این اندیکاتور که MVRV نامیده می شود، نشان دهنده نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی است.

معیارهای روی زنجیره بیت کوین نشان می دهد که روند صعودی به سبک سال 2017 ادامه خواهد داشت

عقب نشینی بیت کوین ( BTC ) از رکورد بالای 67000 دلار به زیر 60000 دلار، با توجه به شاخصی که تلاش می کند کف و بالای بازار را پیش بینی کند، گاوها را از توجه به سطح اوج دیگری در آینده منصرف نکرده است.

متریک ریسک که MVRV نامیده می شود، نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش تحقق یافته آن را نشان می دهد – مشابه نسبت قیمت به دفتر (P/B) که ارزش بازار شرکت را با ارزش دفتری آن مقایسه می کند. در انجام این کار، MVRV تلاش می کند تا تشخیص دهد که آیا دارایی کمتر است یا بیش از حد ارزش گذاری شده است.

چیدمان صعودی مانند سال 2017

یک عدد MVRV که بالاتر از 3.7 است، هشدارهایی در مورد بالا رفتن بیت کوین می دهد و باعث فروش می شود. از سوی دیگر، قرائت MVRV زیر 1 به معنای فشار خرید بر روی چشم انداز به پایان رسیدن بیت کوین است .

MVRV در طول تاریخ به معامله گران بیت کوین در تشخیص فشارهای فروش و خرید در بازار بیت کوین کمک کرده است. به عنوان مثال، پوشش های نارنجی در نمودار زیر نشان دهنده همبستگی بین قیمت بیت کوین و خروجی MVRV آن است.

قیمت بیت کوین آیات MVRV. منبع: CryptoQuant

Lennard Neo، رئیس بخش تحقیقات، در گزارش جدید Stack Funds که در 4 نوامبر منتشر شد، توضیح داد که بازگشت فعلی MVRV مشابه همان چیزی است که در طول دوره صعودی 2017 مشاهده شد و دنباله ای از اوج های بالاتر و پایین تر (سبز) بیت کوین را تشکیل می دهد. افزایش قیمت

علاوه بر این، MVRV نیز پس از سقوط قیمت در ماه می 2021 به طور مشابه بازگشت کرد و به زیر 1 رسید تا نشان دهنده کاهش ارزش بازار بیت کوین در آن دوره باشد. این متریک به خوبی بهبود یافت تا اوج های بالاتر و پایین ترین سطح را ایجاد کند و روند صعودی بیت کوین را تأیید کند.

Neo در گزارشی که در 4 نوامبر منتشر شد، نوشت: «با توجه به اینکه MVRV در حال حاضر روی 2.72 معامله می‌شود، بسیار دور از اوج اخیر خود یعنی 3.96 در فوریه، ما انتظار داریم فضای بیشتری برای رشد داشته باشیم، زیرا آن دسته 4.0 را دوباره آزمایش می‌کند.»اگر روند صعودی MVRV در آینده نزدیک رخ دهد، اوج بیت کوین احتمالا مدتی دور است.

بیت کوین به 70 هزار دلار؟

نئو اضافه کرد که توانایی اخیر بیت کوین برای نگه داشتن 60000 دلار به عنوان سطح حمایت نشان دهنده تمایل قوی آن برای آزمایش مجدد 67000 دلار است – یا حتی افزایش حرکت صعودی به سمت 70000 دلار.

این تحلیلگر برای توضیح چشم انداز صعودی خود علاوه بر MVRV، دو معیار روی زنجیره را نیز ذکر کرد. این شامل معیارهایی بود که موجودی بیت کوین را در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول‌هایی که مقدار زیادی توکن BTC را در خود جای می‌دهند، ردیابی می‌کرد . 

به طور جزئی، کل بیت کوین موجود در صرافی ها در سراسر جهان به 2.311 میلیون بیت کوین رسید که پایین ترین سطح آن در بیش از سه سال گذشته است.

بیت کوین در تمام ذخایر مبادلات موجود است. منبع: CryptoQuant

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نیز با بهبود قیمت بیت‌کوین از سقوط آن در ماه‌های مه تا ژوئیه ۲۰۲۱، ولگردی و ولگردی انباشت خود را تسریع کردند .

با توجه به نشانگر شوک عرضه نهنگ Glassnode، به اصطلاح نهنگ ها – آدرس هایی که دارای 10000 و 100000 بیت کوین هستند – خرید بیت کوین خود را در طی بازیابی از 30،000 دلار پس از جولای افزایش دادند.

شوک عرضه نهنگ بیت کوین منبع: Glassnode

از Dor شهار، یک تحلیلگر در زنجیره در CryptoJungle، نام آن را نشانه ای از “یک روند صعودی تجمع چند ماه،” پیش بینی رکورد تازه برای Bitcoin اخبار به عنوان نهنگ دور تر BTC عرضه از گردش خون.

مرتبط:  نشانگر نهنگ بیت کوین روند انباشت چند ماهه را شناسایی می کند زیرا بیت کوین به آزمایش مجدد 67 هزار دلار نگاه می کند.

وی با بیان اینکه نسبت بین دو گروه نهنگ و سایر ماهیان، پویایی عرضه را نشان می دهد، افزود:بنابراین، [شاخص] می‌تواند به تجسم کمبود عرضه سکه‌هایی که توسط نهنگ‌ها می‌تواند ایجاد کند و تأثیر آن بر قیمت کمک کند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع