بسیاری از شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در حال انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر برای کمک به تسهیل عملیات خود هستند.

به ریشه های استخراج: بیت کوین سریعتر از همیشه سبز می شود

نمی توان انکار کرد که طی دو سال گذشته، این روایت که بیت کوین ( BTC ) انرژی بیش از حد مصرف می کند، همچنان به جذب جریان اصلی افزایش یافته است. با این حال، چیزی که گاهی نادیده گرفته می‌شود این است که در ماه‌های اخیر، تعداد فزاینده‌ای از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به سمت استفاده از منابع انرژی که عمدتاً توسط انرژی‌های تجدیدپذیر هدایت می‌شوند، حرکت کرده‌اند.

برای توضیح بیشتر در مورد این موضوع، لازم به ذکر است که تعدادی از مطالعات، از جمله مطالعه‌ای که اخیراً توسط دانشگاه کمبریج منتشر شد ، نشان داد که بیش از 75 درصد از تمام ماینرهایی که امروزه کار می‌کنند از منابع تجدیدپذیر برای تامین انرژی روزانه خود استفاده می‌کنند. عملیات روزانه

در همین راستا، MintGreen، یک ماینر ارزهای دیجیتال پاک مستقر در کانادا، اخیراً اعلام کرد که با شرکت انرژی Lonsdale برای تامین گرمای تولید شده از استخراج BTC به ساکنان شمال ونکوور در بریتیش کلمبیا تا آغاز سال 2022 قراردادی منعقد کرده است .

سخنگوی MintGreen اخیراً برای توضیح بیشتر درباره این معامله گفت که دیگ های دیجیتال این شرکت قادر به بازیابی بیش از 96 درصد از برقی است که برای اهداف استخراج بیت کوین استفاده می کند. در نتیجه چنین راه اندازی، طبق گزارش ها، این شرکت قادر خواهد بود از ورود 20000 تن گاز گلخانه ای در هر مگاوات به جو در سال جلوگیری کند.

نه تنها این، بلکه MintGreen همچنین ادعا می کند که انرژی برداشت شده می تواند و برای تامین گرما در مجموع 100 ساختمان مسکونی و تجاری در یک شهر کانادا مورد استفاده قرار گیرد، که طبق داده های سرشماری اخیر در حال حاضر جمعیتی در حدود 155000 نفر را در خود جای داده است.

اما آیا این فقط نوک کوه یخ در مورد اینکه چگونه صنعت کریپتو می تواند محیط زیست را به شیوه ای مثبت تحت تاثیر قرار دهد می تواند باشد؟

انرژی های تجدیدپذیر به عنوان یک تغییر دهنده بازی

کالین سالیوان، مدیر عامل MintGreen، با ارائه نظرات خود در مورد این موضوع، گفت که مشارکت شرکتش با Lonsdale به دنبال کمک به کاهش و مقابله با تعدادی از مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی است که مردم تمایل دارند با فعالیت‌های مختلف استخراج ارز دیجیتال مرتبط باشند.

زک برادفورد، مدیرعامل CleanSpark – یک شرکت فناوری استخراج و انرژی بیت کوین پایدار – به کوین تلگراف گفت که رابطه بین تولید انرژی و استخراج بیت کوین در دهه آینده عمیق تر و گسترش خواهد یافت و افزود که دارایی های انرژی زیادی در شمال وجود دارد. آمریکا که استخراج بیت کوین به ویژه برای استفاده از آن مناسب است. وی سپس در ادامه افزود:نیروگاه‌هایی وجود دارند که در حال حاضر بسیار دور از مناطق بزرگ مترو هستند تا در زمان تقاضای معمول کارآمد باشند. یک ماینر بیت کوین می تواند با جامعه برای صرفه جویی در انرژی با استفاده از آن برای استخراج بیت کوین و ارسال انرژی اضافی به بخش های دیگر شبکه شریک شود.

هنگامی که در مورد دوام طولانی مدت یک راه اندازی مانند آنچه که توسط MintGreen پیشنهاد شد سؤال شد، او اظهار داشت که کاملاً از شرکتی به شرکت دیگر بستگی دارد و اظهار داشت که دو سناریو وجود دارد که می توان برای گسترش این موضوع استفاده کرد: “در یک سناریو ماینرهای بیت کوین فروشگاهی را در جایی راه اندازی می کنند که انرژی اضافی وجود دارد – یعنی جایی که انرژی در حال از دست دادن است. ماینینگ آن الکترون‌های رشته‌ای را می‌گیرد و آنها را به چیزی مفید تبدیل می‌کند – آلا بیت‌کوین. او افزود: در سناریوی دوم برای برادفورد، “ماینرهای بیت کوین کل تولید انرژی را در یک منطقه خاص افزایش می دهند.”

و در حالی که دومی ممکن است منجر به “از دست دادن” انرژی برای استخراج شود، به گفته برادفورد، معمولاً انرژی کل بسیار بیشتری در هنگام ایجاد چنین تنظیماتی در دسترس است. بنابراین، در صورتی که زیرساخت برق محلی فرد به آن انرژی اضافی نیاز داشته باشد – برای گرمایش یا سرمایش خانه‌ها در دوره‌های اوج مصرف – ممکن است شبکه‌ها از این برق اضافی برای برآوردن تقاضای کاربران خود استفاده کنند.

آینده بیت کوین به طور فزاینده ای سبز می شود

از نظر برادفورد، استخراج بیت کوین اولین سرمایه گذاری معنادار طی چند دهه است که برای کمک به تقویت زیرساخت های انرژی موجود در آمریکای شمالی طراحی شده است، زیرا او معتقد است که بیت کوین نه تنها مصرف انرژی را در مناطقی که در آن استخراج می شود افزایش می دهد، بلکه قابلیت های تولید انرژی آن منطقه را نیز بهبود می بخشد. ، اضافه كردن:

«این یک جنبه کلیدی است که گاهی در مبارزه ایدئولوژیک از بین می رود. مصرف انرژی آمریکای شمالی در دهه آینده رشد زیادی خواهد داشت زیرا وسایل نقلیه الکتریکی به جریان اصلی تبدیل می شوند. در کالیفرنیا، خودروهای الکتریکی در حال حاضر شبکه برق این ایالت را تحت فشار قرار داده اند. حال کالیفرنیا آینده آمریکای شمالی است.»

مطالب مرتبط:  حواله‌های کریپتو مورد پذیرش قرار می‌گیرند، اما نوسانات ممکن است باعث شکستن معامله شوند

در این رابطه، می‌توان دید که استخراج بیت‌کوین انگیزه‌ای برای توسعه و تولید انرژی می‌کند و تقریباً همه افراد درگیر – نه فقط ماینرها – از این تکامل سود می‌برند. برادفورد در پایان گفت: «ما در مسیری وحشیانه قرار داریم زیرا اهداف جهانی آب و هوا، تقاضای انرژی بیشتر از وسایل نقلیه الکتریکی و سیاست پولی همگی با بیت کوین در مرکز آن برخورد می کنند.

به همین ترتیب، سمیر تبار، مدیر ارشد استراتژی بیت دیجیتال – یکی از استخراج کنندگان بیت کوین که در نزدک فهرست شده است – به کوین تلگراف گفت که ماینرهای بیت کوین به خاطر تلفات زیست محیطی ناشی از استخراج مورد انتقاد قرار گرفتند و مورد انتقاد قرار گرفتند. با این حال، واقعیت امروز این است که ماینرهای بیت کوین به پیشتاز در نشان دادن نوآوری و خلاقیت در استفاده از شیوه های پایدار تبدیل شده اند. او خاطرنشان کرد: «این آزمایش با نورث ونکوور یک نمونه گویا از این نبوغ است.

قدم زدن Crypto به سمت آینده ای پایدارتر

در هر گزارش در دسامبر 2020 منتشر شد، برآورد شده است که ساخت و ساز املاک و مستغلات عملیات و فعالیت های مرتبط ساخت و ساز مرتبط با آنها در حال حاضر برای 38٪ عظیم از تمام انتشار دی اکسید کربن که در مناطق شهری تشکیل می دهند. بنابراین، این روایت که استخراج کریپتو به‌تنهایی به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین مشارکت‌کنندگان در گرمایش جهانی امروز تبدیل می‌شود، می‌تواند منحرف شود.

برای توضیح بیشتر، یک مطالعه نشان می دهد که برق آبی رایج ترین منبع انرژی برای معدنچیان در حال حاضر است، به طوری که 62 درصد از تمام اپراتورهای مزارع معدنی گزارش شده که از برق آبی برای تسهیل عملیات روزانه خود استفاده می کنند – با منابع تمام نشدنی مانند زغال سنگ و گاز طبیعی به ترتیب با 38% و 36% رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و پس از آن انرژی باد و خورشید قرار گرفتند.

همچنین، با توجه به اینکه شرکت‌هایی مانند MintGreen اکنون دستگاه‌های ماینینگ خود را با سرعت فزاینده‌ای مدرن مدرن می‌کنند، منطقی است که شرکت‌ها و افراد بیشتری به دنبال روی آوردن به عملیات‌های مختلف استخراج کریپتو برای رفع نیازهای برق و گرمایش خود در آینده نزدیک باشند. در واقع، MintGreen قبلاً با تأسیسات نمک دریایی جزیره ونکوور و شرکت کانادایی ویسکی Shelter Point Distillery همکاری کرده است تا فروش انرژی حرارتی اضافی خود را تا سال 2022 آغاز کند.

همانطور که صنعت تلاش می کند به آینده ای سبزتر نزدیک شود، به نظر می رسد بسیاری از استانداردهای مربوط به بی طرفی کربن در حال تبدیل شدن به یک هنجار برای صنعت استخراج کریپتو هستند. برای در نظر گرفتن همه چیز، داده ها حاکی از آن است که استخراج طلا نسبت به بیت کوین دارای منابع جامع تر است. به طور مشابه، تخمین زده می‌شود که ضایعات گاز مشعل می‌تواند کل شبکه BTC را 6.2 برابر تامین کند، که نشان می‌دهد استخراج‌کنندگان کریپتو می‌توانند بخشی از یک راه‌حل برای اتلاف انرژی باشند.

در نهایت، همانطور که قبلا اشاره شد، لیست رو به رشدی از شرکت های معدنی استراتژی هایی را اتخاذ کرده اند که آنها را قادر می سازد تا برای انتشار گازهای گلخانه ای محدوده 1، 2 و 3 “مثبت آب و هوا” شوند 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع