قیمت بیت کوین همچنان زیر 60000 دلار است، اما بهبود در ETH و آلتکوین ها نشان می دهد که اصلاح فعلی ممکن است به پایان برسد.

داده های کلیدی نشان می دهد که اصلاحات کوتاه مدت بازار کریپتو به پایان رسیده است
عملکرد ارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته ممکن است کمی غیر هیجان انگیز به نظر برسد، به خصوص از آنجایی که کل سرمایه بازار با «تنها» 1.8 درصد افزایش یافته و به 2.7 تریلیون دلار رسیده است. 
با این حال، حتی با کاهش قیمت، برخی آلتکوین‌ها رالی مناسبی را پشت سر گذاشتند. 
از سوی دیگر، بیت کوین ( BTC )، تا 28 نوامبر 6 درصد کاهش داشت، اما همچنان پس از افزایش 3200 دلاری آن شب، هفته را با افزایش 1.5 درصدی به پایان رساند. 
برندگان و بازندگان از 80 سکه برتر. 
توکن‌های متاورس همچنان در حال پیشرفت به سمت اوج‌های جدید هستند
بخش metaverse با Gala (GALA)، The Sandbox (SAND) و Decentraland (MANA) در بین پنج برنده برتر به عملکرد بهتر خود ادامه داد. 
در حالی که تعداد کمی از «محیط‌های بازی برای کسب درآمد» و «محیط‌های متاورز» برای تعامل واقعی در دسترس هستند، اخبار و مشارکت‌های اصلی همچنان این ارزش‌گذاری‌های رمزی مرتبط با فراجهت را تقویت می‌کنند.
همانطور که توسط Cointelegraph در 24 نوامبر گزارش شد، Metaverse Group 
زمین مجازی در Decentraland را به قیمت حدود 2.5 میلیون دلار خریداری کرد. 
در 25 نوامبر، یک قطعه زمین دیجیتال در بازی Axie Infinity به قیمت 550 ETH یا تقریباً 2.5 میلیون دلار فروخته شد.
علاوه بر این، همکاری بین Sony Pictures و AMC Entertainment که در 28 نوامبر اعلام شد، حداکثر تا 
86000 توکن غیرقابل تعویض مرد عنکبوتی (NFT) برای جشن گرفتن روز افتتاحیه فیلم بلند جدیدش.
Zash ( ZEC )، یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی که در اکتبر 2016 راه اندازی شد، در 20 نوامبر در 24 ساعت 20 درصد افزایش یافت زیرا توسعه دهندگان برنامه های خود را برای کنار گذاشتن استخراج سنتی و مهاجرت به یک شبکه اثبات سهام اعلام کردند .
Amp (AMP)، توکن وثیقه اصلی شبکه پرداخت Flexa، پس از عرضه در Binance در 24 نوامبر نیز افزایش یافت. 
در همین حال، به گفته جیسون وانگ، بنیانگذار استارت آپ Caviar و سرمایه گذار ارزهای دیجیتال 
، Terra (LUNA) از 5.4 میلیون توکن سوزی در چهار روز 
بهره برد 
.
قاتلان اتریوم لنگان می رونددر میان بدترین عملکردها، چهار پلتفرم قرارداد هوشمند با هدف شکستن سلطه اتریوم بودند: Cardano ( 
ADA )، Near Protocol (NEAR)، Polkadot ( DOT ) و Harmony (ONE).
در ۲۴ نوامبر، ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، 
پیشنهادی را برای محدودیت داده‌های فراخوانی تراکنش در یک بلوک ارائه کرد تا «کاهش هزینه‌ها و ایجاد انگیزه برای انتقال کل اکوسیستم به اتریوم جمع‌آوری محور» ارائه شود.
پروتکل 
Aave ( AAVE )، پلتفرم وام‌دهی و بازدهی وثیقه‌ای ، پس از کاهش 30 درصدی TVL آن طی سه ماه، همچنان در روند نزولی معامله می‌کند.
Dash ( DASH ) شاهد کاهش تعداد آدرس‌های خود با حداقل 1000 توکن به 5210 بود که پایین‌ترین سطح از جولای 2018 است.
بازارهای تتر و مشتقات ثابت به نظر می رسند
حق بیمه 
OKEx Tether ( 
UST ) که تفاوت بین معاملات همتا به همتا (P2P) مبتنی بر چین و ارز رسمی دلار آمریکا را اندازه می‌گیرد، اندکی بهبود یافته است.
OKEx USDT حق بیمه همتا به همتا در مقابل USD. 
منبع: OKEx

خوانش 99 درصدی این اندیکاتور خنثی به نزولی است، که نشان دهنده تقاضای ضعیف معامله گران ارزهای دیجیتال برای تبدیل پول نقد به استیبل کوین است، اما همچنان نسبت به تخفیف 5 درصدی در اواسط اکتبر، پیشرفت چشمگیری دارد.
علاوه بر این، مجموع سود آزاد آتی ارزهای دیجیتال نزدیک به 50 میلیارد دلار ثابت ماند که تنها 10 درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخ است. 
شایان ذکر است که کاهش سود باز لزوماً نزولی نیست، اما حفظ یک سطح مشخص جالب است زیرا عرضه‌کنندگان نقدینگی و بازارسازان بیشتری وارد بازار می‌شوند.
مجموع سود آزاد معاملات آتی کریپتو 
منبع: Coinglass.com

با توجه به انحلال‌های نزدیک به 2.0 میلیارد دلاری که در طول هفته اتفاق افتاد، سود باز معاملات آتی یک قرائت سالم را ارائه می‌کند. 
10 درصد کل ارزش بازار کریپتو در 25 نوامبر به 2.37 تریلیون دلار کاهش یافت و مسئول 44 درصد از فسخ اجباری قراردادهای آتی بود.
داده‌های بالا ممکن است هیجان‌انگیز به نظر نرسند، اما با توجه به اینکه بیت‌کوین ( 
BTC ) و اتر ( ETH ) هر دو در 29 نوامبر قوی هستند، بازگشت مجدد روز قبل ممکن است نشان‌دهنده پایان دوره اصلاح دو هفته‌ای باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع