فروش تجارت الکترونیک آمازون در سال گذشته با جهش 3 درصدی به 49.94 میلیارد دلار رسید و در نتیجه برآوردهای 51.53 میلیارد دلاری تحلیلگران را نادیده گرفت.

Amazon.com Incسهام (NASDAQ: AMZN) در جریان معاملات روز جمعه قبل از بازار، در حدود 3285 دلار معامله شد که تقریباً 4.7 درصد کاهش داشت. کاهش ناگهانی قیمت سهام آمازون زمانی رخ داد که سرمایه گذاران ناامیدی خود را از نتایج سود سه ماهه سوم این شرکت نشان دادند. این کاهش ناگهانی بود زیرا سهام AMZN در طول روز تقریباً 2٪ افزایش یافته بود.

شایان ذکر است، آمازون درآمد 110.81 میلیارد دلاری را طی سه ماه منتهی به 30 سپتامبر گزارش کرده است، در حالی که نظرسنجی انجام شده توسط Refinitiv نشان می دهد که تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت درآمد 111.6 میلیارد دلاری را گزارش کند. در نتیجه، سود هر سهم برای سه ماهه سوم به 6.12 دلار رسید، در حالی که تحلیلگران بر اساس گزارش Refinitiv، 8.92 دلار را انتظار داشتند.

با بازگشت مردم به خرید فیزیکی، شرکت فناوری تجارت الکترونیک کاهش قابل توجهی در حجم ثبت کرده است. علاوه بر این، مصونیت گله‌ای که در اکثر مکان‌های جهانی به دست آمده است منجر به رفع محدودیت‌های مرتبط با کووید شده است.

شایان ذکر است، فروش تجارت الکترونیک آمازون در سال گذشته با جهش 3 درصدی به 49.94 میلیارد دلار رسیده است و در نتیجه برآوردهای 51.53 میلیارد دلاری تحلیلگران را از دست داده است. به طور کلی، این شرکت در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه سوم 2020 شاهد افزایش 15 درصدی درآمد بود. با این حال، بخش محاسبات ابری شرکت شاهد افزایش درآمد 39 درصدی به 16.1 میلیارد دلار در طول سه ماهه سوم بود.

سایر بخش‌هایی که به درآمد کلی کمک می‌کنند که شامل واحدهای تبلیغاتی می‌شود، در سال گذشته جهش 49 درصدی را تجربه کردند.

این سه ماهه جزو اولین نتایج درآمدی بدون جف بزوس به عنوان مدیر اجرایی بود. شایان ذکر است، بزوس در ابتدای سال جاری از سمت خود استعفا داد تا بر سایر مشاغل خود تمرکز کند.

عملکرد سهام و شرکت آمازون در سه ماهه سوم

علیرغم اینکه این شرکت یکی از بزرگترین ذینفعان بحران کووید بوده است. سهام آمازون در مقایسه با امثال آن افزایش قابل توجهی نداشته استشرکت تسلا سهام (NASDAQ: TSLA) در همان دوره.

شایان ذکر است، سهام آمازون در سال گذشته، YTD و سه ماه منتهی به پنجشنبه به ترتیب 13، 5.8 درصد و 3.5 درصد افزایش یافته است. تسلا در طرف دیگر به ترتیب حدود 177٪، 52٪ و 56٪ در مدت مشابه رشد داشته است.

در حالی که ارزش بازار آمازون 1.7 تریلیون دلار است، تسلا از طرف دیگر دارای ارزش بازار 1 تریلیون دلار است.

آمازون گزارش داد که سه ماهه چهارم آن بیشتر از سه ماهه سوم 2021 خواهد بود و بدین ترتیب سرمایه گذاران را بیش از پیش ناامید می کند. در سه ماهه چهارم، ما انتظار داریم چندین میلیارد دلار هزینه اضافی در کسب و کار مصرف کننده خود متحمل شویم زیرا از طریق کمبود نیروی کار، افزایش هزینه دستمزدها، مسائل زنجیره تامین جهانی، و افزایش هزینه های حمل و نقل و حمل و نقل مدیریت می کنیم – همه در حالی که هر کاری را که لازم است انجام می دهیم. اندی جاسی، مدیر عامل آمازون، برای به حداقل رساندن تأثیر بر مشتریان و شرکای فروش در این فصل تعطیلاتگفتدر انتشار سود شرکت “این در کوتاه مدت برای ما گران تمام خواهد شد، اما این اولویت بندی درست برای مشتریان و شرکای ما است.”

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع