از بین بردن استیبل کوین USDC روی سایر استیبل کوین ها تأثیر گذاشته است که به نوبه خود در یک واکنش زنجیره ای عظیم، پروژه های ارزهای دیجیتال و سهامداران را ویران کرد.

نهنگ‌های کریپتو به دلیل فروپاشی USDC و فروپاشی SVB متحمل خسارات زیادی می‌شوند


در واکنش به رخداد حذفی خارق‌العاده استیبل کوین USD Coin که ناشی از ریزش بانک سیلیکون ولی (SVB) طرف مقابل آن بود، نهنگ‌های کریپتو ضررهای شدیدی را گزارش کرده‌اند و به نظر می‌رسد برای محافظت از دارایی‌ها، یک سری فرار سرمایه را آغاز کرده‌اند. دو جون، یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال Huobi Global، ارسال شده:

“[I] طفره رفت، LUNA، 3AC طفره رفت، حتی از FTX طفره رفت [and their collapse]، اما من نتوانستم از Silvergate اجتناب کنم، نه SVB و USDC. از چند کهنه سرباز کریپتو پرسید. ضرر و زیان بیش از 1 میلیارد دلار در سهام و سپرده ها، از جمله من بود. من خیلی ناراحتم و وقت آن رسیده که بودجه ام را کم کنم.”

در همان روز، شخصیت بلاک چین و بنیانگذار ترون، جاستین سان گزارش شده است در مجموع 82 میلیون USDC را از پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) از Aave V2 طی یک سری تراکنش برداشت و از stablecoin DAI مبادله کرد. در زمان انتشار، 82 میلیون USDC در حال حاضر 75.26 میلیون دلار ارزش دارد.

در صحبت از DAI، میکر دائو، صادرکننده استیبل کوین، درخواستی را ثبت کرد پروتکل اضطراری در 11 مارس که در میان بسیاری از موارد، خواستار محدودیت در ضرب DAI با استفاده از USDC در تلاش برای جلوگیری از فروش هراس بود. Maker DAO یکی از بزرگترین دارندگان استیبل کوین با بیش از 3.1 میلیارد USDC (2.85 میلیارد دلار) ذخایری است که DAI را وثیقه می کند، که در نتیجه آن نیز کاهش یافت. متعاقباً، پروژه‌های ارز دیجیتال که DAI را در توکنومیک خود گنجانده است، متحمل ضرر و زیان شد به دلیل یک واکنش زنجیره ای

Curve Finance، یک پروتکل محبوب DeFi برای تجارت استیبل‌کوین‌ها، به دلیل این رویدادها، حجم معاملات روزانه بالای تاریخ را 5.67 میلیارد دلار گزارش کرد. در زمینه، پروتکل تنها دارای ارزش کل قفل شده 3.77 میلیارد دلار است. چند پلتفرم دیگر به سادگی نمی توانند حجم عظیم درخواست های تجاری مربوط به USDC را مدیریت کنند. در یک حادثه، یک کاربر پس از پرداخت بیش از 2.08 میلیون USDC در مبادله ای که منجر به آن شد، فقط 0.05 USDT دریافت کرد. از دست دادن دائمی. در یک به روز رسانی، KyberSwap، صرافی غیرمتمرکز مسئول تسهیل مبادله، گفت “کمک به برگشت وجوه” بود و در ارتباط با این مشکل با کاربر در تماس است.

به گفته لوکی زنگ، تحلیلگر برجسته DeFi در New Huo Technology، ذخایر سیرکل بین 32.4 میلیارد دلار در اسناد خزانه داری، 3.3 میلیارد دلار در سپرده در SVB و 7.8 میلیارد دلار در سپرده در سایر مؤسسات مالی توزیع شده است. زنگ نوشت:

برای اینکه USDC ریزش کند، باید سه شرط را برآورده کند؛ سپرده‌های فراوانی در SVB و سه بانک در معرض خطر دیگر وجود دارد، نرخ برگشت چنین سپرده‌هایی پایین است و USDC نمی‌تواند چنین زیان‌هایی را کاهش دهد.

Zeng اضافه کرد که نظر شخصی او این است که “احتمال یک مشکل کم است و حتی اگر مشکلی وجود داشته باشد، به شدت FTX نخواهد بود.” با این وجود، تحلیلگر DeFi اضافه کرد که برآورد او برای ارزش خالص USDC “0.885 دلار در شرایط شدید و 0.985 دلار در شرایط عادی است.” در زمان انتشار، قیمت USDC با 8.30 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته به 0.9163 دلار رسیده است.

الکس سوانویک، مدیر عامل شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین نانسن نیز نظر داد که Circle و USDC “می توانند آن را بسازند.” با این حال، Svanevik همچنین هشدار داد که Circle نیاز به “اعدام در کلاس بالا در چند روز آینده”، مانند “بازخرید بی عیب و نقص”، و هیچ درخواستی برای “تبلیغات کمک های مالی” دارد. در توییت دیگری، Svanevik همچنین فاش کرد که یک کاربر 25 میلیون USDC را از کیف پول قربانی PulseX خود منتقل کرده و آن را با DAI مبادله کرده است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر