قانون اخیر «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» از نظر طرفداران صنعت کریپتو روسیه به اندازه کافی پیش نرفت

به گفته یکی از حامیان صنعت محلی، علیرغم تصویب اولین قانون ارزهای دیجیتال روسیه در ژانویه 2021، بازار ارزهای دیجیتال این کشور هنوز تا حد زیادی تنظیم نشده است و با ابهامات زیادی همراه است.

یوری پریپاچکین ، رئیس انجمن اقتصاد رمزنگاری ، هوش مصنوعی و بلاک چین (RACIB) ، استدلال کرد که مقررات موجود رمزنگاری روسیه چیزی جز “نیمه اقدامات” نیست که هیچ ارتباطی با راه حل های سیستماتیک ندارد.

پریپاچکین در مصاحبه ای با خبرگزاری محلی RBC به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد که طی چهار سال گذشته چندین دستور متوالی برای اتخاذ مقررات ارزهای دیجیتال صادر کرده است. مدیر اجرایی تاکید کرد که کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال از حدود 200 میلیارد دلار در سال 2017 به 2.7 تریلیون دلار فعلی افزایش یافته است، اما قانونگذاران محلی اساساً هیچ کاری برای بدست آوردن این ارزش انجام نداده اند:

پریپاچکین گفت: «روسیه مطلقاً هیچ کاری برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال محلی که 10 درصد از بازار کریپتو جهانی را تشکیل می دهد، انجام نداده است. او افزود که اندازه بازار ارزهای دیجیتال روسیه با درآمد سالانه بودجه فدرال 270 میلیارد دلار قابل مقایسه است.

پریپاکین ادعا کرد که قانون رمزنگاری روسیه «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال» یک مبنای قانونی برای 

کریپتو به معنای گسترده فراهم می‌کند، اما اصطلاحات اصلی صنعت مانند قراردادهای هوشمند را تعریف نمی‌کند و فعالیت‌هایی مانند استخراج، صدور و مالیات کریپتو را تنظیم نمی‌کند.

رئیس RACIB تنها نیست که فکر می کند صنعت ارزهای دیجیتال روسیه عمدتاً یک منطقه خاکستری است. آنا ماکسیمنکو، مشاور شرکت حقوقی بین‌المللی Debevoise & Plimpton، معتقد است که مقررات فعلی رمزارز در روسیه «محدود به تعریف ارز دیجیتال» و چند جنبه دیگر مانند ممنوعیت پرداخت‌های رمزنگاری شده است.

ماکسیمنکو به کوین تلگراف گفت: «سایر جنبه‌های گردش ارزهای دیجیتال، از جمله مبادلات و الزامات سرمایه‌گذاران، در حال حاضر تنظیم نشده است. به گفته این کارشناس، فقدان مقررات منجر به وضعیتی می شود که هیچ صرافی رمزنگاری در روسیه ثبت نمی شود و ساکنان همچنان می توانند از خدمات صرافی های ارزهای دیجیتال خارجی مانند Binance، Huobi Global، Paxful و غیره استفاده کنند.

مطالب مرتبط: بانک روسیه حجم ذخایر بیت کوین را ارزیابی می کند که 36 میلیارد دلار از بانک ها خارج می شود

ماکسیمنکو گفت: «با در نظر گرفتن موضع منفی بانک روسیه در مورد ارزهای رمزپایه، ممکن است.

چنین باشد که هیچ صرافی رمزارزی روسی وجود نخواهد داشت، در حالی که صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی در یک منطقه خاکستری باقی خواهند ماند.»

این خبر در حالی منتشر می شود که دولت روسیه علاقه فزاینده ای به ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین ( BTC ) نشان می دهد و برخی از وزارتخانه ها پیشنهاد استخراج ارزهای دیجیتال با گاز مرتبط را دارند.

با این حال ، دولت روسیه در مورد بیت کوین در مورد منافع ساکنان خود تردید دارد ، زیرا بانک روسیه به دنبال این است که معاملات را به صرافی های رمزنگاری محدود کند زیرا سرمایه گذاری رمزنگاری در بین سرمایه گذاران محلی بسیار محبوب شده است

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع