بنیانگذار Blockchain Life گفت که بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری با ریشه روسی از کشور فرار کرده یا به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

به گفته یکی از مدیران بزرگ صنعت، علیرغم عدم وجود مقررات کافی در مورد ارزهای دیجیتال، بازار ارزهای دیجیتال روسیه به صدها میلیارد دلار افزایش یافته است.
سرگئی خیتروف، بنیانگذار رویداد ارزهای دیجیتال روسی Blockchain Life، در 27 اکتبر در انجمن زندگی بلاک چین در مسکو، سخنرانی کلیدی در مورد وضعیت مقررات ارزهای دیجیتال در روسیه ارائه کرد.
خیترو بر اساس بینش صنعت و دانش خود از بازار، ارزش بازار کریپتو روسیه را 40 تریلیون روبل یا بیش از 550 میلیارد دلار تخمین زد. 
او همچنین ادعا کرد که اگر دولت روسیه مقررات راحت‌تری برای صنعت ارائه کند، کسب‌وکارهای روسی ارز دیجیتال می‌توانند سالانه ۲۸۴ میلیارد روبل (۴ میلیارد دلار) مالیات ایجاد کنند.
خیتروف به کوین تلگراف گفت، اما از آنجایی که تنظیم‌کننده‌های روسی در چندین سال گذشته به نادیده گرفتن منافع صنعت ادامه داده‌اند، کسب‌وکارهای رمزنگاری محلی کاری جز ادامه فعالیت غیرقانونی یا فرار به سایر حوزه‌های قضایی برای بقای خود نمی‌توانند انجام دهند.
«بدون مقرراتی که منافع جامعه کریپتو را در نظر می گیرد، خدمات کریپتو به صورت قانونی ارائه نخواهد شد. 
بیرون آمدن از سایه برای تجارت سودآور نیست.»
خیتروف اظهار داشت که با وجود حجم قابل توجه بازار، حتی یک صرافی داخلی ارز دیجیتال به طور رسمی تجارت خود را در روسیه ایجاد نکرده است:
ما صرافی‌های ارزهای دیجیتال زیادی با ریشه روسی می‌شناسیم، اما متأسفانه این صرافی‌ها یا به طور رسمی ثبت نشده‌اند یا فقط در حوزه‌های قضایی دیگر مستقر هستند.»
مدیر اجرایی گفت که او عمیقاً متعهد به مذاکره درباره قوانین رمزنگاری با مقامات مختلف دولتی است و تنظیم‌کننده‌ها به خوبی از فرار افراد و مشاغل ارزهای دیجیتال محلی به حوزه‌های قضایی دیگر آگاه بوده‌اند. 
به گفته Khitrov، دولت روسیه به دنبال راه هایی برای بازگرداندن مشاغل بزرگ ارزهای دیجیتال به خانه بوده است اما نتوانسته است خواسته های صنعت را برآورده کند.
او همچنین تاکید کرد که جامعه کریپتو روسیه تاکنون “شکست کامل” را در درک نحوه پرداخت مالیات بر کریپتو نشان داده است.
مرتبط: رئیس RACIB می‌گوید روسیه «مطمقاً هیچ کاری» برای تنظیم ارزهای دیجیتال انجام نمی‌دهد
فروم Blockchain Life که در سال 2017 تأسیس شد، یک رویداد مهم ارزهای دیجیتال روسیه است که دو بار در سال برگزار می شود. 
آخرین فروم Blockchain Life در 26 و 27 اکتبر در مسکو برگزار شد و بیش از 5000 شرکت کننده و سخنران از جمله نمایندگان صنعت و مقامات دولتی مانند Dmitrii Marinichev بازرس اینترنتی روسیه و Alexey Minaev از وزارت توسعه اقتصادی را گرد هم آورد.
در این انجمن مدیرانی از صرافی‌های بزرگ جهانی ارز دیجیتال مانند Huobi و Exmo و همچنین کارآفرینان رمزنگاری محلی حضور داشتند که عمدتاً نماینده خرده‌فروشان سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین چینی بودند. 
این رویداد همچنین دارای یک حراج توکن غیرقابل تعویض (NFT) بود 
که از طریق Binance NFT، پلتفرم NFT و بازاری که توسط بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان اداره می شود، برگزار شد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع