متأسفانه دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود جامعه بلاکچین در اولویت بندی درجه اول حریم خصوصی کوتاهی کرده و باید تغییر کند.

صنعت رمزنگاری به طور سلطنتی حریم خصوصی را نقض کرد

حریم خصوصی یک موضوع پیچیده است. تعداد کمی معتقدند که حریم خصوصی مهم نیست. به طور کلی جالب است که در مورد موضوعات مورد بحث صحبت کنیم. بنابراین ، استدلالهای محدود علیه حریم خصوصی در واقع بحث را تا حدی خسته کننده می کند و می توان آن را بدیهی دانست. همانطور که ادوارد اسنودن مشهور گفته است : “این بحث که شما به حریم شخصی اهمیت نمی دهید زیرا چیزی برای پنهان کردن ندارید مانند این است که استدلال کنید که شما به آزادی بیان اهمیت نمی دهید زیرا هیچ چیزی برای گفتن ندارید.”

با این حال ، اگر حریم خصوصی شما در اولویت قرار نگیرد ، چه؟ اگر حریم خصوصی شما تضمین نشده باشد چه؟ اگر همه کارهایی که انجام می دهید تحت نظارت مداوم باشد چه؟

ممکن است مقابله کنید

متأسفانه ، این در واقع وضعیت صنعت ارزهای رمزنگاری شده است و افراد کافی برای دفاع از حریم خصوصی در مبارزه نیستند.

شفافیت در مقابل حریم خصوصی

وقتی برای اولین بار در سال 2011 مقاله سفید بیت کوین ( BTC ) را خواندم ، عاشق چشم انداز یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا شدم. اکثر جوامع پول نقد فیزیکی دارند – وجوه قانونی – بنابراین ، در جامعه دیجیتال ، معادل پول نقد فیزیکی چقدر است؟ به نظر می رسید ساتوشی ناکاموتو پاسخی زیبا به این سال ارائه کرده است و بازار چند تریلیون دلاری در اطراف آن پدید آمده است. متأسفانه ، ایده اصلی ساتوشی حداقل در یک زمینه کوتاه آمده است ، و آن حریم خصوصی است.

مناقصه قانونی خصوصی است. وقتی شخصی سکه یا اسکناس (معروف به “اسکناس” در ایالات متحده و کانادا) با یک کالا یا خدمات مبادله می کند ، این معامله فقط برای دو طرف درگیر شناخته می شود. اگر کالا یا خدمات محدود به گروه های سنی خاصی باشد (آبجو برای همه مناسب نیست) ، شناسایی درخواست می شود. علاوه بر این ، اگر یک اسکناس 10 دلاری را در بازار کشاورزان محلی به این خانم تحویل دهید ، او نمی تواند مقدار حساب شما در حساب بانکی خود را بررسی کند.

با این حال ، معاملات روی بلاک چین بیت کوین کاملاً شفاف است. این بدان معناست که مبالغ معاملات ، فراوانی و موجودی ها برای همه عموم آزاد است. کاغذ سفید بیت کوین فقط یک نیم صفحه را به موضوع حفظ حریم خصوصی اختصاص می دهد و راه حل های پیشنهادی که همیشه مطابق خواسته عمل نمی کند ، به ویژه برای بلاک چین های حساب دوم مانند اتریوم ، استفاده می شود.

راهنمای کاربر در مورد چگونگی دستیابی به حریم خصوصی بیشتر با استفاده از بیت کوین وجود دارد ، اما آنها بسیار پیچیده هستند و به طور کلی استفاده از ابزارهایی را توصیه می کنند که می تواند برای کاربران خطرناک باشد. همچنین چند شبکه بلاک چین وجود دارد که با حریم خصوصی به عنوان پیش فرض طراحی شده اند ، اما اکثر آنها از برنامه ریزی پیچیده تر مانند قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کنند ، که موارد استفاده جدید شامل منطق تجاری در امور مالی غیر متمرکز (DeFi) را امکان پذیر می کند.

مطالب مرتبط: DPN در مقابل VPN: طلوع حریم خصوصی وب غیر متمرکز

پشت سر گذاشتن حریم خصوصی

چرا جامعه بلاک چین در زمینه اولویت اول حفظ حریم خصوصی کوتاهی کرده است؟ در درجه اول ، حریم خصوصی به سه اولویت دیگر تبدیل شده است : امنیت ، تمرکززدایی و مقیاس پذیری. هیچ کس استدلال نمی کند که این سه جزء نیز مهم نیستند. اما آیا آنها باید حریم خصوصی را متقابلاً منحصر به فرد کنند؟

دلیل دیگری که حریم خصوصی در اولویت قرار نگرفته است این است که تضمین آن بسیار سخت است . از نظر تاریخی ، ابزارهای حفظ حریم خصوصی مانند اثبات دانش صفر ، کند و ناکارآمد بوده اند ، و مقیاس پذیری بیشتر آنها کار سختی است. اما ، فقط به دلیل اینکه حریم خصوصی سخت است ، آیا این بدان معناست که نباید در اولویت قرار گیرد؟

آخرین دلیل احتمالاً نگران کننده ترین است. یک افسانه در رسانه ها وجود دارد مبنی بر اینکه معاملات رمزنگاری شده کاملاً ناشناس هستند. آنها نیستند. این بدان معناست که بسیاری از افراد به طور فعال از رمزنگاری تحت غلطی استفاده می کنند که معاملات آنها خصوصی است. با پیچیده تر شدن ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه بلاک چین ، عدم وجود ناشناس بودن افزایش می یابد. بنابراین ، چه موقع حریم خصوصی به اندازه ای مهم می شود که آن را در اولویت قرار دهد؟

مطالب مرتبط: دیگر نمی توان به بیت کوین به عنوان یک “سکه جنایی” غیرقابل ردیابی نگاه کرد

حریم خصوصی امور مالی

یکی از دوستانم که از سال 2015 به طور تمام وقت در صنعت رمزنگاری کار می کرد اخیراً از من پرسید: “WTF PriFi است؟” PriFi ، یا “Privacy Finance” ، اعتراف صنعت رمزنگاری است که ما به طور سلطنتی با حریم خصوصی اشتباه کردیم. ما آنقدر خراب شدیم که در 12 سال تحول این صنعت ، ما اکنون به نقطه ای رسیده ایم که حریم خصوصی به اندازه کافی مهم است که هشتگ خاص خود را داشته باشد.

بنابراین ، برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر که از کاربران روزمره رمزنگاری محافظت می کند و به حریم خصوصی دیجیتال معادل پول نقد دست پیدا می کند ، از کجا می رویم؟

اولین قدم آموزش بیشتر است . با دیجیتالی شدن جامعه ، دستیابی به حریم خصوصی سخت تر می شود. این امر با آموزش رسانه ها در مورد تفاوت بین محرمانه بودن و حفظ حریم خصوصی آغاز می شود. محرمانه بودن این نیست که بخواهیم کسی چیزی را بداند. حریم خصوصی این نیست که بخواهیم کل جهان چیزی را بداند. پنهان کاری یک امتیاز است. حریم خصوصی یک حق است.

گام بعدی ساده سازی حریم خصوصی است . دستیابی به حریم خصوصی در رمزنگاری ها نیازی به راه حل های پیچیده ، ابزارهای سایه دار یا تخصص عمیق رمزنگاری پیچیده ندارد. شبکه های بلاک چین ، از جمله سیستم عامل های قرارداد هوشمند ، باید از حریم خصوصی اختیاری پشتیبانی کنند که به آسانی با کلیک روی دکمه کار می کند.

آخرین مرحله دفاع از حریم خصوصی است . حریم خصوصی یک مسئله به موقع است. لایحه زیرساخت های اخیر ایالات متحده شامل شرطی برای تمدید بخش 6050I از قانون مالیات است ، که از طرفین جداگانه می خواهد اطلاعات شخصی یکدیگر را برای معاملات نقدی بیش از 10000 دلار جمع آوری کنند و آن را در مورد ارزهای رمزنگاری شده اعمال می کند. مرکز سکه ، یک گروه حمایتی و تحقیقاتی غیرانتفاعی طرفدار رمزنگاری ، در حال آماده سازی است تا قانون اساسی این تغییر را برای رمزنگاری به چالش بکشد. شما هم می توانید، در اینجا .

مسلح به آموزش مناسب ، تجربه کاربری بصری و انگیزه برای حفظ حریم خصوصی در اولویت رمز ارزها ، می توانیم از حقوق خود بدون بی پروایی دفاع کرده و حریم خصوصی معقول را بر اساس شرایط خود حفظ کنیم.

دیدگاه ها ، افکار و نظرات بیان شده در اینجا تنها مختص نویسنده است و الزاماً منعکس کننده یا نماینده نظرات و نظرات Cointelegraph نیست.وارن پل اندرسون ، نایب رئیس محصول Discreet Labs است که در حال توسعه Findora است ، یک بلاک چین عمومی با حریم خصوصی قابل برنامه ریزی. پیش از این ، وارن محصول 4.5 ساله را در Ripple هدایت می کرد و روی پروتکل های XRP Ledger ، Interledger و PayString کار می کرد. پلت فرم RippleX ؛ و محصول شرکت نقدینگی درخواستی RippleNet. قبل از Ripple ، در سال 2014 ، وارن بنیانگذار Hedgy بود ، یکی از اولین پلتفرم های DeFi برای مشتقات با استفاده از برنامه های کاربردی ، قراردادهای هوشمند را در بلاک چین بیت کوین تقویت کرد.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکرشده بوده ومسئولیت آن با تریگوویو نمی باشد”

منبع