ذخایر Circle در تعدادی از بانک‌های ایالات متحده از جمله Silvergate، Silicon Valley Bank و Bank of New York (BNY) Mellon نگهداری می‌شود.

قرار گرفتن Circle در معرض بانک های ایالات متحده می تواند به 9 میلیارد دلار برسد


سکه دلار آمریکا (USDC) قرار گرفتن در معرض دایره صادرکننده با سیستم بانکی ایالات متحده نزدیک به 9 میلیارد دلار است. با توجه به آخرین گزارش حسابرسی خود از ژانویه. ذخایر دایره در تعدادی از موسسات مالی تحت نظارت در کشور، از جمله سیلورگیت، بانک سیلیکون ولی، و بانک نیویورک (BNY) ملون نگهداری می شود.

بر اساس این گزارش، میزان نقدینگی موسسات مالی تحت نظارت ایالات متحده تا 31 ژانویه 8.6 میلیارد دلار بوده است، یعنی تقریباً 20 درصد از ذخایر آن. 33.6 میلیارد دلار دیگر از ذخایر سیرکل در خزانه داری ایالات متحده نگهداری می شود که توسط بلک راک اداره می شود. صندوق ذخیره دایره ای، به عنوان یک صندوق بازار پول دولتی و با وجوهی که توسط BNY Mellon نگهداری می شود، ثبت شده است.

مشخص نیست چه مقدار از ذخایر نقدی سیرکل توسط بانک سیلیکون ولی (SVB) نگهداری می شد. سایر بانک های نگهدارنده ذخایر این شرکت هستند بانک اعتماد شهروندان، بانک مشتریان، بانک جامعه نیویورک، بخشی از بانک فلگ استار، و بانک امضا. USDC دومین استیبل کوین بزرگ با عرضه ۴۲ میلیارد دلاری در ۳۱ ژانویه است.

گزارش ژانویه دایره توسط چهار شرکت بزرگ حسابداری Deloitte بررسی و تایید شد. Cointelegraph بلافاصله قبل از انتشار پاسخی از Circle دریافت نکرد.

SVB یکی از بزرگترین وام دهندگان در ایالات متحده و یک بازیگر اصلی برای شرکت های سرمایه گذاری است. این بانک در 10 مارس تعطیل شد توسط دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، به ترس ها در مورد آینده آن دامن زد. شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به عنوان گیرنده برای محافظت از سپرده های بیمه شده منصوب شد.

دیو وایزبرگر، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران پلتفرم تجارت الگوریتمی CoinRoutes، به کوین تلگراف گفت که “خوراک برای یک رویداد سرایت گسترده تر وجود دارد” و “جرقه ممکن است تحقق یابد” و بسیاری از استارتاپ ها و شرکت های فناوری در کشور را به خطر می اندازد. ، بخش مهمی برای “رشد پایدار اقتصاد آمریکا”.

ویزبرگر همچنین خاطرنشان کرد:

بسیاری از شرکت‌های فناوری – استارت‌آپ‌ها و همچنین شرکت‌های بزرگ فناوری – در معرض دید عمیق SVB هستند. اگر دولت وارد عمل نشود و به‌طور مؤثر کمک مالی را اجرا نکند، باید انتظار داشته باشیم که این شرکت‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان خود و همچنین اخراج و احتمالاً افزایش بیکاری با مشکل مواجه شوند.»

اوایل این هفته، Silvergate Capital Corporation طرح های افشا شده با استناد به “تحولات اخیر صنعت و نظارتی”، شاخه کریپتو بانک خود را تعطیل کرد. به گفته این شرکت، طرح انحلال شامل “بازپرداخت کامل کلیه سپرده ها” بود. سیلورگیت یک شبکه بزرگ دروازه ارزهای دیجیتال برای موسسات مالی و یک رمپ قابل توجه برای ارزهای دیجیتال در ایالات متحده بود.

دایره تکذیب کرد داشتن هرگونه مواجهه فعلی با سیلورگیت. طبق بیانیه 4 مارس، Circle “درصد کمی از سپرده های ذخیره USDC” را به سایر شرکای بانکی منتقل کرد.

پیش از این، منابع به کوین تلگراف گفتند که مقامات ایالات متحده هستند هماهنگی یک سرکوب نظارتی در مورد بانک‌هایی که به شرکت‌های ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌کنند، با استفاده از آژانس‌های متعدد برای جلوگیری از رابطه بین مؤسسات سنتی و صنعت در حال ظهور.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر