نوبواکی کوبایاشی گفت که توزیع دارایی های کوه Gox به احتمال زیاد حداقل یک ماه آغاز نخواهد شد ، هنگامی که برنامه توانبخشی “نهایی و لازم الاجرا” شد.

متولی کوه Gox تصویب طرح توانبخشی را اعلام می کند ، به این معنی که طلبکاران به زودی می توانند میلیاردها دلار دریافت کنند

طلبکاران صرافی ارز دیجیتال Gox که در حال حاضر منقرض شده است ، با اکثریت قاطع یک طرح توانبخشی را برای جبران میلیاردها بیت کوین از دست رفته آنها تأیید کرده اند.

بر اساس اعلام چهارشنبه نوبواکی کوبایاشی ، متولی کوه Gox ، تقریباً 99 درصد از وام دهندگان تحت تأثیر سقوط صرافی ارز رمزنگاری شده ژاپنی ، پیش نویس طرح توانبخشی را که در ماه فوریه در دادگاه منطقه توکیو ثبت شده بود ، تأیید کردند. علاوه بر این ، وی گزارش داد که مدعیان تقریباً 83 of از کل حقوق رای دهندگان به این طرح رای مثبت دادند.

این تصمیم در پی رای 8 اکتبر از هزاران کاربر Mt. Gox که خسارات آنها میلیاردها دلار تخمین زده می شود. کوبایاشی گفت: توزیع دارایی ها به احتمال زیاد حداقل یک ماه آغاز نخواهد شد ، هنگامی که طرح بازسازی “نهایی و لازم الاجرا” شد. وی افزود طلبکاران باید به زودی انتظار داشته باشند که اطلاعات حساب بانکی خود را در وب سایت ثبت کنند تا پاداش دریافت کنند.

کوه گوکس که ابتدا در سال 2010 توسط برنامه نویس Jed McCaleb راه اندازی شد و بعدا توسط Karpelès خریداری شد ، کوه Gox یکی از بزرگترین صرافی های جهان در روزهای اولیه رمزنگاری بود. هک 2011 و فروپاشی صرافی در اوایل 2014 نزدیک به 24000 طلبکار را تحت تاثیر قرار داد – عمدتا کسانی که ارزهای رمزنگاری شده در اختیار داشتند.

این رویدادها منجر به از دست دادن 850،000 بیت کوین ( BTC ) ، تقریباً 460 میلیون دلار در آن زمان و 56 میلیارد دلار در زمان انتشار شد. با این حال ، طبق گزارشات ، کوبایاشی تنها 150،000 BTC برای بازپرداخت کاربران دارد.

در ابتدا دادگاه های ژاپنی دادخواست مبادله را برای شروع بازسازی مدنی برای طلبکاران کوه Gox در ژوئن 2018 تأیید کردند. این مهلت بارها به دلایل مختلف تمدید شد ، اما در نهایت دادگاه منطقه توکیو پیش نویس فعلی طرح توانبخشی را در دسامبر 2020 پذیرفت و صادر شد دستور در فوریه که به طلبکاران اجازه می دهد در مورد آن رای دهند.

مطالب مرتبط: شهر رمزنگاری: راهنمای توکیو

تصمیم کوه گوکس در حالی فاش شد که بقایای یک ابر آتشفشان در جزیره اصلی کیوشو ژاپن برای اولین بار در بیش از پنج سال فوران کرد. با وجود اینکه نایب باکله ، رئیس السالوادور ، از آتشفشانهای این کشور برای استخراج بیت کوین استفاده کرده است ، ظاهراً ژاپن چنین سیستمی را در سر ندارد.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد”

منبع