دیوید مارکوس در توضیح تصمیم خود برای ترک متا گفت که دی‌ان‌ای کارآفرینی او «صبح‌های متوالی زیادی را تحت فشار قرار داده است تا به نادیده گرفتن ادامه دهد».

دیوید مارکوس، رئیس واحد ارزهای دیجیتال و فین‌تک متا، نووی، تا پایان سال 2021 از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.
استفان کسریل، مدیرعامل سابق Upwork که از آگوست 2020 در متا، که قبلاً فیس‌بوک نامیده می‌شد، به جای مارکوس برگزیده می‌شود.
مارکوس این تصمیم را از طریق یک 
توییت در 1 دسامبر اعلام کرد 
و اشاره کرد که او “تصمیم دشوار” را برای ترک شرکت تا پایان سال جاری گرفته است. 
مدیر اجرایی به جزئیات در مورد حرکت بعدی خود اشاره نکرد، اما اشاره کرد که ممکن است چیزی “جدید و هیجان انگیز” باشد که خودش می سازد:
“در حالی که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن درست در پاشنه راه اندازی Novi وجود دارد – و من مثل همیشه در مورد نیاز به تغییر در سیستم های پرداخت و مالی خود مشتاق هستم – DNA کارآفرینی من برای چندین صبح متوالی مرا تحت فشار قرار داده است. به نادیده گرفتن آن ادامه دهید.»
مارکوس از سال 2014 در این شرکت کار کرده است، در ابتدا نقشی را در شعبه خدمات پیام رسان این شرکت بر عهده گرفت و سپس در سال 2018 با تأسیس کیف پول دیجیتال متا Novi (که همان نام واحد فین‌تک را نیز دارد) تمرکز خود را به خدمات مالی تغییر داد. -تاسیس 
پروژه استیبل کوین Diem محاصره شده 
که اکنون به طور مستقل عمل می کند.
امروز برای دیدن 
@davidmarcus که 
@Meta را ترک 
می‌کند ، 
تلخ است، غم‌انگیز است، به 
خاطر رهبری و اعتقادش به من به عنوان رئیس جدید Novi. 
https://t.co/nxDNlywqVw
— استفان کسریل (@skasriel) 
30 نوامبر 2021
مارکوس به فهرستی از مدیران سابق واحد رمزنگاری غول رسانه‌های اجتماعی که طی 12 ماه گذشته شرکت را ترک کرده‌اند، می‌پیوندد، از جمله مورگان بلر و کوین ویل، بنیان‌گذاران Diem که هر دو نقش‌های جدیدی را در NFX و Planet بر عهده گرفتند.
مطالب مرتبط: متاورس متمرکز فیسبوک تهدیدی برای اکوسیستم غیرمتمرکز است؟
Novi و 
Diem به دلیل ارتباط با فیس بوک با 
نظارت شدید تنظیم کننده های محلی و بین المللی 
مواجه شده اند و هیچ یک از پروژه ها هنوز به طور کامل در آن بازه زمانی راه اندازی نشده اند.
در ماه اکتبر، گروهی از سناتورهای آمریکایی از جمله الیزابت وارن، بدبین به ارزهای دیجیتال 
، نامه ای به فیس بوک ارسال کردند و از این شرکت خواستند که پروژه کیف پول خود را تنها چند ساعت پس از راه اندازی آزمایشی Novi در ایالات متحده و گواتمالا با همکاری Coinbase، متوقف کند.
حالا که آینده نووی در دستان دیگری است، مارکوس به زمان خود فکر کرد و گفت که افتخار آفرین ترین دستاورد او گردآوری یک “تیم ضربتی” در سه سال گذشته بود.
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع