تیم تگ کنگره Bipartisan استدلال می کند که “سرمایه گذاران باید انتخاب کنند که کدام محصول برای آنها مناسب تر است.”

نمایندگان تام ایمر (R-MN) و دارن سوتو (D-FL)، دو تن از فعال ترین رهبران گروه بلاک چین کنگره، امروز نامه ای به گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره موضوعی که در ذهن هر سرمایه گذار ارز دیجیتال وجود دارد، ارسال کردند.

سوال آنها: چرا ETF بیت کوین نداریم ؟

نمایندگان کنگره نوشتند: «ما می‌پرسیم که چرا، اگر اجازه دادید در ETF بر اساس قراردادهای مشتقات را داشته باشید، به همان اندازه یا راحت‌تر اجازه نمی‌دهید که تجارت در ETF بر اساس بیت‌کوین نقطه‌ای آغاز شود . ETF های نقدی بیت کوین مستقیماً بر اساس دارایی است که ذاتاً محافظت بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

ETF ها محصولات سرمایه گذاری هستند که قیمت یک دارایی یا دارایی را دنبال می کنند. سرمایه گذاران خرد می توانند ETF ها را در پرتفوی بازنشستگی و پس انداز خود ادغام کنند تا در معرض قیمت سهام و اوراق قرضه مختلف قرار گیرند. یک ETF بیت کوین به افرادی که نمی خواهند خودشان بیت کوین بخرند و ذخیره کنند این امکان را می دهد که همچنان وارد عمل شوند. به جای خرید بیت کوین در صرافی ارزهای دیجیتال، می‌توانستند آن را در بورس بخرند و معامله کنند.

اما ETFهای آتی بیت کوین اینطور نیستند. آنها قیمت قراردادهای سرمایه گذاری را که در مورد قیمت آینده بیت کوین حدس می زنند، ردیابی می کنند. در مجموع، سرمایه‌گذاری پیچیده‌تر برای آمریکایی‌های معمولی – و امری که اِمر و سوتو معتقدند می‌تواند بی‌ثبات‌تر و پرهزینه‌تر باشد.

با این وجود، ماه گذشته، SEC که سال‌ها درخواست‌های ETF بیت‌کوین را رد می‌کرد، کناره‌گیری کرد تا امکان معامله ETF‌های آتی بیت‌کوین را فراهم کند. گنسلر در ماه آگوست اعلام کرده بود که امیدوار بود برای دیدن چنین برنامه های کاربردی، که تحت قانون شرکت سرمایه گذاری 1940. سقوط “هنگامی که با سایر قوانین اوراق بهادار فدرال ترکیب،” گنسلر ادعا در سخنرانی اوت که مجموعه ای را از خط تیره دیوانه از رمزنگاری اسناد آتی ETF، “قانون ’40 حمایت قابل توجهی از سرمایه گذاران را فراهم می کند.”

ظاهراً این تصمیم به دلیل احتمال دستکاری قیمت بیت کوین یا آسیب پذیر بودن آن در برابر تقلب گرفته شده است. اما Emmer و Soto خاطرنشان می‌کنند که هرگونه تقلب یا دستکاری در بازارهای نقدی لزوماً به مشتقات بیت‌کوین سرازیر می‌شود. به گفته نمایندگان، “90.47٪ از قیمت گذاری CME CF Bitcoin Reference Rate (BRR)، که شاخص قیمت گذاری است که ETF های مبتنی بر معاملات آتی CME استفاده می کنند، از صرافی های بیت کوین نقطه ای تشکیل شده است: Coinbase، Kraken، و Bitstamp. ” آنها پیشنهاد می کنند اگر بازارهای نقدی پوسیده باشند، بازارهای مشتقه نیز پوسیده خواهند شد.

نمایندگان کنگره اصرار دارند که طرفداری نمی‌کنند – آنها فقط استدلال جنسلر را مبنی بر ایمن‌تر بودن مشتقات نمی‌خرند. آنها به این نتیجه رسیدند که “مگر وجود مزایای واضح و قابل اثبات حمایت از سرمایه گذار، سرمایه گذاران باید انتخاب کنند که کدام محصول برای آنها و اهداف سرمایه گذاری آنها مناسب تر است.”

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع