انجمن بلاک چین در حال ارائه کمک به مقررات رمزنگاری در دولت اسلامی است.

به گفته سازمان اصلی بلاک چین، مقامات در اجرای قوانین ارزهای دیجیتال کوتاهی کرده اند. انجمن نگران عدم فعالیت دولت است و کمک خود را به تنظیم کننده هایی ارائه می دهد که احساس می کند آمادگی کافی برای رسیدگی به چنین وظیفه چالش برانگیزی ندارند. 

عباس آشتیانی، رئیس انجمن بلاک چین ایران (IBA) گفت که رگولاتورهای ایرانی مانند بانک مرکزی ایران (CBI) قادر به تنظیم دارایی های دیجیتال نیستند. بر اساس گزارش  فایننشال تریبون، IBA درخواست ایجاد یک “وکیل مستقل” برای قبول مسئولیت کرده است .

آشتیانی در نشست خبری روز سه شنبه خود توضیح داد؛ما به یک شورای ویژه از نمایندگانی از ارگان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی برای ایجاد مقررات برای ارزهای دیجیتال نیاز داریم. CBI یا سازمان امنیت و تبادل صلاحیت [به اندازه کافی] برای تعیین قوانین برای ارزهای دیجیتال با توجه به چند بعدی بودن موضوع را ندارند.”

در حالی که استخراج بیت کوین ( BTC ) در ایران مجاز است، استفاده از رمزارز برای پرداخت مجاز نیست. با این حال، بانک‌ها و صرافی‌های دارای مجوز مجاز به استفاده از ارز دیجیتال تولید شده توسط ماینرهای مجاز در ایران برای پرداخت هزینه واردات هستند .

معدنچیان باید از وزارت صنایع مجوز بگیرند و قبوض برق خود را که براساس قیمت گذاری صادراتی است پرداخت کنند. بر اساس آخرین داده های اوایل سال جاری، حدود 30 کسب و کار مجوز استخراج معدن را در کشور دریافت کرده اند . 

با این حال، نگرانی‌های مربوط به معادن زیرزمینی همچنان در کشور مطرح است. همانطور که کوین تلگراف در 29 سپتامبر گزارش داد، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران پس از کشف ماینرهای بیت کوین در زیرزمین از سمت خود استعفا داد . 

آشتیانی در پاسخ به نگرانی مقامات دولتی در مورد فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال، گفت که انجمن بلاک چین قانون‌گذاران را درک می‌کند و به آنها اطمینان می‌دهد که نگرانی‌های آنها برطرف خواهد شد.ما آماده کمک به تنظیم قوانینی هستیم که می تواند به تضمین تاثیر مثبت ارزهای دیجیتال بر اقتصاد و در عین حال به حداقل رساندن جرم و جنایت کمک کند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع