قیمت توکن در صرافی کریپتو هند وزیرX پس از اعلام لایحه ای که تمام رمزارزهای خصوصی را ممنوع می کند، سقوط کرد.

بحث‌های نظارتی در هند در مورد ممنوعیت کریپتو باعث وحشت فروش در صرافی اصلی WazirX شد که منجر به کاهش شدید قیمت ارزهای دیجیتال پیشرو از جمله بیت‌کوین ( 
BTC ) و اتر ( 
ETH ) شد. 
قیمت رمزنگاری در هند به زودی سقوط کرد پس از مجلس اعلام کرد به معرفی و لیست 26 صورت حساب های جدید در جلسه زمستان، که شامل cryptocurrency به و مقررات رسمی شرکت Digital ارز بیل، 2021. به عنوان Cointelegraph گزارش، این لایحه به دنبال یک 
رای قوه مقننه را بر ایجاد یک رسمی ارز دیجیتال در حالی که از 29 نوامبر ممنوعیت “کلیه ارزهای 
دیجیتال خصوصی” را اعمال می کند.
فروش انبوه در WazirX در صبح روز 24 نوامبر در ساعت 3:30 بامداد UTC قیمت بیت کوین را از نزدیک به روپیه کاهش داد. 
4,600,000 (61,820.73 دلار) به روپیه. 
3,917,659 (52,650.55 دلار)، کاهش -14.8٪ در عرض دو ساعت. 
به طور مشابه، سایر توکن‌های محبوب از جمله اتر و کاردانو ( 
ADA ) کاهش ارزش دو رقمی قیمت را در صرافی تجربه کردند.
سقوط قیمت بیت کوین در WazirX. 
منبع: 
وزیر ایکس

Nischal Shetty، مدیر عامل WazirX در صحبت با Cointelegraph تاکید کرد که بازار کریپتو هند معمولاً در مقایسه با بازار جهانی با قیمت بالاتری معامله می‌شود:
این رویداد فروش وحشتناک باعث شده است که بازار هند اصلاح شود و قیمت ها به سطح جهانی برسد.
شتی همچنین به موارد مختلف استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک دارایی یا ابزار اشاره کرد و از پیشنهاد وزیر دارایی سابق هند، سابهاش چاندرا گارگ، نقل کرد که «در صورت وجود، استفاده از ارزهای دیجیتال باید ممنوعیتی وجود داشته باشد».
جی هائو، مدیر عامل صرافی رمزارز OKEx، در مورد نیاز به رویکردی ظریف برای تنظیم دارایی‌های کریپتو در هند به کوین تلگراف گفت:
هند بیشترین تعداد مالکان رمزارز را در جهان دارد و مسئولیت محافظت از منافع تعداد زیادی از سرمایه گذاران رمزنگاری در این کشور بر عهده دولت است.
کارولین بولر، مدیر عامل شرکت BTC Markets درباره ممنوعیت کریپتو در هند گفت: «این ممنوعیت در درازمدت کارساز نخواهد بود و یک گام به عقب خواهد بود» و افزود که «ممنوعیت گزینه‌ای برای محافظت از منافع سرمایه‌گذاران نیست». 
بولر بیان کرد:
«نکته ای که در مورد ارز دیجیتال وجود دارد این است که اگرچه دولت ها ممکن است سعی کنند آن را ممنوع کنند یا سعی کنند آن را مهار کنند، ماهیت بسیار غیرمتمرکز این فناوری تا حدودی آن را ممنوع می کند.»
به عنوان آخرین توصیه به مخترعان هندی، شتی معتقد است که باید به قانونگذاران خود ایمان داشته باشیم. 
او در پایان گفت: “بیایید وحشت نکنیم.”
مطالب مرتبط: گروه راستگرای هندی خواستار مقررات سختگیرانه تر ارزهای دیجیتال است
این پس از یک بحث پانل پارلمانی در مورد ارزهای دیجیتال در 15 نوامبر انجام می شود، جایی که بسیاری از رگولاتورها به این نتیجه می رسند که اگرچه رمزارز را نمی توان متوقف کرد، اما باید به شدت نظارت شود.
در ماه آگوست، نماینده ای از بانک مرکزی هند گفت که قصد دارد آزمایشات اولیه یک 
ارز دیجیتال بانک مرکزی را  قبل از پایان سال 2021 آغاز کند. هند در حال حاضر یکی از بزرگترین بازارهای جهان با بیش از 20 میلیون سرمایه گذار 
ارز دیجیتال است .
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع