در تحقیقات اخیر گاردین، جزئیات نگران‌کننده‌ای در مورد پروژه ارز دیجیتال HyperVerse منتشر شده است که گفته می‌شود 1.3 میلیارد دلار از سرمایه سرمایه‌گذاران را از دست داده است.

را گزارش فاش می‌کند که به نظر می‌رسد مدیر اجرایی ارتقا یافته توسط این پروژه، که ظاهراً توسط افراد مشهور از جمله چاک نوریس حمایت می‌شود، غایب است.

تحقیقات کلاهبرداری ارز دیجیتال HyperVerse را افشا می کند

HyperVerse که توسط کارآفرین استرالیایی سام لی و شریک تجاری او رایان زو، بنیانگذاران شرکت Blockchain Global که اکنون در حال سقوط بیت کوین استرالیا (BTC) است، تبلیغ شده است. مورد بررسی قرار گرفت برای اعمال فریبنده اش این پروژه هزاران سرمایه گذار را جذب کرد که در نهایت میلیون ها دلار ضرر کردند.

این تحقیقات نگرانی‌هایی را در مورد مشروعیت مدیر عامل HyperVerse ایجاد می‌کند، زیرا صلاحیت‌ها و اعتبار منتسب به مدیر اجرایی فرضی، استیون ریس لوئیس، هیچ مبنایی ندارد.

مواد تبلیغاتی منتشر شده برای HyperVerse ادعا کرد که لوئیس از دانشگاه لیدز فارغ التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کمبریج گرفت. با این حال، هیچ یک از مؤسسات سابقه ای از وجود او ندارند.

علاوه بر این، هیچ سابقه‌ای از لوئیس در ثبت شرکت‌های بریتانیا، خانه شرکت‌ها یا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) وجود ندارد. جالب اینجاست که Adobe، یک شرکت سهامی عام، همچنین هیچ سابقه ای از خرید شرکتی متعلق به “Steven Reece Lewis” ندارد.

این گزارش نشان می دهد که HyperVerse موفق به ایمن سازی شده است تاییدیه افراد مشهوراز جمله پیام های ویدئویی حمایت از استیو وزنیاک، یکی از بنیانگذاران اپل، و بازیگر چاک نوریس.

با این حال، مشخص نیست که این پیام‌ها چگونه به دست آمده‌اند، زیرا هر چهار فرد مشهور ذکر شده در گزارش برای استخدام از طریق Cameo در دسترس هستند، جایی که افراد می‌توانند برای خواندن پیام‌های اسکریپت‌شده توسط افراد با مشخصات بالا پول بپردازند.

مقامات استرالیا زیر آتش

این تحقیقات همچنین نگرانی‌های نظارتی را برجسته می‌کند، زیرا HyperVerse بدون بررسی دقیق در استرالیا با وجود اینکه توسط رگولاتورها علامت گذاری شده است خارج از کشور به عنوان یک کلاهبرداری احتمالی یا طرح مشکوک هرمی.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) به این پرونده ارجاع شده است اما هنوز اقدامی انجام نداده است.

سرمایه‌گذاران در HyperVerse با وعده‌های بازدهی قابل توجه و فرصتی برای کشف یک متاورز دیجیتال جدید مشابه فیس بوک. با این حال، به گفته تحلیلگران بلاک چین Chainalysis، این طرح در نهایت منجر به زیان های قابل توجهی برای سرمایه گذاران شد که در سال 2022 حدود 1.3 میلیارد دلار برآورد شد.

یافته‌های گاردین، شیوه‌های فریبنده استفاده شده توسط HyperVerse را روشن می‌کند و سؤالاتی را در مورد مسئولیت‌های تنظیم‌کننده در نظارت بر چنین پروژه‌هایی ایجاد می‌کند.

با آشکار شدن عواقب این رسوایی ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران و مقامات به طور یکسان با عواقب طرحی دست و پنجه نرم می کنند که از ادعاهای نادرست و تاییدیه های افراد مشهور برای کلاهبرداری از افراد بی خبر استفاده می کند.

نمودار 1 روزه بهبود 2 درصدی کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در 24 ساعت گذشته نشان می دهد. منبع: TOTAL در TradingView.com

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر