نرخ هولینگ بیت کوین به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسید و امیدها را برای صعود پرچم گاو به 70 هزار دلار افزایش داد.

داده های Glassnode نشان می دهد که افزایش قیمت یک ساله در بازار بیت کوین ( BTC ) و امید به حرکت های صعودی بیشتر در آینده، معامله گران را بر آن داشته است تا توکن را به جای معامله با سایر دارایی ها نگه دارند

سرویس تجزیه و تحلیل داده های بلاک چین روز پنجشنبه فاش کرد که مجموع «سکه های ذخیره شده یا گمشده» به بالاترین سطح 9 ماهه خود یعنی بیش از 7.21 میلیون بیت کوین رسیده است. به بیان ساده، معیار بیت کوین افزایش توکن های خارج از گردش را منعکس می کند – آنهایی که ممکن است توسط دارندگان طولانی مدت در کیف پول های سرد ذخیره شده باشند یا به دلیل خطاهای انسانی گم شده باشند، با حداقل شانس بازیابی.

به عبارت ساده تر، معیار بیت کوین افزایش توکن های خارج از گردش را منعکس می کند – آنهایی که ممکن است توسط دارندگان طولانی مدت در کیف پول های سرد ذخیره شده باشند یا کلیدهای خصوصی آنها به دلایل مختلف برای همیشه گم شده باشد. 

مقدار بیت کوین HODLed یا Lost Coins. منبع: Glassnode

در نتیجه، تعداد کل بیت‌کوین‌های گم‌شده/محل‌شده از 34 درصد از مجموع عرضه 21 میلیون توکن آن فراتر رفت و این ارز دیجیتال را کمیاب‌تر کرد. 

شواهد بیشتری از شوک عرضه بیت کوین

داده‌های بیشتر ارائه‌شده توسط CryptoQuant نشان داد که میزان ذخایر بیت‌کوین در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۱۸ رسیده است – ۲.۳۳۷ میلیون بیت‌کوین در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱.

در همین حال، شاخص موقعیت ماینرها (MPI) که نسبت خروج بیت کوین از کیف پول تمام ماینرها را به میانگین متحرک 1 ساله خود اندازه می گیرد، از 6 مارس 2021 به زیر صفر رسیده است که نشان دهنده انباشت قوی در بین ماینرها است.

بیت کوین تمام ذخایر مبادلات و شاخص موقعیت ماینرها. منبع: CryptoQuant

یک تحلیلگر CryptoQuant خاطرنشان کرد: « مقدار بیت‌کوین [مالک ماینرها ] در سطوح مشابهی است که در ماه مه، زمانی که قیمت آن زیر 40 هزار دلار بود. شما به راحتی می توانید ببینید که هنوز چقدر زود مانده ایم تا گاوهای نر نهایی بدود.”

آنچه فنی قیمت بیت کوین می گوید

اصلاح قیمت بیت کوین از حدود 67000 دلار به 58100 دلار پس از افزایش 60 درصدی اکتبر ظاهر شد. با این حال، BTC/USD یک محدوده کانال نزولی موازی (بنفش) را تشکیل می‌دهد که این احتمال را افزایش می‌دهد که ساختار یک پرچم گاو نر است.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD با نصب پرچم گاو. منبع: TradingView

پرچم گاوها الگوهای ادامه صعودی هستند که قیمت را در جهت روند قبلی خود پس از یک دوره تثبیت به سمت نزول می فرستند. با انجام این کار، اندیکاتور فنی اهداف صعودی خود را در طول برابر با اندازه روند صعودی قبلی، که به عنوان میله پرچم نیز شناخته می شود، نگاه می کند، زمانی که قیمت از خط روند بالایی پرچم با حجم های بالاتر شکسته شود.

مطالب مرتبط:  آیا قیمت بیت کوین از روند صعودی 2017 تقلید می کند؟ در گزارش بازار با اریک بالچوناس کارشناس ETF بیابید

طول میله پرچم بیت کوین تقریباً 15000 دلار است. این بدان معناست که ارز دیجیتال از نقطه شروع به فروش می‌رسد تا از نظر فنی تا 15000 دلار افزایش یابد. سطوح فیبوناچی در نمودار بالا ممکن است به عنوان یک طبقه برای حمایت از بازگشت به سمت یا بالاتر از 70000 دلار عمل کنند.

با این حال، همه معامله گران متقاعد نشده اند که راه اندازی فعلی در کوتاه مدت صعودی است.

الکس تاجر کریپتو با نام مستعار  اظهار داشت: “بعضی می گویند این یک پرچم گاو نر است، و این امکان پذیر است. اما ویژگی های حجمی نشان دهنده یک حرکت پایین تر از اینجاست که به احتمال زیاد imo.”

تاجر همکار پنتوشی اضافه کرد که شکستن به زیر سطح پایین اخیر 58000 دلار خبر بدی برای گاوها خواهد بود. او گفت :”BTC از 58 هزار دلار به دلار چه می‌شود اگر این یک پرچم گاو نر بزرگ باشد، و ما در بازاری صعودی هستیم که پرچم‌های گاو نر در آن شکسته می‌شوند؟ حالا از نظر تئوری قیمت نباید به آن پایین‌ها برگردد یا بیت‌کوین تا 64 هزار تومان با مشکل مواجه شود. 29k 29k نسخه پشتیبان با تنها 2 اشتباه در ماکرو در این مدت.”

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع