طرح دسترسی به API 42 هزار دلاری توییتر می تواند به تحقیقات کریپتو آسیب برساند

توییتر به محققان ایمیل زد تا به آنها اطلاع دهد که یا باید داده های خود را حذف کنند یا 42000 دلار برای ادامه استفاده از API پلتفرم بپردازند.

محققانی که از سرویس داده Decahose قبلا رایگان توییتر استفاده می کردند، به زودی برای ادامه استفاده از این سرویس و حفظ داده های خود، باید مبلغی معادل 42000 دلار در ماه بپردازند.

Decahose، یک سرویس استریم که به دانشمندان امکان دسترسی بدون محدودیت به حدود 10 درصد از تمام توییت‌ها را در زمان واقعی می‌دهد، یک تکیه گاه برای تحقیقات دانشگاهی در مورد موضوعات بی شمار، از جمله واکنش اضطراری، فعالیت های مرتبط با اجرای قانون، اطلاعات غلط سیاسی، و افراط گرایی.

در اوایل سال جاری، به دلیل خرید ایلان ماسک از این شرکت، توییتر اعلام کرد برای دسترسی به API های متعدد خود با هزینه هایی از 100 تا 42000 دلار در ماه شروع به دریافت هزینه می کند.

طبق قوانین جدید، دانشگاهیان و دانشگاه‌هایی که از سرویس Decahose استفاده می‌کنند، ملزم به پرداخت هزینه شرکتی 42000 دلار در ماه خواهند بود. گزارش شده است کاهش از 10٪ از کل توییت های زنده به 0.3٪.

بر اساس گزارشی از نشریه انگلیسی من اخبار، به تازگی یک ایمیل برای محققان ارسال شده است توضیح دادن که آنها می توانند شروع به پرداخت هزینه دسترسی خود کنند یا هر داده ای را که به دست آورده اند حذف کنند:

محققانی که قرارداد جدید را امضا نمی‌کنند، باید تمام داده‌های توییتر ذخیره‌شده و ذخیره‌شده در سیستم‌های شما را حذف کنند. محققان باید اسکرین‌شات‌هایی را پست کنند که شواهد حذف را نشان می‌دهد. به آنها 30 روز پس از انقضای توافقنامه فرصت داده شده تا این روند را تکمیل کنند.»

زمان این تغییر قابل توجه است، زیرا تنها چند روز پس از پیوستن ماسک به فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس در اعلام پیشنهاد دومی برای کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا.

اگر طبق برنامه‌ریزی‌شده اجرا شود، تغییر قریب‌الوقوع دسترسی Decahose می‌تواند تلاش‌های تحقیقاتی جهانی برای مطالعه اطلاعات نادرست انتخاباتی و دستکاری اجتماعی پیش از انتخابات 2024 را خفه کند. شرح داده شده به عنوان یکی از فعال ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی جهان از نظر سیاسی.

فراتر از تحقیقات اطلاعات نادرست، تغییرات قیمت گذاری توانایی دانشگاه را برای مطالعه جرایم مرتبط با اینترنت مانند قاچاق انسان و کلاهبرداری های مالی محدود می کند. علاوه بر این، Decahose دارد خدمت کرده است به عنوان یکی از بزرگترین مخازن احساسات انسانی در اینترنت – منبع داده ای که بینش ها و پیش بینی ها را در مورد تقریباً هر موضوع تحقیقاتی مرتبط با جامعه که قابل تصور است هدایت می کند.

مربوط: ایلان ماسک مایکروسافت را به شکایت تهدید می کند، ادعا می کند که هوش مصنوعی در داده های توییتر آموزش دیده است

بسیاری از داده ها استفاده می شود مطالعه برای مثال، احساسات ارزهای دیجیتال از سیلوهای داده توییتر و ردیت می آید. با محدود کردن دسترسی به این داده ها، توییتر به طور بالقوه مقاومت از تحقیقات جاری و جلوگیری از تلاش های جدید می شود.

یک توضیح برای افزایش قیمت می تواند شامل تلاش های مداوم ماسک برای اطمینان از عدم استفاده شرکت های فناوری از داده های توییتر برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی باشد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس