در ابتدای سال، تعداد کمی از رشد خارق العاده بازی های مدل Play2Earn مانند Axie Infinity تحت تأثیر قرار نگرفتند. امور مالی غیرمتمرکز در کنار صنعت بازی قرار گرفت و بخش GameFi را تشکیل داد که مدت ها در انتظار آن بودیم.

چه چیزی جایگزین مدل Play2Earn شد و چرا؟ چرا صنعت بازی به سمت ایجاد متاواژه ها در حال تغییر است و سرمایه گذاران خرده فروشی می توانند در چه جدولی جایگاهی را بدست آورند؟ چرا Create2Earn پایدارتر از Play2Earn طولانی مدت است؟

بیایید عمیق‌تر به سوال اصلی بپردازیم: چگونه می‌توان قطعه‌ای از کیک خارق‌العاده ۲۱۸.۷ میلیارد دلاری را بدست آورد. برنامه ریزی شده، پیش بینی شده تا سال 2024 به صنعت بازی تبدیل شود.

Play2Earn فراز و نشیب

در صنعت بازی، مدل Play-to-Earn (Play2Earn یا P2E) جایگزین مدل کلاسیک Pay-to-Play شد. این یک ایده انقلابی بود که با یک موج فناوری جدید همراه شد: بازی ها دیگر سرگرمی برای نوجوانان نبود و تبدیل به یک تجارت چند میلیاردی شد که حتی می تواند به مردم کمک کند تا قبض های خود را پرداخت کنند.

ایده‌هایی که از بخش DeFi (مالی غیرمتمرکز) می‌آمدند، به ایجاد کل اقتصادهای درون‌بازی کمک کردند که در آن افراد بتوانند صرفاً با انجام یک بازی سرمایه‌گذاری کنند و کسب درآمد کنند. اما مهم‌تر از همه، برخلاف بازی‌های متمرکز، همه آیتم‌های خریداری‌شده در بازی به شکل آیتم‌های غیرقابل تعویض ساخته می‌شوند، بنابراین منحصربه‌فرد و مایع، حتی خارج از دنیای بازی.

درخشش این ایده بلافاصله با موفقیت طوفانی Axie Infinity ثابت شد رسیده است 2.7 میلیون کاربر تا نوامبر 2021، تنها 6 ماه پس از شروع آن. با این حال در مقطعی، رشد منجمد شده است. تا آوریل، تعداد کاربران فعال ماهانه تقریباً نصف شد.

قیمت‌های ورودی بالا می‌توانست ورود فعال کاربران جدید را متوقف کند، اما بلافاصله بازیکنان فعلی را از بین نمی‌برد. برخی سرزنش می کنند 600 میلیون دلار هک شد اما این کاهش خیلی قبل از آن شروع شد و به نظر می رسد یک سرریز در کل مدل Play2Earn باشد.

Create2Earn برای سرمایه گذاری های بلند مدت

در واقع، بیشتر بازیگران بازار نگران تمایل P2E به کوتاه مدت بودند که شروع به آسیب رساندن به زیرساخت بازی کرد. در پایان، این می تواند منجر به از دست دادن سرمایه گذاران پس از ترکیدن حباب شود. چگونه می توانیم رشد بلندمدت را بر سود کوتاه مدت اولویت دهیم؟

در دنیای سنتی، پاسخ باید مقررات بود. شاید غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک یا مایکروسافت این را برای متاورانس‌های خود برنامه‌ریزی کنند، اما جامعه بلاک چین پاسخ‌های خاص خود را دارد.

برای افزودن مسئولیت پذیری به متاورزها، بازی ها باید توسط DAO، سازمان های مستقل غیرمتمرکز اداره شوند. خود گیمرها می‌توانند NFT، کسب‌وکارهای درون‌بازی و زیرساخت‌های درون متاورس‌ها را ایجاد و بفروشند، قوانینی را تعیین کنند و اکوسیستم را اداره کنند، زیرا علاقه‌مندترین طرف‌ها هستند. بنابراین آنها تبدیل به متاستارتاپ ها می شوند.

Create2Earn دارد ظهور در بخش MetaFi، به عنوان تقاطع متافورس ها و امور مالی غیرمتمرکز. خود گیمرها مشاغل درون بازی ایجاد خواهند کرد. متاورها توسط بازیکنانی ساکن خواهند شد که خالقان جهان هستند و سرگرمی را به بازی بازمی‌گردانند، همراه با فرصت‌های بیشتری برای رشد پایدار طولانی‌مدت، زیرا سازندگان بیشترین پیوند را با خلاقیت‌های آن دارند.

کجا می توان در بخش MetaFi یک صندلی پیدا کرد؟

فرصت‌های رشد بازار مربوط به Create2Earn هنوز به ما امکان می‌دهد تا بهترین صندلی‌ها را در پروژه‌هایی که در مراحل اولیه هستند، داشته باشیم. نمونه ای از چنین پروژه ای NFT Moon Metaverse است. در ماه مه امسال، این شرکت مستقر در امارات کشتی DAO را با راه اندازی اولین فروش آواتارهایی که بر متاورس حکومت می کنند، به آب های آزاد می برد.

شهر برتر Moonopolis نامیده خواهد شد. برای غیرمتمرکز شدن شهر، باید جامعه ای از تصمیم گیرندگان وجود داشته باشد که همه تصمیمات را به صورت جمعی اتخاذ کنند. هر آواتار حق رای خواهد داشت و در ساختن یک جهان پایدار شرکت خواهد کرد.

دقیقا برای همین، 5000 آواتار اول در زمان پیش فروش و فروش عمومی بعدی به فروش می رسد. جدای از امتیازات حاکمیتی و بهترین قیمت ها، پرندگان زودرس مزایای دیگری نیز خواهند داشت. همه مزایا به وضوح با تجربه مدیریت CLEVER توضیح داده شده است.

  • ايجاد كردن: آواتارها می توانند ايجاد كردن هر نوع تجارت یا هر بخش دیگری از زیرساخت متاورس. آواتارها خالق NFT و متاستارت‌آپ‌ها خواهند بود تا آثار خود را بفروشند یا ارتقا دهند.
  • فرا گرفتن: آواتارها می توانند فرا گرفتن در سیستم آموزشی مونوپلیس و کسب مهارت های جدید که به شکوفایی در محیط مجازی کمک می کند.
  • بدست آوردن: آواتارها بیش از 300 روش بالقوه برای این کار دارند بدست آوردن در جهان. این می تواند درآمد غیرفعال یا فعال، فروش کارت شناسایی به شهروندان جدید یا اجاره زمین های ماه و غیره باشد.
  • رای: آواتارها می توانند رای: هر آواتار می تواند مستقیماً بر جهت پروژه تأثیر بگذارد و تصمیم بگیرد که کدام ابتکار برای اکوسیستم مفیدتر است.
  • لذت بردن: آواتارها خواهد شد لذت ببرید بهترین نماها، زمانی که صحبت از رویدادهای سرگرم کننده و تجربه های غوطه ور می شود. بالاخره کسب درآمد هم باید سرگرم کننده باشد.
  • قانون: آواتارها همه ابزار را دارند قانون متاورس به روشی پایدار، و همانطور که توسعه دهندگان می گویند، “حکم عاقلانه و شفاف جریان های درآمدی را برای شما ایجاد می کند”.

به طور کلی، در مرحله نوپای بازار، گرفتن صندلی در ردیف اول و ملحق شدن به پروژه هایی که در آن فرد قادر به ایجاد NFT و تأثیر مستقیم بر توسعه متاواژه به عنوان بخشی از سازمان غیرمتمرکز مستقل است، بسیار منطقی است.

در ماه می، این فرصت توسط NFT Moon Metaverse ارائه شده است. شفافیت و کد منبع باز پروژه آن را قابل اعتماد می کند، در حالی که رویکرد جدید در صنعت Create2Earn آن را به یک معامله پرسود تبدیل می کند.

چگونه آواتار شویم؟

فروش NFT Moon Metaverse اولین 5000 آواتار DAO در دو مرحله انجام می شود:

  • پرندگان اولیه اولین 500 آواتار DAO را با بهترین قیمت 0.08 ETH توسط طوفان در 15 می دریافت خواهند کرد.
  • سپس 4500 آواتار DAO در طول فروش عمومی در 17 می فروخته خواهد شد، اما قیمت آن در حال حاضر 0.1 ETH خواهد بود.

برای شرکت در پیش فروش و خرید یکی از 500 آواتار اول، باید در لیست سفید قرار گیرد: پس از ثبت نام در اختلاف نظر، توسعه دهندگان نامزدهای واجد شرایط را در لیست سفید قرار می دهند و اعلان شروع پیش فروش را ارسال می کنند. جزئیات بیشتر را در پرسش و پاسخ بخش وب سایت یا در رسانه های اجتماعی پروژه ها.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر