انیمیشن کمدی معروف آمریکایی South Park در جدیدترین 
قسمت خود  که در آینده اتفاق می افتد، 
بیت کوین را  به عنوان یک سرویس پرداخت 
مسخره می کند 
و آن را «طرح پونزی پرواز تا شب» می نامد.

در اپیزود مربوط به وضعیت پس از همه‌گیری در کشور که روز پنجشنبه پخش شد، سازندگان تصمیم گرفته‌اند آینده قابل پیش‌بینی و فناوری‌های مدرن در حال تحول در آن را نشان دهند.

مربوط
آیا سولانا از اتریوم پیشی خواهد گرفت؟ 
سام بنکمن-فرید وزن می کند


در این قسمت، استن مارش، یکی از شخصیت های اصلی سریال، با استفاده از بیت کوین هزینه اقامت در متل کوچکی به نام Super 12 را پرداخت می کند. 
این وضعیت 40 سال بعد اتفاق می افتد. 
یک صندوقدار به استن می گوید که آنها فقط بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می پذیرند زیرا جهان تصمیم گرفته است بانکداری متمرکز تقلبی را کنار بگذارد.

اما در حالی که برخی از ناظران طرفدار بلاک چین ممکن است فکر کرده باشند که سازندگان ساختار مالی متمرکز را مسخره می‌کنند و کریپتو را در این قسمت خوب جلوه می‌دهند، صندوقدار سپس به استن می‌گوید که جامعه تصمیم گرفته است از «طرح‌های پونزی پرواز تا شب استفاده کند. اشاره به سایر 
ارزهای رمزنگاری شده  که به دلیل “کشیده شدن” یک شبه توسط سازندگان خود مشهور هستند.

مربوط
شیبا اینو (SHIB) در روز شکرگزاری تقریباً 30 درصد افزایش می یابد


این نمایش به دلیل ماهیت طنز و برشته کردن موضوعات اجتماعی قوی – که رمز ارز در حال حاضر است، مشهور است. 
در حالی که ساختار کلی بازار در مقایسه با سال 2017 دوستانه تر به نظر می رسد، برخی از معامله گران و سرمایه گذاران هنوز در معرض خطر اجرای یک کلاهبرداری یا حتی یک 
طرح پونزی  مبتنی بر بلاک چین هستند.
پیش از این، کمیسیون‌هایی مانند SEC اظهار داشتند که صنعت ارزهای دیجیتال هنوز جوان است و در حین سرمایه‌گذاری در آن، افراد باید تحقیقات عمیقی در مورد این موضوع انجام دهند و موقعیت‌های خود را محافظت کنند تا قربانی کلاهبرداران نشوند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع