پس از اعلام فیس‌بوک مبنی بر تغییر نام تجاری خود به نام متا، توکن‌های پروژه‌های رمزنگاری مرتبط با متاورس شاهد افزایش دو رقمی قیمت آن‌ها بوده‌اند.

ارزهای رمزپایه مرتبط با متاورس (یک جهان مشترک مجازی و پایدار) در روز گذشته، پس از اعلام فیس بوک مبنی بر تغییر نام تجاری متا با هدف “جان بخشیدن به متاورس” ، شاهد افزایش دو رقمی بودند.

توکن MANA Decentraland با افزایش 24 ساعته بیش از 44.6 درصد، قیمت آن را به حدود 1.15 دلار رساند. گودال ماسهبازی را شن و ماسه افزایش 21.5٪، مصرف آن را به 1.02 $، در حالی که (ENJ) را دیدم Enjin سکه بهبودی متوسطی را بیشتر از 10.8٪ در روز، مصرف آن را به 2.44 $.

توکن‌های مجاور متاورس مانند AXS Axie Infinity ، که زیربنای یک بازی مبتنی بر NFT است، و Flow ، یک بلاک چین که برای NFT طراحی شده است، به ترتیب 7.8% (139.17 دلار) و 7.6% (13.56 دلار) در 24 ساعت سود کسب کردند.

متاورس چیست؟

اصطلاحی که در اصل در رمان سقوط برفی نیل استفنسون در سال 1992 ابداع شد، متاورس یک جهان مجازی پایدار را توصیف می کند که در آن کاربران با یکدیگر به عنوان آواتارهای دیجیتال تعامل دارند. از این فضاهای آنلاین مشترک می توان برای تعاملات اجتماعی، بازی ها و حتی کار استفاده کرد.

بیشتر تصاویر تخیلی متاورس، مانند فیلم Ready Player One 2018، همچنین کاربران را از طریق دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به آن دسترسی دارند، اگرچه در حال حاضر بسیاری از پلتفرم‌های مرتبط مانند Decentraland دارای کریپتو را می‌توان با استفاده از رایانه‌های شخصی معمولی مشاهده کرد. .

متاورس برنامه ریزی شده فیس بوک. تصویر: فیسبوک

حامیان ارزهای دیجیتال ، متاورس را به عنوان یک مورد استفاده عالی برای رمزنگاری، با توکن‌های غیرقابل تعویض ( NFT ) مورد استفاده قرار داده‌اند که کاربران متاورس را قادر می‌سازد تا مالکیت اشیاء دیجیتالی مانند لباس‌های مجازی برای آواتارها و قطعه زمین‌های درون بازی را در اختیار بگیرند. در نهایت، آن‌ها تصور می‌کنند که کاربران می‌توانند اشیاء دیجیتالی را بین پلتفرم‌های متاورس جابجا کنند. بنابراین یک کاربر می تواند، برای مثال، لباس NFT را برای آواتار خود در یک پلت فرم (مثلاً Decentraland) بخرد و آن را با خود به دیگری (مثلاً The Sandbox) ببرد.

اعلام Meta@ – نام جدید شرکت فیس بوک. متا به ساخت متاورس کمک می کند، مکانی که در آن به صورت سه بعدی بازی می کنیم و به هم متصل می شویم. به فصل بعدی ارتباط اجتماعی خوش آمدید. pic.twitter.com/ywSJPLsCoD

— Meta (@Meta) 28 اکتبر 2021

تغییر نام متا فیس بوک بخشی از همسویی مجدد این شرکت به سمت متاورس است. در ماه سپتامبر از سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری در ابتکارات و شراکت‌های مرتبط با متاورس خبر داد، در حالی که در سخنرانی اصلی دیروز مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، اعلام کرد که “متافوره مرز بعدی است، درست مانند زمانی که شبکه‌های اجتماعی شروع به کار کردیم.”

فیس‌بوک به‌عنوان بخشی از تغییر نام تجاری خود ، اعلام کرده است که این شرکت از NFT‌ها پشتیبانی می‌کند، و ویشال شاه، رئیس محصولات متاورس، اظهار داشت که این شرکت در حال بررسی انواع جدید مالکیت، مدل‌ها و حقوق است تا اطمینان حاصل کند که مردم مطمئن هستند که واقعاً مالک چیزی هستند. “

شاه افزود: “این کار فروش اشیاء دیجیتالی با نسخه محدود مانند NFTها، نمایش آنها را در فضاهای دیجیتالی خود و حتی فروش مجدد آنها به شخص بعدی به صورت ایمن آسان تر می کند.”

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع