متعالی: یک سیستم اعتباری غیر متمرکز که از سرمایه اجتماعی استفاده می کند

گزارش بانک جهانی که بیش از 2 میلیارد نفر در جهان فاقد دسترسی به سرمایه در گردش و خدمات مالی است. با این حال ، سوابق نشان می دهد که تنها 67 درصد از جمعیت بزرگسال جهان تحت پوشش دفاتر اعتباری در سراسر جهان هستند.

همانطور که به نظر می رسد ، تنگنای اصلی که مانع افزایش دسترسی وام ها می شود ، مشکل در ایجاد سیستم های دقیق و قابل اعتماد برای نمره گذاری اعتبار است. وقتی نوبت به امتیازدهی اعتباری می رسد ، یک اندازه به سادگی برای همه مناسب نیست. 

در امور مالی سنتی ، سیستم های نمره گذاری اعتباری بسیار متمرکز هستند با ساختار کلی که داده های زیادی را در بر می گیرد. در حالی که این راه حل ها روز به روز کاربرد بیشتری پیدا می کند ، در برابر دستکاری آسیب پذیر هستند و در بیشتر موارد ، درصد زیادی از وام گیرندگان خارج از سیستم هستند.

به نظر می رسد گزینه های مالی غیر متمرکز یک راه حل در حال ظهور است ، اما این بخش مملو از سیستم عامل های اضافی است که دسترسی به سرمایه در گردش را بیشتر کاهش می دهد.

Sublime یک سیستم اعتباری غیر متمرکز است که به زودی راه اندازی می شود و مشکل بیش از حد وثیقه گذاری و همچنین وابستگی بیش از حد به سیستم های نمره گذاری اعتباری متمرکز را حل می کند. در اینجا مقدمه ای در مورد آینده محصولات بدهی وجود دارد. 

Sublime چیست؟

Sublime یک برنامه بومی DeFi است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و از سیستمی از واحدهای متقابل تشکیل شده است که در کل یک بستر وام دهی غیرمتمرکز را تشکیل می دهند که در آن وام گیرندگان می توانند از هویت دیجیتالی خود برای دسترسی به وام استفاده کنند.

به جای استقرار یک سیستم نمره گذاری اعتباری بسیار متمرکز سنتی یا استفاده از پروتکل وام و وام بیش از حد معمول در اکثر سیستم عامل های DeFi ، Sublime راه حلی ارائه می دهد که با تمرکز بر ارتباطات شخصی ، هر دو راه را کاهش می دهد ، زیرا به وام گیرندگان اجازه می دهد از رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند. پروفایل هایی که از وام دهندگانی که به آنها اعتماد دارند وام بگیرند.

این به کاربران امکان می دهد شهرت خود را به شیوه ای ارگانیک و در عین حال غیر متمرکز افزایش دهند. آنها حتی می توانند از NFT و سایر دارایی های مبتنی بر بلاک چین به عنوان وثیقه در Sublime استفاده کنند.

Sublime چگونه کار می کند؟

در اصل ، Sublime به عنوان شبکه ای از نهادها عمل می کند که به طور مourcesثر از طریق بازخورد کاربر ، امتیاز اعتباری را جمع آوری می کند. وام ها می توانند در ساختارهای مبتنی بر استخر وجود داشته باشند که در آن چندین وام دهنده یک درخواست وام را برآورده می کنند یا همچنین امکان تعامل بین وام دهندگان همتا و همکاران از طریق خط اعتباری وجود دارد.

Sublime دارای طراحی قابل تنظیم محصولات بدهی در چارچوبی ترکیبی است که به اشخاص ثالث اجازه می دهد از پلت فرم منبع باز خود برای اهداف مختلف استفاده کنند.

انعطاف پذیری آن به موسساتی که به عنوان وام دهندگان در شبکه عمل می کنند اجازه می دهد تا به طور بالقوه KYC اضافی را برای وام گیرندگان خود اجرا کنند یا فقط در تعامل زنجیره ای ناشناس با سایر موسسات لیست سفید کار کنند. از طرف دیگر سازمانهای مستقل غیر متمرکز (DAOs) می توانند بدهی عمومی خود را از جامعه خود جمع آوری کنند.

درست همانطور که ماینرهای شبکه اثبات کار اعتبار تراکنش ها را تأیید می کنند ، Sublime به گونه ای طراحی شده است که نهادهای خاصی به نام Verifiers تصمیم می گیرند که آیا نقشه برداری هویت معتبر است یا خیر. در ابتدا ، Sublime Foundation تأیید صحت را ارائه می دهد ، اما به مرور زمان تأییدکنندگان جدیدی را در شبکه به کار می گیرد تا سایر اشکال هویت های دیجیتالی را در شبکه تأیید کند. با افزایش پلتفرم ، نقش های بیشتری به کمیته حاکم بر اکوسیستم منتقل می شود.

بیش از یک پروتکل وام و وام DeFi

Sublime فراتر از سیستم نمره گذاری اعتباری غیر متمرکز و پروتکل بدهی است تا خدمات مالی دیگری مانند حساب های پس انداز غیر متمرکز را ارائه دهد. با توجه به این واقعیت که Sublime با پروتکل های برتر DeFi مانند Aave و Compound ادغام شده است ، کاربران می توانند وثیقه خود را در حوضچه هایی که در سراسر چشم انداز DeFi قفل شده اند واریز کرده و از آن وثیقه برای جلب توجه از طریق Sublime استفاده کنند. این به کاربران امکان می دهد تا میزان بازدهی را که می توانند تولید کنند ضرب کنند و در نتیجه عنصری از کارآیی سرمایه را اضافه کنند.

نتیجه گیری: عصر جدیدی در بخش وام و استقراض DeFi

Sublime با توجه به این واقعیت که این استارتاپ قبلاً 2.5 میلیون دلار از حامیان خود مانند FinTech Collective ، Ryan Selkis ، Electric Capital ، Galaxy Digital ، Collab+Currency و Jill Gunter کمک مالی کرده است ، در راه تحقق چشم انداز خود است. 

در اصل ، Sublime شکل غیر متمرکز جدیدی از ارزیابی ریسک را برای وام دهندگان تسهیل می کند در حالی که به وام گیرندگان اجازه می دهد با هزینه های بسیار کمتری به وام دسترسی پیدا کنند. در ادامه ، Sublime قصد دارد نسخه آلفا پلتفرم خود را راه اندازی کرده و آن را با دورهای دیگر جمع آوری کمک های مالی دنبال کند. 

Ritik Dutta ، بنیانگذار Sublime ، هنگام سخنرانی در مطبوعات ، هیجان خود را در مورد راه اندازی آینده نشان داد و توضیح داد که چگونه رویکرد Sublime می تواند به طور بالقوه به حل مشکلات با اعتبار حتی فراتر از DeFi کمک کند.

در هفته های آینده ، Sublime قصد دارد آلفا خود را آغاز کند ، بنابراین به کاربران منتخب این امکان را می دهد که از پلتفرم خود استفاده کنند.

“این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد”

منبع