رگولاتور گرنزی راه اندازی ETF بیت کوین Jacobi Asset Management را تأیید کرد

Jacobi Asset Management ، یک پلتفرم سرمایه گذاری چند دارایی مستقر در لندن ، از کمیسیون خدمات مالی Guernsey (GFSC) برای راه اندازی صندوق های قابل معامله بیت کوین ( BTC ) مبادله ای (ETF) تأیید کرد. 

جیمی خورشید ، مدیرعامل Jacobi Asset Management ، در گفتگو با Cointelegraph گفت که وضوح مقررات به شرکت ها و موسسات کمک می کند تا بدون خطرات مربوط به فناوری و طرفهای دیگر ، با خیال راحت در سرمایه گذاری های بیت کوین مشارکت کنند.

بر اساس بیانیه رسمی ، Jacobi Bitcoin ETF یک ابزار مالی است که از مرکز پشتیبانی برخوردار است و دارای رمزنگاری است و توسط بیت کوین پشتیبانی شده توسط Fidelity Digital Assets پشتیبانی می شود.

تأییدیه GFSC به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ETF های Jacobi Bitcoin را در بازارهای سهام سنتی در “تمام حوزه های قضایی خارج از آمریکا و سایر مناطق با محدودیت های مشابه” معامله کنند.

خورشید ، که همچنین یک بانکدار سرمایه گذاری سابق گلدمن ساکس است ، تاکید کرد که این وجوه “به طور متمرکز با اوراق بهادار موجود در سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار (CSD) ترخیص می شود” ، فرایندی که برای مدیران دارایی سنتی آشنا است. خورشید خطاب به سرمایه گذاران در حوزه های قضایی مجاز ، گفت:”ما صندوق های تغذیه ای در سراسر جهان راه اندازی کرده ایم که صرفاً برای تأمین تقاضای داخلی آنها در Jacobi Bitcoin ETF سرمایه گذاری می کنند.”

علاوه بر این ، این شرکت قصد دارد Jacobi Bitcoin ETF را در بورس اوراق بهادار Cboe Europe فهرست کند ، که هنوز تأییدیه فهرست از سوی Financial Conduct Authority (FCA) ، تنظیم کننده مالی در انگلستان ، دریافت نشده است.

در 6 سپتامبر ، چارلز رندل ، رئیس FCA و Payments Systems Regulator ، در سخنرانی خود در سمپوزیوم بین المللی کمبریج در زمینه جرایم اقتصادی ، نگرانی هایی را در مورد عدم آگاهی از ریسک در بین سرمایه گذاران رمزنگاری مطرح کرد.

رندل نقش تأثیرگذاران مانند کیم کارداشیان در تبلیغ توکن های تأیید نشده در اینستاگرام را برجسته کرد ، که به گفته وی به طور بالقوه می تواند سرمایه گذاران کم اطلاع را گمراه کند. “چرا باید توکن های دیجیتالی کاملاً سفته بازی را تنظیم کنیم؟ آیا مشارکت FCA به آنها “اثر هاله” می دهد که انتظارات غیرواقعی از حمایت از مصرف کنندگان را افزایش می دهد؟ “

از سوی دیگر ، کمیسیون اوراق بهادار و اوراق بهادار ایالات متحده رویکردی پیشگیرانه برای اجازه عرضه ETF در مبادلات سنتی اتخاذ کرده است. شرکت خدمات مالی Crypto  Bakkt به عنوان آخرین شرکتی که در بورس اوراق بهادار نیویورک ثبت شده است ، با نماد تیک تیک “BKKT” شناخته می شود.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگو ویو نمی باشد”

منبع