این لایحه که توسط بسیاری از محافظه کاران مورد انتقاد قرار گرفت، اصلاح قانون تجاری یکنواخت ایالت را پیشنهاد کرد تا به طور خاص دارایی های دیجیتال را حذف کند – به استثنای CBDCs.

دولت داکوتای جنوبی لایحه ای را که ارز دیجیتال را از تعریف «پول» مستثنی می کند وتو کرد.


کریستی نوم، فرماندار داکوتای جنوبی، از اختیارات خود برای وتوی قوانین با هدف تغییر تعریف پول برای حذف ارزهای دیجیتال استفاده کرده است.

در اطلاعیه ای در 9 مارس به هیو بارتلز، سخنران داکوتای جنوبی، نوم گفت او لایحه 1193 مجلس نمایندگان را وتو کرده بود، که پیشنهاد اصلاح کد تجاری یکنواخت ایالت یا UCC را می داد تا به طور خاص ارزهای دیجیتال و سایر دارایی های دیجیتال را حذف کند – به استثنای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC. به گفته فرماندار، تصویب این لایحه ساکنان داکوتای جنوبی را در “مشکلات تجاری” قرار می دهد و به طور بالقوه اجازه می دهد تا دولت فدرال در آینده دلار دیجیتالی را “بیش از حد” کند.

نوم گفت: «با کنار گذاشتن صریح ارزهای دیجیتال به عنوان پول، استفاده از ارزهای دیجیتال دشوارتر می‌شود. «HB 1993 در را به روی این خطر باز می کند که دولت فدرال بتواند به راحتی یک CBDC را اتخاذ کند، که پس از آن ممکن است تنها ارز دیجیتال قابل دوام باشد. […] ایجاد مقرراتی بر چیزی که هنوز وجود ندارد، بی‌احتیاط خواهد بود.»

مدافعان محافظه‌کار از تلاش‌ها برای وتوی نوم با اشاره به نگرانی‌های مربوط به آزادی مالی حمایت کردند. سازمان باشگاه برای رشد نوشته شده است نامه ای به فرماندار داکوتای جنوبی که از وی خواسته بود با این لایحه مخالفت کند و بین CBDC صادر شده توسط ایالات متحده و یوان دیجیتال چین مقایسه شود. گروه آزادی داکوتای جنوبی – گروهی از قانونگذاران ایالتی جمهوری خواه – اقدامات نوم را تحسین کردند:

زیر اصلاحیه UCC پیشنهادیپول به عنوان “وسیله مبادله ای که در حال حاضر توسط یک دولت داخلی یا خارجی مجاز یا پذیرفته شده است” تعریف می شود. تحلیلگران ادعا کرده‌اند که عبارت لایحه‌ای که بسیاری از دارایی‌های دیجیتال را حذف می‌کند، در مورد CBDC‌ها صدق نمی‌کند: «یک رکورد الکترونیکی که وسیله مبادله‌ای است که در سیستمی که قبل از رسانه مبادله برای وسیله مبادله وجود داشته و کار می‌کرد، ثبت و قابل انتقال است. توسط دولت مجاز یا تصویب شده است.»

مربوط: نماینده کنگره: CBDC ها را می توان «به راحتی» برای جاسوسی از شهروندان آمریکایی به سلاح تبدیل کرد

در حالی که بانک مرکزی چین از زمان معرفی CBDC خود در آوریل 2020 آزمایشاتی را برای آن انجام داده است، دولت ایالات متحده همچنان در حال بررسی مزایا و خطرات بالقوه مربوط به انتشار دلار دیجیتال است. همانند لایحه داکوتای جنوبی، در سطح فدرال نیز به CBDCها بازگردانده شده است. در فوریه، نماینده مینه سوتا تام ایمر قانونی را با هدف محدود کردن معرفی کرد اختیارات فدرال رزرو بر CBDC.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر