• Bitcoin OG، دن هلد، در توییتی نوشت: «ممنوع کردن بیت کوین توسط چین ممکن است بزرگترین اشتباه ژئوپلیتیک قرن باشد.
  • توییت او باعث گفتگوهای جالبی در فضای توییتر شد و نشان داد که نظرات افراد مختلف در این زمینه متفاوت است.

دن هلد، یکی از حامیان OG دارایی اصلی دیجیتال، بیت کوین (BTC)، دیروز موضوع جالبی را در توییتر آغاز کرد. او می گوید که تصمیم چین در ممنوعیت BTC ممکن است “بزرگترین اشتباه ژئوپلیتیک قرن” باشد.

تحریم #بیت کوین توسط چین ممکن است بزرگترین اشتباه ژئوپلیتیک قرن باشد.

هنگامی که چین ناگهان تصمیم گرفت BTC را در این کشور ممنوع کند ، فضای رمزنگاری را شگفت زده کرد. همانطور که این اتفاق می‌افتد، پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال بیشتری از کشور خارج می‌شوند و به تجارت خود در جاهای دیگر ادامه می‌دهند.

البته این تصمیم یک اثر پروانه ای عظیم در بازار ایجاد کرد. دوره ای در سال جاری بود که بازار شاهد تغییر شدید نسبت به حرکت چین بود .

همانطور که دن هلد گفت، تصمیم چین ممکن است اشتباه بزرگی باشد

علاوه بر این، فضای رمزنگاری توییتر نظرات متفاوتی در مورد این موضوع داشت. یک حساب کاربری، @CurrencyWar1، گفت که «CBDC چین شماره خواهد بود. 1 ارز دیجیتال در 2 سال. یکی دیگر، @theswampgirlUSA، گفت که «آنها [چین] می خواهند یوان دیجیتال چین یک ارز ذخیره جهانی باشد، نه دلار بیت کوین . #cbdc آنها از #AI و ردیابی اعتبار اجتماعی استفاده می کند تا بتوانند همه چیز را در مورد همه بدانند.

از سوی دیگر ، برخی در این مورد گمانه زنی می کنند. به عنوان مثال، @Nuno_CFerreia گفت: ” چین در حال حاضر دارنده شماره 2 BTC است… به نظر نمی رسد که آنها آن را ممنوع کرده باشند، آنها فقط می خواهند ما فکر کنیم که آنها این کار را کرده اند. سوال این است که چرا؟”

در این میان، برخی این را امری مثبت دانستند. @jdubya گفت،

برای چین، بله. اما این گام مثبت بعدی در تکامل بیت کوین بود. منظور این نبود که یک کشور این همه منابع معدنی را کنترل کند. توزیع جهانی بهتر به معنای یک شبکه قوی تر است.

در هر صورت، خواهیم دید که نظر دن هلد در ماه ها یا شاید سال های آینده درست است یا خیر. در حال حاضر

عموم مردم هنوز ندیده اند که چگونه ممنوعیت BTC توسط چین بر کشور و کل بازار تأثیر خواهد گذاشت .

به گفته CoinMarketCap ، در زمان نگارش این مقاله ، قیمت BTC در 7 روز گذشته 0.56 increased افزایش یافت و در حدود 61000 دلار معامله شد .

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع