• صدها نفر از السالوادورها می گویند که هکرها کیف پول Chivo خود را باز کرده اند.
  • گزارش شده است که هکرها از شماره شناسایی کاربران استفاده می کنند.
  • هکرها این کار را برای دریافت مشوق 30 دلاری بیت کوین از دولت Bukele انجام دادند.

با پذیرش بیت کوین (BTC) در السالوادور به عنوان یک پول قانونی ، دیگران از این فرصت برای انجام اقدامات کلاهبرداری استفاده کردند. بر اساس گزارش‌ها، هکرها هویت صدها شهروند السالوادور را به سرقت برده‌اند. علاوه بر این، این هکرها از هویت افراد برای دریافت انگیزه 30 دلاری بیت کوین از دولت Bukele استفاده کردند.

یکی از شهروندان، سینتیا گوتیرز، تجربه بد خود را برای خبرنگاران تکرار کرد. به گفته گوتیرز، در ابتدا، او از دانلود Chivo – کیف پول دیجیتال السالوادور که توسط دولت آن ساخته شده است، خودداری کرد. او سپس تصمیم گرفت در 16 اکتبر برنامه را باز کند، زیرا می دانست که هکرها قبلاً هموطنان السالوادوری او را قربانی کرده اند . گزارش شده است که هکرها کیف پول های مرتبط با اعداد 9 رقمی در کارت شناسایی خود را فعال کرده اند که به نام DUI (مخفف آن در اسپانیایی) شناخته می شود.

گوتیرز اظهار داشت: “این بیشتر و بیشتر می شد و به حلقه نزدیک من می رسید.” علاوه بر این، زمانی که گوتیرز جزئیات او را وارد کرد، برنامه نشان داد که شماره سند او قبلاً با یک کیف پول مرتبط است.

در واقع، مورد گوتیرز تنها یکی از صدها السالوادورایی است که تجربه مشابهی داشتند. بین 14 تا 19 اکتبر، کریستوسال، یک سازمان حقوق بشر در کشور، قبلاً بیش از 700 اعلان دزدی هویت را در برنامه Chivo دریافت کرده است.

با این حال، وب سایت رسمی Chivo بیان می کند که باز کردن یک حساب کاربری مستلزم اسکن DUI جلو و عقب و همچنین تشخیص چهره است. با این حال، چندین نفر از السالوادورها شواهدی را گزارش کردند که نشان می دهد سیستم آنها به نحوی ناقص است.

برخی از شهروندان مانند گابریلا سوسا با خط تلفن Chivo (192) تماس گرفتند. سوسا نقل می‌کند:  «چند روز مدام زنگ می‌زدم تا اینکه به من گفتند باید به یک نقطه چیوو بروم.» او حتی به مرکز کمک چیوو رفت و حساب و همچنین پولش تنها پس از بحث و انتظار طولانی بازیابی شد.

قربانیان تاکید کردند که مخالف دولت بوکل یا تصمیم او برای قانونی کردن بیت کوین (BTC) نیستند . در عوض، آنها فقط می خواستند آگاهی را افزایش دهند که چنین اعمال متقلبانه در حال حاضر رخ می دهد.

خوشبختانه، سازمان‌های غیردولتی مانند کریستوسال و Acción Ciudadana وجود دارند که تمام تلاش خود را می‌کنند تا به حل این موضوع کمک کنند.

در حال حاضر، عموم مردم هنوز نخواهند دید که السالوادور چگونه راه حلی برای این چالش خواهد آورد. مطمئناً در کوتاه ترین زمان، دولت بوکله به زودی راه حلی محکم برای آن پیشنهاد خواهد کرد و نگرانی و ترس شهروندان خود را کاهش خواهد داد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع