرام به اشتباه اطلاعات 42 میلیون کاربر (شناسه حساب کاربری، شماره تلفن و نام) را فاش کرد.

تلگرام در آگوست 2020 با نشت اطلاعات گسترده ای مواجه شد که اطلاعات شخصی بیش از 500 میلیون کاربر را فاش کرد. مجرمان سایبری توانستند از ابزارهای برنامه نویسی چت تلگرام برای هک اطلاعات حساب بانکی استفاده کنند. واحد سایبری دولت چین در سال 2018 ادعا کرد که می تواند تلگرام را هک کند.

این رویدادها میلیون‌ها کاربر را وادار کرده است که آشکارا بپرسند – آیا واقعا تلگرام تا این حد امن است؟

نقاط ضعف تلگرام برملا شد

تلگرام به گونه ای طراحی شده است که به طور پیش فرض کاربران خود را در معرض خطرات مختلفی قرار می دهد. تلگرام برای ثبت نام نیاز به دسترسی به مخاطبین تلفن کاربر دارد و داده های IP (موقعیت مکانی کاربر) را جمع آوری می کند. این بدان معناست که کاربران فقط می توانند به افرادی که می شناسند پیام دهند، در حالی که اطلاعات تماس ذخیره شده امنیت داده ها را به خطر می اندازد.

برخی از گزینه های رمزگذاری انتها به انتها با استفاده از پروتکل MTProto 2.0 ارائه می شوند، اما برخی از پیام ها رمزگذاری نشده باقی می مانند. داشتن معماری مبتنی بر ابر به این معنی است که تمام تاریخچه‌های پیام‌رسانی در فضای ابری تلگرام ذخیره می‌شوند، جایی که در برابر هک شدن آسیب‌پذیر است.

بدون راه‌حل‌های پیام‌رسان رقیب دیگر در افق، تنها جایگزین واقعاً مطمئن ممکن است به شکل فناوری باشد که در حال حاضر اقتصاد جهانی را متحول کرده است – بلاک چین .

راه حل Secretum – شروع عصر پیام رسانی امن

در سال 2020، تیمی از کارشناسان فناوری کریپتو از لیتوانی کار بر روی برنامه نهایی مبتنی بر بلاک چین را با هدف ایجاد امن‌ترین پروتکل پیام‌رسانی در جهان – Secretum، آغاز کردند.

Secretum اولین و تنها برنامه پیام‌رسانی غیرمتمرکز و رمزگذاری‌شده در جهان است که بر پایه بلاک چین‌های ابتکاری اتریوم و سولانا ساخته شده است . این پلتفرم پیام رسانی آسان، شهودی و مستقیم را بر اساس نوآوری های منحصر به فرد فناوری به کاربران ارائه می دهد.

یک ثبت نام کاملا امن و ناشناس که فقط به آدرس کیف پول رمزنگاری نیاز دارد. نیازی به نام، شناسه یا شماره تلفن (مانند تلگرام) نیست. این کاملاً حریم خصوصی کاربر است، بدون مصالحه. هیچ فضای ذخیره سازی ابری و هیچ تعدیل کاربر وجود ندارد. دارای رمزگذاری کامل سرتاسر برای همه پیام‌های بین کاربران است – خطر هک یا نشت داده را کاملاً از بین می‌برد.

تمام تاریخچه و فایل‌های پیام‌رسانی در گره‌های ناشناس، مستقل و غیر متصل، در شبکه Secretum نگهداری می‌شوند، که تمام نقاط خرابی را حذف می‌کند و با رشد و گسترش گره‌های خود، ایمن‌تر می‌شود.

علاوه بر مزایای آن به عنوان یک برنامه پیام رسانی، Secretum همچنین نحوه مبادله دارایی های کریپتو را متحول می کند. از طریق یک تابع P2P اختصاصی ، همه دارایی‌های رمزنگاری قابل تعویض و غیرقابل تعویض را می‌توان بدون نیاز به مبادله P2P معامله کرد، به سادگی ارسال پیام به یک دوست. به لطف Solana، سریع‌ترین بلاک چین در جهان، Secretum به طور کامل از هزینه‌های پایین گاز، سرعت بلوک بالا و حداقل کمیسیون بهره می‌برد.

Secretum استاندارد جدیدی را برای برنامه های پیام رسانی جهانی تعیین می کند و ارتباطات را ایمن تر، قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتر از همیشه می کند. با توابع تجارت کریپتو، خود را در موقعیتی قرار می‌دهد که روند افزایش مالکیت و تجارت کریپتو جهانی را طی کند .

به لطف فناوری و کارکردهای خود، Secretum این پتانسیل را دارد که مانند تلگرام تنها بدون محدودیت به یک برند شناخته شده و شناخته شده جهانی تبدیل شود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع