قیمت DOT هر دو بار پس از کاهش سود آزاد آتی آن به 1 میلیارد دلار سقوط کرد. آیا اکنون که OI از این رقم گذشته است، معامله گران باید انتظار اصلاح داشته باشند؟

داده‌ها نشان می‌دهند که Polkadot پس از رسیدن به سود باز 1 میلیارد دلاری خراب می‌شود - آیا دوباره اتفاق می‌افتد؟

هر زمان که در تعداد قراردادهای مشتقه که در حال حاضر در حال بازی هستند رشد مربوطه وجود داشته باشد (با بهره باز)، معمولاً به این معنی است که معامله گران بیشتری درگیر هستند.

در بازارهای آتی، لانگ و شورت همیشه متعادل هستند، اما داشتن تعداد بیشتری از قراردادهای فعال امکان مشارکت سرمایه گذاران نهادی را فراهم می کند که به حداقل اندازه بازار نیاز دارند.

با این حال، در مورد Polkadot (DOT)، سقوط قیمت اغلب با شکستن مرز 1 میلیارد دلاری این شاخص پیش‌بینی شده است.

قیمت پولکادوت به دلار در Bitfinex. منبع: TradingView

سقوط 17 آوریل پس از آن اتفاق افتاد که DOT ​​به بالاترین حد خود 48.30 دلار رسید که منجر به سود باز 1.2 میلیارد دلاری معاملات آتی شد. در هفته بعد، آلتکوین 45 درصد کاهش یافت و به 26.60 دلار رسید و تعداد قراردادهای فعال را به 600 میلیون دلار رساند.

سه هفته بعد، در 15 می، حرکت مشابهی اتفاق افتاد زیرا پولکادوت بالاترین قیمت خود را به 49.80 دلار افزایش داد. این بار، یک تصادف 68 درصدی طی پنج روز آینده دنبال شد. در نتیجه، سود آزاد آتی به 220 میلیون دلار به کمترین میزان در 4 ماه گذشته رسید.

سود باز آتی کل پولکادوت. منبع: Coinglass.com

توجه داشته باشید که چگونه افزایش 28 درصدی پولکادوت در دو روز اول نوامبر منجر به رکورد 53.30 دلار شد و همچنین شاخص مشتقات را به بالای مرز 1 میلیارد دلار رساند.

صندوق توسعه 18.9 میلیون DOT اعلام شده در 17 اکتبر، تجمعی را که پیش از حراج های پاراچین در اواسط نوامبر برگزار شده بود، برجسته کرد. به گفته گاوین وود، بنیانگذار Polkadot، کمک مالی 960 میلیون دلاری برای ساخت، بهبود و آموزش اکوسیستم رو به رشد شبکه استفاده خواهد شد.

پروژه‌ها در حال حاضر در حال افزایش سرمایه برای راه‌اندازی مزایده‌های پاراچین خود هستند و سرمایه‌گذاران Polkadot که مایل به حمایت از هر یک از آن‌ها هستند، باید DOT خود را در یک حساب حمایت‌شده قفل کنند. در ازای آن، به سرمایه‌گذاران توکن‌هایی که از پروژه به‌دست می‌آیند، پاداش می‌گیرند که برای اسلات پاراچین رقابت می‌کنند.

در مورد سوال 54 میلیارد دلاری چطور؟

آیا “علامت مرگ” فعلی یک میلیارد دلاری در معاملات آتی پولکادوت نشانه سقوط احتمالی است یا این بار متفاوت خواهد بود؟

همانطور که قبلا توضیح داده شد، معیار بهره باز را نمی توان به صورت مستقل صعودی یا نزولی در نظر گرفت. بنابراین، برای درک اینکه آیا معامله گران مشتقه از اهرم بیش از حد استفاده می کنند، باید داده های قراردادهای آتی دائمی را تجزیه و تحلیل کرد.

این ابزار مشتق ترجیحی معامله‌گران خرده‌فروشی است زیرا قیمت آن به دنبال بازارهای نقدی معمولی است.

صرافی‌ها برای متعادل کردن ریسک خود، نرخ سرمایه را به هر طرفی که اهرم بیشتری می‌خواهد دریافت می‌کنند و این کارمزد به طرف مقابل پرداخت می‌شود.

نرخ سرمایه 8 ساعته آتی پولکادوت دائمی در ماه می. منبع: Coinglass.com

بازارهای خنثی تمایل دارند 0٪ تا 0.03٪ نرخ سرمایه گذاری مثبت، معادل 0.6٪ در هفته را نشان دهند، که نشان می دهد که طولانی ترین کسانی هستند که آن را پرداخت می کنند. میانگین نرخ قبل از سقوط 15 می کمی بالاتر و 0.075٪ بود که تقریباً 1.6٪ در هفته است. در این زمان، طولانی مدت از بستن مواضع خود ناامید نبودند و هیچ نشانه ای از اهرم بیش از حد وجود نداشت.

مطالب مرتبط: آیا پولکادوت به دنبال ۱۰۰ دلار است؟ قیمت DOT 25 درصد جهش کرد و الگوی نمودار صعودی کلاسیک را آغاز کرد

تنها نتیجه ممکن این است که سقوط عمومی بازار باعث شده است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران آلگو به شدت آلت‌کوین‌های خود را بفروشند و بنابراین بازارهای مشتقات دلیل اصلی سقوط نیستند

یکی دیگر از داده های دلگرم کننده برای دارندگان پولکادوت، نرخ فعلی بودجه 8 ساعته DOT ​​در 0.05٪ است. این کمی خوش بینانه است و به هیچ وجه نزدیک به سطوحی نیست که نگران کننده در نظر گرفته شود. در حال حاضر، هیچ نشانه ای از سقوط احتمالی به دلیل سود آزاد یک میلیارد دلاری آتی وجود ندارد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع