• صنعت کریپتو روسیه دولت را متهم می‌کند که سال‌ها از نظر مقررات، دوستدار رمزنگاری نیست.
  • این پاسخی است به اینکه چگونه رئیس جمهور پوتین از مؤسسات خواسته است تا دارایی های دیجیتال را به صورت قانونی تعریف کنند.

امروز، صنعت کریپتو روسیه به شدت از دولت انتقاد می کند که هیچ کاری برای تنظیم صنعت دارایی دیجیتال، به ویژه در این کشور انجام نداده است. به طور دقیق، معترضان عمدتاً به مقامات مسکو حمله می کنند.

به طور دقیق ، سرزنش صنعت رمزنگاری به عنوان پاسخی به چگونگی دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به موسسات برای بازتعریف وضعیت دارایی های دیجیتالی به صورت قانونی در اواخر می آید.

در همین راستا، یوری پریپاچکین، رئیس انجمن اقتصاد رمزنگاری روسیه، نظر خود را در مورد این موضوع بیان کرد. به گفته پریپاکین، اقدام فعلی آنها در قبال مقام مسئول “نیمه دل” است. آنها قصد ندارند راه حلی برای سیاست دولتی روسیه در حوزه کریپتو تصمیم بگیرند.

همچنین، انجمن رسمی صنعت کریپتو و بلاک چین، “رئیس جمهور Racib” اشاره کرد که از زمانی که پوتین این دستور را صادر کرد، ارزش بازار ارزهای دیجیتال تا 1250٪ افزایش یافته است.

رئیس جمهور راجب گفت:

علیرغم ایجاد سندباکس نظارتی در سال 2018، به دلیل موضع آشتی ناپذیر بانک روسیه در قبال ارزهای دیجیتال، حتی یک پروژه بلاک چین عمومی که برای آزمایش ارسال شده است، تأییدیه تنظیم کننده اصلی مالی کشور را دریافت نکرده است.

با توجه به این موارد ، پریپاچکین همچنین اضافه کرد که روسیه حتی از زمان تصویب قوانین قبلی سعی در تصویب قراردادهای هوشمند نداشته است. علاوه بر این ، علی رغم اینکه صنعت رمزنگاری خواستار وضع مقررات مناسب رمزنگاری در این کشور است ، بانک مرکزی روسیه حتی اعلام کرد که آمادگی فعال کردن ETF های بیت کوین را ندارد. 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع