به گفته فلورنس لوگا، رئیس بانک مرکزی تانزانیا، بانک مرکزی «از قبل آماده‌سازی» را برای شیلینگ دیجیتال آغاز کرده است.

طبق گزارش ها، تانزانیا برنامه هایی برای راه اندازی CBDC دارد

بانک تانزانیا در حال برنامه ریزی برای معرفی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC برای این کشور آفریقایی پس از اعلام ابتکارات مشابه کشورهای همسایه است.

بر اساس گزارش جمعه بلومبرگ، فلورنس لوگا، رئیس بانک تانزانیا در 25 نوامبر گفت که تانزانیا قصد دارد از نمونه نیجریه در راه اندازی CBDC خود پیروی کند. لوگا گفته است که بانک مرکزی از سال 1966 “از قبل آماده سازی” برای شیلینگ دیجیتال، واحد پول تانزانیا را آغاز کرده است.

در آماده سازی برای راه اندازی CBDC، فرماندار گفت تانزانیا همچنین در حال برنامه ریزی برای گسترش تحقیقات در مورد ارزهای دیجیتال و تقویت ظرفیت مقامات بانک مرکزی است. در صورت موفقیت، تانزانیا جزو گروه منتخبی از کشورهایی خواهد بود که در حال حاضر در حال بررسی راه اندازی CBDC هستند.

بسیاری از کارشناسان صنعت به دنبال راه‌اندازی چین برای راه‌اندازی بعدی CBDC از یک اقتصاد بزرگ جهان هستند. بانک مرکزی این کشور از آوریل 2020 آزمایشاتی را در شهرهای بزرگ انجام داده است و در حال برنامه ریزی برای آزمایش بزرگتر در بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 است.

به گفته Luoga، ابتکار بانک مرکزی تانزانیا توسط نیجریه راه اندازی CBDC خود ، eNaira، در ماه گذشته انجام شد. پس از اینکه باهاما به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که ارز دیجیتال بانک مرکزی را در اکتبر 2020 راه اندازی کرد ، CBDC تنها دومین کشوری است که به طور کامل در دسترس عموم قرار گرفت .

مرتبط: زیمبابوه ممکن است کشور بعدی باشد که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است

ارزهای رمزنگاری شده تا حد زیادی در تانزانیا به دنبال دستورالعملی که در نوامبر 2019 از بانک مرکزی این کشور صادر شد، ممنوع شدند که دارایی‌های دیجیتال توسط قانون محلی به رسمیت شناخته نمی‌شوند. با این حال، گزارش شده است که بانک تانزانیا در حال تلاش برای لغو این ممنوعیت است ، زیرا رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن در ژوئن گفت که این کشور باید برای ارزهای دیجیتال آماده شود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع