به گفته رئیس ارز دیجیتال PBoC، کل تراکنش های پردازش شده CBDC چین به 62 میلیارد یوان رسید.

آزمایشات چین با ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد، همانطور که اعداد به روز شده برای اکتبر 2021 در هفته فین تک هنگ کنگ نشان داده شد.

به گفته مو چانگچون، رئیس موسسه ارز دیجیتال PBoC، یوان دیجیتال (e-CNY) که برای جایگزینی پول نقد در تراکنش‌های روزانه تصمیم گرفته است، در بین افراد و شرکت‌ها به طور یکسان مورد توجه قرار گرفته است. مو در سخنانی در کنفرانس روز چهارشنبه گفت که تعداد حساب‌های یوآن دیجیتال به 140 میلیون رسید در حالی که شرکت‌ها 10 میلیون حساب دیگر ایجاد کردند.

در حالی که تاریخ راه اندازی رسمی برای e-CNY هنوز نامشخص است، چین به گسترش عرضه آزمایشی به بیش از ده ها منطقه ادامه داده است. رویترز گزارش می دهد که با طیف گسترده ای از بازرگانان از خدمات آب و برق، خدمات پذیرایی، حمل و نقل، خرده فروشی و خدمات دولتی که CBDC را می پذیرند، مردم تا اکتبر 2021، 62 میلیارد یوان (9.7 میلیارد دلار) را با استفاده از کیف پول های الکترونیکی CNY خرج کردند .

مدیران اجرایی این PBOC همچنین جزئیات انواع مختلف کیف پول الکترونیکی CNY. کیف پول پایه با سقف تراکنش سالانه 50000 یوان (7800 دلار) فقط به شماره تلفن نیاز دارد تا فعال شود. اگر کاربران می خواهند یک کیف پول الکترونیکی CNY را برای تراکنش های نامحدود باز کنند، باید با شناسه شخصی به باجه بانک مراجعه کنند.

مطالب مرتبط: بانک مرکزی فرانسه CBDC مبتنی بر بلاک چین را برای بازار بدهی آزمایش می کند

چین به دنبال جایگزینی کامل پرداخت های نقدی با یوان دیجیتال است و این کشور از آوریل 2020 آزمایش های گسترده خود را در شهرهای بزرگ ادامه داده است. CBDC چین توسط دولت چین کنترل، ردیابی و در برنامه های گوشی های هوشمند ثبت می شود .

یک سال پیش، در خلال همان کنفرانس، یی گانگ، فرماندار PBoC گفت که آزمایشی یوان دیجیتال 2 میلیارد یوان (299 میلیون دلار) توسط مردم در چهار میلیون تراکنش در چهار شهر خرج شده است . اعداد سال گذشته به این معنی است که e-CNY به لطف آزمایشات جغرافیایی گسترده و محبوبیت فزاینده CBDC ها، طی 12 ماه بیش از 3000 درصد افزایش در حجم تراکنش داشته است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع