با فرض اصلاح زبان دردسرساز آن، این صورتحساب ممکن است در نهایت یک مزیت باشد – نشانه دیگری که “دارایی های دیجیتال اینجا هستند تا بمانند”.

در ماه آگوست، هشدارهای شدیدی در مورد آنچه که لایحه زیرساخت پیشنهادی دولت بایدن با بیرون راندن استخراج‌کنندگان رمزارز از ایالات متحده، فلج کردن نقش رهبری آمریکا و غیره، برای بخش ارزهای دیجیتال و بلاک چین انجام می‌دهد، وجود داشت. لابی کامل دادگاه بر روی قانونگذاران . با این حال، برای حذف زبان مشکل‌ساز دارایی‌های دیجیتال خیلی دیر بود و در نوامبر، لایحه زیرساخت به قانون تبدیل شد. 

خبر خوب این است که قانون زیرساخت تا ژانویه 2024 اجرایی نخواهد شد، که به زمان زیادی برای رفع کاستی های آن اجازه می دهد. نکته منفی این است که جنبه‌های نگران‌کننده آن – به‌ویژه تعریف گسترده‌ای از اینکه چه کسی یا چیست و برخی از الزامات گزارش‌دهی دارایی دیجیتال جدید – از بین نرفته‌اند. همانگونه که چارلز Hoskinson، بنیانگذار کاردانو، اشاره در اواسط نوامبر مدت کوتاهی پس از امضای این لایحه، “بد [رمزنگاری] زبان” در حال حاضر در قانون مندرج.

اخیراً، کریستین اسمیت، مدیر اجرایی انجمن بلاک چین مستقر در واشنگتن، به کوین تلگراف گفت: «ما همچنان نگران عدم شفافیت مفاد کارگزار در لایحه زیرساختی که اکنون امضا شده است، هستیم. اگر این ماده بدون تغییر باقی بماند، می‌تواند تأثیر مخربی بر رشد بخش معدن مستقر در ایالات متحده داشته باشد.»

خوش بینی محتاطانه؟

در سه ماه گذشته لحظاتی وجود داشت که به نظر می رسید به دلیل قوانین معلق ایالات متحده ممکن است آسمان در حال سقوط باشد. آندرسن هوروویتز، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر پیش از این هشدار داد: «این یک ضرر خیره کننده برای آمریکا و توانایی ما برای باقی ماندن در مرکز نوآوری در جهان خواهد بود» . اما، اکنون اوضاع چندان آشفته به نظر نمی رسد.

نشانه هایی در هر دو جنبه نظارتی و قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه اثرات بالقوه منفی این لایحه ممکن است به زودی کاهش یابد. چندین اصلاحیه در کنگره ارائه شده است و به نظر می رسد وزارت خزانه داری ایالات متحده به طور جدی به اعتراضات صنعت گوش فرا می دهد. در نگاهی به گذشته، آیا در برخی از آن هشدارهای شوم افراط شده بود؟

ویل ایوانز، مدیر عامل شرکت: «نگرانی اولیه زیادی وجود داشت که نهادهای مرتبط با رمزنگاری – استخراج‌کنندگان، صرافی‌ها، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار منبع باز، توسعه‌دهندگان کیف پول خودسرپرست و غیره – در زبان «کارگزار» گنجانده شوند. ایالات متحده برای تبادل ارزهای دیجیتال CEX.IO، به کوین تلگراف گفت. با این حال، [وزارت خزانه داری] [ایالات متحده] با گفتن این جمله که این زبان فقط برای کسانی کاربرد دارد که «می توانند رعایت کنند»، که استخراج کنندگان، توسعه دهندگان سخت افزاری و مواردی از این قبیل را مستثنی می کند، کاربرد دارد – اگرچه هنوز شامل صرافی های رمزنگاری و برخی سرمایه گذاران می شود. ایوانز افزود:«در حالی که همه موجودات در کریپتوسفر خارج از جنگل نیستند، به نظر می رسد که تعداد آنها که در ابتدا تصور می شد تحت تأثیر قرار می گیرند، کاهش یافته است.»

کریس دی پاو، مشاور ارشد مقررات نهادهای مالی و انطباق در Elliptic، به کوین تلگراف گفت که «هنوز خیلی زود است که بگوییم اثرات ضربه ای بزرگ چه می تواند باشد،» اگرچه مانند هر طرح نظارتی جدید، باید آن را در نظر گرفت. تاثیر بر ادامه نوآوری های تکنولوژیکی ما محتاطانه خوشبین هستیم که برخی از بخش‌های چالش‌برانگیز لایحه زیرساخت مربوط به کریپتو در طول زمان از طریق نامه‌های راهنمایی و تفسیر نظارتی از بین می‌رود.»

اولیا ورامچوک، مدیر Tax Solutions در Lukka، ارائه‌دهنده نرم‌افزار و داده‌های رمزنگاری‌شده، به کوین‌تلگراف گفت: «نگرانی‌ها در مورد کارایی قوانین گزارش‌دهی پیشنهادی کاملاً معتبر است. “جامعه رمزارز زمان محدودی برای ادامه گفتگو با تنظیم کننده ها در وزارت خزانه داری برای ایجاد قوانین و دستورالعمل های کاربردی و عملی دارد.”

از ورامچوک در مورد آزاردهنده ترین جنبه قانون، یعنی تعریف بسیار گسترده آن از «دلال؟» سؤال شد. الزام 10000 دلاری گزارش تراکنش های رمزنگاری برای مشاغل؟ برای او: “بدون راهنمایی مناسب از طرف خزانه داری، هر دو مفاد گزارش می توانند از حالت استفاده مورد نظر گذشته باشند.” او همچنین اضافه کرد که «این تعریف گسترده می‌تواند به این معنا باشد که افراد باید الزامات گزارش‌دهی در نظر گرفته شده برای کارگزاران را برآورده کنند، که راه‌حل سازنده‌ای برای رسیدگی به گزارش نیست».

یک جنایت احتمالی

آبراهام ساترلند، استادیار دانشکده حقوق دانشگاه ویرجینیا، به کوین تلگراف گفت که اصلاحیه قانون در بخش کد مالیاتی 60501 “یک تهدید بزرگ برای دارایی های دیجیتال است.” طبق گفته ساترلند، قانون «هر فردی» را که بیش از 10000 دلار دارایی دیجیتال دریافت می‌کند ملزم می‌کند تا اطلاعات شخصی فرستنده، از جمله شماره تأمین اجتماعی را تأیید کند و ظرف 15 روز گزارشی را امضا کرده و به دولت ارائه کند. عدم رعایت می تواند یک جنایت باشد.

ماینرها، سهامداران، وام دهندگان، کاربران برنامه های غیرمتمرکز و بازار، معامله گران، مشاغل و افراد همگی در معرض خطر این شرایط گزارش دهی قرار می گیرند، حتی اگر در بیشتر موارد شخص یا نهاد موجود در رسید در موقعیتی برای گزارش دادن نیست. مورد نیاز اطلاعات، ” نوشت ساترلند در گزارش سپتامبر.

ساترلند با اشاره به تلاش‌های قانونی اخیر در واشنگتن برای تعدیل تأثیرات این قانون – مانند «قانون حفظ نوآوری در آمریکا» نماینده پاتریک مک‌هنری که در 17 نوامبر معرفی شد – به کوین تلگراف گفت که این تلاش دو حزبی «باید چیزی برای صنعت باشد تا در اطراف خود جمع شود. زیرا این موضوع را مجبور به بحث می کند.»

مطالب مرتبط: خطوط در شن و ماسه: کنگره ایالات متحده سیاست های حزبی را به کریپتو می آورد

ایوانز گفت: «بزرگترین ترس در اجبار فیات به کریپتو – و کریپتو به فیات – به قالب‌های نظارتی قدیمی است که تفاوت‌های ظریف اکوسیستم را در نظر نمی‌گیرند. مربوط به گزارش زیان، سود و مبانی هزینه است. به عنوان یک صرافی، اگر مشتری از کیف پول خود نگهبانی و برنامه های DeFi استفاده کند، تعیین دقیق مبنای هزینه می تواند دشوار باشد. و برای سرمایه گذاران می تواند دشوار باشد که به طور دقیق به ارزش زیان و سود خود در همان نمونه دست یابند.” او افزود که گزارش نادرست این نوع موارد، حتی به صورت تصادفی، می تواند عواقب بزرگی برای همه طرف ها داشته باشد.

آیا درمان در دسترس است؟

آیا مفاد کلیدی رمزارز هنوز هم می‌توانند در دوره اجرا اصلاح شوند، یعنی زمانی که مقررات تدوین، منتشر و در مورد آنها اظهار نظر می‌شود؟ از طرف دیگر، آیا گزینه های قانونی دیگری وجود دارد که امیدوارکننده به نظر می رسد؟

ایوانز پاسخ داد که هنوز زمان زیادی برای تطبیق با نحوه شکل گیری قانون قبل از اولین گزارش وجود دارد. همانطور که اشاره شد، وزارت خزانه‌داری در حال بررسی مفاد این لایحه است و لابی‌گران صنعت همچنان درگیر هستند.

ایوانز ادامه داد: «کوین بیس در سه ماهه گذشته نزدیک به 800000 دلار برای لابی کردن هزینه کرد و سایر گروه‌ها نیز هزینه‌های خود را 50 تا 100 درصد در مدت زمان مشابه افزایش دادند. اوج همه اینها مطمئناً تا حدودی در طول دوره اجرا با تغییراتی همراه خواهد بود.»

DePow گفت: «مهم است که قانونگذاران برای اصلاح قانون تلاش کنند تا فقط آن دسته از نهادها یا افرادی که واقعاً مسئول انجام فعالیت های رمزنگاری از طرف شخص ثالث هستند، تحت پوشش قرار گیرند. در همین حال، لومیس و وایدن، سناتورهای ایالات متحده، «هر دو مدافع قوی در این جبهه»، در حال کار بر روی اصلاحیه ای برای اصلاح زبان در قانون هستند.

اسمیت افزود که گروه او “از پیشرفت‌های اخیر در IRS و خزانه‌داری تشویق شده‌اند، که نشان می‌دهد آنها ممکن است در طول فرآیند قانون‌گذاری دیدگاه قابل قبولی نسبت به این موضوع داشته باشند،” در حالی که ورامچوک خاطرنشان کرد که قوانین و مقررات مالیاتی “همیشه در حال پیشرفت هستند. و کنگره بدون شک به دنبال فرصت هایی برای ارائه شفافیت با وضع قوانین خواهد بود.»

دلسرد کننده نوآوری؟

این نگرانی وجود داشت که این قانون بتواند نوآوری کریپتو و بلاک چین را در ایالات متحده متوقف کند، به خصوص در زمان حساسی که به نظر می‌رسد چین – رقیب جهانی آن – در رقابت ارزهای دیجیتال در حال بازگرداندن است.

نماینده مک‌هنری در لایحه‌اش به چیزی از این دست اشاره کرد و به این نکته اشاره کرد که ایالات متحده این فرصت را دارد که در صورتی که مقررات ارزهای دیجیتال خود را هوشمندانه مدیریت کند، قدمی بر چینی‌ها بدزدد:«ممنوعیت اخیر دولت چین از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، فرصتی را برای ایالات متحده فراهم می‌کند تا نقش خود را به عنوان کشور پیشرو در توسعه فناوری‌های نوآورانه بلاک چین افزایش دهد. ارائه قوانین واضح برای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان دارایی های دیجیتال برای استفاده از این فرصت ضروری است.

در همین حال، اسمیت هشدار داد که «مجازات این صنعت نوپا با قوانین کوته‌بینانه تنها رشد بالقوه اقتصاد کریپتو و در نتیجه پیشروی جهانی کشور ما در نوآوری را تهدید می‌کند».

ایوانز اعلام کرد: توجه به این نکته مهم است که رمزارز یک پدیده جهانی است. وی افزود: «تصویب قوانینی که ایالات متحده را از تحولات مثبت خارج از مرزهای این کشور دور می‌کند، می‌تواند به صنعت و کشور آسیب برساند.»این اولین باری است که رمزارز مقررات تاثیرگذاری بر آن اعمال می‌کند و از طریق درب پشتی یک صورتحساب عمدتاً نامرتبط انجام می‌شود.

یک برد بلند مدت برای کریپتو؟

اگر برای لحظه‌ای زبان دردسرساز و الزامات سخت گزارش‌دهی کریپتو را کنار بگذاریم، آیا قوانین مثبتی برای جامعه کریپتو و بلاک چین وجود دارد؟

ایوانز گفت: «معرفی این لایحه تنظیم‌کننده‌ها را مجبور می‌کند تا نگاه عمیق‌تری به ارزهای دیجیتال داشته باشند. به عقیده او، ایجاد مقررات برای مواردی مانند تعهدات مالیاتی و خرید و گزارش ارزهای رمزنگاری شده نیز ممکن است مشوق فعالان جدید بازار باشد.

ورامچاک افزود: «بسیاری از شرکت‌کنندگان در صنعت نیاز به مقررات را نشانه‌ای از این می‌دانند که رمزارز و سایر دارایی‌های دیجیتالی اینجا باقی مانده‌اند، و حفظ آن یک چشم‌انداز عالی است». “اگرچه بدون دردسرهای رو به رشد نیست، مزایای یک ساختار نظارتی خوب در محل بسیار بیشتر از بار است.”

مطالب مرتبط: آفت استیبل کوین: تردیدهای نظارتی ممکن است مانع پذیرش شود

DePow گفت: “اهداف شفافیت و حمایت از مصرف کننده لایحه احتمالاً به ایجاد اعتماد در رمزارزها کمک می کند.” حتی ممکن است با «ارائه اطمینان به سرمایه‌گذاران نهادی و خرده‌فروشی مبنی بر اینکه آنها در «غرب وحشی» تجارت نمی‌کنند، بلکه با بخش منظم و امن بخش فین‌تک گسترده‌تر تعامل دارند، به گسترش صنعت کمک کند. به او.

در مجموع، صنعت کریپتو نمی‌خواهد پای خود را با توجه به این قانون برجسته ایالات متحده از روی پدال بردارد. پیش‌فرض – اگر اتفاق دیگری نیفتد – یک درهم‌آمیزی نظارتی است و باعث سردرگمی در صنعت بلاک چین در ایالات متحده می‌شود که به وضوح بیشتر مقرراتی نیاز است.

اما، یک نمای طولانی تر نیز مفید است. قانون‌گذاران ایالات متحده در نگاهی به دارایی‌های دیجیتال، هر چند زودگذر، تلویحاً اذعان کرده‌اند که این فناوری نوپا در چشم‌انداز زیرساختی جایگاه بلندمدتی دارد که امتیاز قابل‌توجهی است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع