چند سال آینده احتمالاً بسیار جالب خواهد بود، زیرا بازار توکن های غیرقابل تعویض کلکسیون های دیجیتال را برای طرفداران و سرمایه گذاران باز می کند.
رمز nonfungible (NFT) بازار در حال رشد است. با توجه به گزارش جدید تجزیه و تحلیل DappRadar پلت فرم، حجم تجارت NFT افزایش یافت گذشته 10 میلیارد $ در طول سه ماهه سوم سال 2021، یک هفتم از رقم در سه ماهه قبلی است. اگرچه بخش قابل توجهی از این اکشن از موفقیتهای فراری مانند NBA Top Shot، CryptoPunks و پلتفرم بازی Axie Infinity ناشی میشود، موارد استفاده از NFT به سرعت در حال افزایش هستند زیرا سازندگان پتانسیل آنها را تشخیص میدهند.
در گذشتهای نه چندان دور، افراد مشهوری که مشتاق کسب سود از صحنه رو به رشد ارزهای دیجیتال بودند، گزینههای کمی داشتند. آنها عمدتاً به شیلینگ عرضه اولیه سکه (ICO) یا سرمایه گذاری پول خود در استارتاپی که امیدوار بودند محدود می شدند. با این حال، به لطف NFT ها، آنها اکنون می توانند با انتشار مجموعه های دیجیتالی پرطرفدار که تقریباً هر چیزی را نشان می دهند، از جذابیت ستاره خود استفاده کنند: آثار هنری، آلبوم ها، کارت های تجاری یا کالا. این کلکسیونهای توکنشده میتوانند به نوبه خود در بازار آزاد بین طرفداران و سرمایهگذاران معامله شوند.
مطالب مرتبط: زمانی که دلار با هیاهو مواجه شد: بزرگترین بازدیدهای NFT از سوی افراد مشهور
صنعت موسیقی یک بستر عالی برای اثبات NFT است
از موسیقیدانها و ورزشکاران گرفته تا بازیگران و سوپرمدلها، سلبریتیهای برجسته مشغول استخراج و حراج مجموعهای گیجکننده از داراییها و کالاهای مبتنی بر بلاکچین هستند که برای جمعیت باهوش دیجیتال جذاب است. از طریق NFT، شخصیتهای عمومی میتوانند با طرفداران در حوزه دیجیتال ارتباط برقرار کنند و جریان درآمد جدیدی را وارد معامله کنند.
در اوایل سال جاری، گریمز ، نوازنده کانادایی، تقریباً 6 میلیون دلار NFT شامل آثار هنری و انیمیشن های صوتی و تصویری فروخت . در حالی که برخی از توکن ها در نوع خود بی نظیر بودند، سایر موارد ارزان تر هزاران نسخه داشتند. اگرچه به نظر می رسد این واقعیت با مفهوم NFT در تناقض است – آیا قرار نیست هر NFT به طور قابل اثبات منحصر به فرد باشد؟ – “تکراری” مورد بحث بیش از 5 میلیون دلار جمع آوری کرد.
حذف NFT فردا در ساعت 2 بعدازظهر EST. فضای خالی را وارد کنید pic.twitter.com/l9fNFUCheX— Grimes ᚷᚱᛁᛗᛖᛋ (@Grimezsz)
شاید تعجب آور نباشد که نوازندگان به طور فزاینده ای از NFT برای تکمیل درآمد خود استفاده می کنند: تغییر به استریم در دهه گذشته به شدت بر قدرت درآمد هنرمندان تأثیر گذاشته است. همه گیری جهانی COVID-19 همچنین ضربه بزرگی به صنعت وارد کرد، زیرا بسیاری از موسیقی دانان برای کسب درآمد به اجرای زنده متکی بودند. بازیگرانی که گریمز را در حفره خرگوش NFT میپیوندند شامل اسنوپ داگ، امینم، جی زی، شکیرا، لوئیس کاپالدی، استیو آئوکی، شاون مندز، پادشاهان لئون، پسر سولجا و آفکس دوقلو هستند.
مطالب مرتبط: NFT ها یک تغییر بازی برای هنرمندان و نوازندگان مستقل هستند
از میان همه نامهای بالا، Kings of Leon با نمادسازی آلبوم جدید خود، When You See Yourself ، بزرگترین سروصدا را به همراه داشت و در این فرآیند 2 میلیون دلار جمعآوری کرد . جالب اینجاست که این نسخه شامل نیم دوجین حراج بلیت طلایی میشد، که توکنهای حاصل از آن به دارنده این امکان را میداد تا برای همیشه یک نمایش از هر تور Kings of Leon در ردیف اول داشته باشد. در عین حال، توکن های آلبوم با قیمت 50 دلار، شامل یک نسخه محدود وینیل بود.
ما مفتخریم که از راه اندازی NFT مورد انتظار کیتی پری در ماه دسامبر حمایت می کنیم که اقامت آینده او در Play در هتل Resorts World لاس وگاس را جشن می گیرد. کیتی یکی از پرفروش ترین هنرمندان جهان است که هر شش آلبوم او در Spotify از یک میلیارد استریم عبور کرده است. جالب اینجاست که NFT ها هم شامل مجموعه های دیجیتال و هم تجربیات IRL می شوند – بنابراین چیزی برای همه وجود دارد.
خلاقیت در قلب این سرمایه گذاری ها قرار دارد و موارد استفاده جدید از NFT همیشه در حال ظهور هستند. به عنوان مثال، بازار رویال مبتنی بر بلاک چین را در نظر بگیرید، که به کاربران اجازه میدهد سهام آهنگهایی را که از آن لذت میبرند خریداری کنند – و با رسیدن همان آهنگها به محبوبیت، حق امتیاز کسب کنند. در همین حال، هنرمندان می توانند اکثریت حقوق آثار خود را حفظ کنند و در عین حال به بودجه مستقیم بزرگترین حامیان خود دسترسی داشته باشند. به گفته رویال، این سیستمی است که «هنرمندان و طرفداران میتوانند بدون اتکا به واسطههایی که بیشتر سود را میبرند، به طور متقابل سود ببرند». مطمئناً ایده خوبی است و میپرسید که روسای شرکتهای موسیقی چه چیزی از آن میگویند.
از TopShot تا Topps
موسیقی ممکن است به خوبی ثابت کند که بزرگترین محرک در سوق دادن NFT ها به جریان اصلی است – اما ستارگان ورزش نیز به طور انبوه از NFT استقبال می کنند.
البته، ما نمیتوانیم بدون ارجاع به NBA Top Shot، بازی تجارت کارت بسکتبال که خالق آن Dapper Labs را به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل کرده، درباره تلاقی بلاک چین و ورزش صحبت کنیم . تاپ شات به متعصبان NBA این فرصت را می دهد تا بخرند، بفروشند و با امتیازات ویدیویی دارای مجوز رسمی از لحظات نمادینی مانند برخورد معکوس لبرون با دو دست در برابر هیوستون راکتس در فوریه گذشته خرید، فروش و تجارت کنند — 219,000 دلار کمترین قیمت است . مبادا فکر کنید که تجارت در میان هستهای از افراد سختگیر متمرکز شده است، تاپ شات بیش از 13 میلیون تراکنش را تسهیل کرده است در حالی که بیش از یک میلیون کاربر را در خود جای داده است.
نیازی به گفتن نیست که این فرمول در سایر ورزش ها از جمله بیس بال ( Topps MLB )، فوتبال ( Sorare ، Socios ) و مسابقات موتوری ( F1 Delta Time ) تکرار می شود. ONE Championship، بزرگترین تبلیغ هنرهای رزمی مختلط (MMA) در آسیا، اخیراً اعلام کرد که بازاری را در بلاک چین تتا با NFT راهاندازی میکند که دسترسی انحصاری به مزایای دنیای واقعی مانند پاسهای پشت صحنه، صندلیهای کنار رینگ و دیگر هواداران شخصیشده را ارائه میکند. تجربیات. ورزشکاران و زنان انفرادی نیز از طریق قطرههای ویژه NFT، طرفداران خود را بسیج میکنند و تایسون فیوری، قهرمان سنگین وزن ، یک توکن منحصر به فرد میفروشد.فقط برای یک میلیون دلار خریدار همچنین یک نقاشی فیزیکی از این اثر هنری، دستکشهای بوکس امضا شده و یک ویدیوی شخصی از جیپسی کینگ خود را دریافت کرد.
موارد مرتبط: نمادهای هواداران: تجارت روزانه تیم ورزشی مورد علاقه شما
طبیعی است که تعجب کنیم که از اینجا به کجا می رویم. آیا حباب NFT خواهد ترکید و طرفداران و سرمایه گذاران را در دست نگه می دارد؟ یا، آیا شاهد ظهور موارد استفاده خلاقانه تری خواهیم بود، با NFT ها که به طرفداران انواع امتیازات عالی را می دهند؟
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد