رگولاتور اوراق بهادار استرالیا تصمیم گرفت که ارائه دهندگان ETF کریپتو را ملزم نکند که نگهبانی ارزهای دیجیتال داخلی داشته باشند.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) پاسخ خود را به مشاوره عمومی در مورد محصولات قابل معامله در مبادلات ارزهای دیجیتال (ETP) در کنار راهنمایی های جدید صنعت صادر کرده است.

در روز 29 اکتبر، تنظیم کننده  منتشر مجموعه ای از الزامات قانونی برای بودجه به دنبال ارائه ETPs رمزنگاری، از جمله صندوق های قابل معامله در بورس (ETF ها) و محصولات ساخت یافته، زیر ماه از مشاوره صنعت آغاز در اواخر ماه ژوئن.

طبق دستورالعمل رسمی، ASIC تا کنون ETP‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین ( BTC ) و اتر ( ETH ) را چراغ سبز نشان داده است و انتظار دارد که دارایی‌های رمزنگاری بیشتر به پایه ای برای ETPها در آینده تبدیل شوند:در اکتبر 2021، به نظر می رسد بیت کوین و اتر هر پنج عامل مشخص شده در بالا را برای تعیین دارایی های زیربنایی مناسب برای ETP برآورده می کنند. ما انتظار داریم که طیف دارایی‌های رمزنگاری محصول غیر مالی که می‌تواند این عوامل را برآورده کند، در طول زمان گسترش خواهد یافت.»

برای تبدیل شدن به مبنایی مناسب برای یک ETF کریپتو، دارایی‌های کریپتو باید سطح بالایی از پشتیبانی نهادی، بازار نقدی بالغ، بازار آتی تنظیم‌شده، ارائه‌دهندگان خدمات معتبر و با تجربه و مکانیسم‌های قیمت‌گذاری شفاف را به دست آورند.

برای هر برنامه محصول ETF کریپتو، صرافی‌های دارای مجوز باید ارزیابی کنند که آیا صادرکننده قادر به انجام تعهدات خود در رابطه با محصول است، از جمله ارائه مراقبت ایمن و مطمئن و همچنین دریافت مجوزهای مربوطه.

در پاسخ به مشاوره عمومی، ASIC همچنین گفت که برای نهادهای صادرکننده ETF کریپتو نیازی به نگهبانی داخلی رمزنگاری ندارد و خاطرنشان کرد که چنین محدودیت‌هایی رقابت را ناعادلانه محدود می‌کند.

در این سند آمده است: «در حالی که نگرانی‌های مطرح‌شده توسط پاسخ‌دهندگان در مورد حفظ و نگهداری دارایی‌های رمزنگاری در خارج از کشور مانند احتمال بروز مشکلات در بازیابی دارایی‌ها در سراسر حوزه‌های قضایی را تأیید می‌کنیم، در نظر می‌گیریم که اجباری کردن الزامات نگهبان داخلی نامناسب است.

مطالب مرتبط: بیش از 40 ETF ارز دیجیتال در انتظار تایید رگولاتوری ایالات متحده هستند

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که مدیر صندوق سرمایه گذاری استرالیا Cosmos Asset Management  ETF مرتبط با ماینینگ کریپتو خود را در Chi-X Australia در 28 اکتبر آغاز کرد. Marathon Digital، Hive Blockchain Technologies، Hut 8 Mining و دیگران.

ارائه‌دهنده ETF استرالیایی BetaShares نیز در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی یک ETF ارز دیجیتال مرتبط با شرکت‌های صنعتی مانند Coinbase و MicroStrategy است. در ETF رمزنگاری بنا به گزارش شروع معاملات در بورس اوراق بهادار استرالیا تحت CRYP صدای تیک تیک هفته آینده.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع