نوسانات بازار ارزهای دیجیتال

در یک سال تقویمی ، کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال بیش از چهار برابر شده و از 361 میلیارد دلار به بیش از 1 تریلیون دلار در ماه ژانویه رسیده است-که در ماه مه به بالاترین حد خود در حدود 2.6 تریلیون دلار رسیده است . تنها چند هفته بعد ، بیش از 800 میلیون دلار از کل ارزش بازار رمزنگاری حذف شد که نشان دهنده کاهش بیش از 33 بود.

ناپایداری به این بزرگی در بازارهای رمزنگاری چیز جدیدی نیست ، به ویژه برای کسانی که در چرخه های بازار سالهای گذشته آزمایش شده اند. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که تعداد جهانی کاربران کیف پول بلاک چین از مارس 2020 بیش از 25 میلیون نفر افزایش یافته است ، به این معنی که این تنها اولین سوار بر غلتک برای 25 میلیون ورودی جدید است.

برای تازه واردان ، نوسان می تواند کاملاً وحشتناک باشد – اما لازم نیست باشد. با موقعیت های خوب تحقیق شده و چشم انداز بلند مدت ، نوسان می تواند به عنوان فرصتی برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض دارایی هایی با پتانسیل صعودی بالا با قیمت تخفیف خورده قرار گیرد.

مطالب مرتبط: گزارش VORTECS: چگونه نوسانات یک استراتژی معاملات رمزنگاری را به سود 280 برابر بیت کوین رساند

ناپایداری باعث آسیب پذیری می شود

وقتی بازار در همه جا سبز است ، همه یک نابغه هستند-بیشتر در حس غلط شکست ناپذیری و سرمایه گذاری شبیه به وارن بافت غرق می شوند.

با این حال ، از طرف دیگر ، خونریزی بازارها نه تنها باعث می شود که نسبت به ایلان ماسک در مورد جایگاه خود شک کنیم ، بلکه واقعاً باعث می شود احساس آسیب پذیری کنیم. روندهای نزولی معامله گر ، سطح تحقیق و مهمتر از همه ، اعتقاد به پروژه هایی که در آنها سرمایه گذاری شده است را نشان می دهد. وقتی شمع های سبز برای قضاوت مبهم نیستند ، پروژه ها به اجزای اصلی خود بریده می شوند و برای آنچه که واقعاً هستند نشان داده می شوند. این امر باعث می شود تا لحظه ای از تجزیه و تحلیل برای معامله گر تجدید نظر شود و در مورد سرمایه گذاری کلی تجدید نظر شود. اگر قدرت و مزیت رقابتی یک پروژه پس از فروش واضح باقی بماند ، این نوسان باید به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود.

برعکس ، اگر اولین تمایل در میان اصلاح قیمت ، هراس و فروش باشد ، شاید اعتقاد بیشتر از آنکه به نقاط قوت و نوآوری یک پروژه بستگی داشته باشد به قیمت مربوط می شود.

مفید بودن پروژه و جامعه

همیشه بپرسید: آیا این پروژه مفید است و چه کسی از آن پشتیبانی می کند؟ تعداد کمی از چیزها در مورد یک پروژه بیشتر از کاربرد پیشنهادی آن و جامعه پشت آن است.

یک مثال جالب برای برجسته کردن ، مورد علاقه همه است: Dogecoin ( DOGE ). یک قدم زدن سریع در خط حافظه به ما یادآوری می کند که ارز بحث برانگیز ، که اکنون تقریباً 0.26 دلار معامله می شود ، در سپتامبر 2019 به رغم اینکه هیچ ارزش درکی از آن وجود نداشت ، 0.002 دلار ارزش داشت. کلمه انتقادی در اینجا “درک شده” است.

مطالب مرتبط: ایجاد بازار سهام بهتر: سهام توکن شده شکاف تجاری در بلاک چین را پر می کند

اگرچه “پاکسازان رمزنگاری” در دفاع از افتخار ارزهای رمزنگاری شده “واقعی” با ابزار “واقعی” دچار خشم می شوند ، اما Dogecoin کاری بسیار نوآورانه تر از آنچه بیشتر به آن اعتبار می دهد انجام داد: از جامعه به عنوان ابزار مفید خود استفاده کرد. شما درست خواندید. کسانی که روی ارز سرمایه گذاری کرده اند به سه دلیل اصلی این کار را انجام داده اند:

  • برای سود بردن از حدس و گمان.
  • تجربه مشترک جامعه
  • برای اشتراک در جوک.

اگرچه ابزار Dogecoin ساده است ، اما آن را به دلیل نداشتن ابزار مفید اشتباه نگیرید. همراه با سادگی ، سهولت درک ، که DOGE را به خود جلب کرده است ، جذابیت زیادی دارد – شاهکاری که بسیاری از پروژه های ارزهای رمزنگاری شده هنوز برای دستیابی به آن تلاش می کنند حتی با استفاده از ابزار قوی. مانع پایینی برای ورود به لحاظ درک و قیمت وجود دارد ، و وقتی الون ماسک و مارک کوبا از جمله کسانی هستند که آن را خنده دار می دانند ، سرمایه گذاری در یک شوخی آسان تر است.

برای این منظور ، هر پروژه رمزنگاری باید بتواند ارزش پیشنهادی خود را به سادگی بیان کند ، در حالی که اکثر پروژه ها نمی توانند. سرمایه گذاری در تبلیغات تجاری بیش از آنکه به کیفیت پروژه یا کاربرد آن بستگی داشته باشد ، به قیمت مربوط می شود.

کاربرد DOGE را می توان به راحتی درک کرد و به سادگی بیان کرد ، و شادی و سرگرمی را برای جامعه خود به ارمغان می آورد. صرف نظر از استراتژی سرمایه گذاری ، سه عامل فوق را نباید نادیده گرفت یا دست کم گرفت.

طول عمر پروژه

طول عمر پروژه کلیدی است. پروژه ها در ابتدا نیازی به پایداری ندارند ، اما برای بقا در طولانی مدت ، پایداری بسیار مهم است. هنگام کاوش در یک پروژه ، ارزش ارزیابی برنامه پایداری یا مکانیزم درآمد را دارد که می تواند در برخی موارد (به عنوان مثال ، Uniswap) مورد استفاده قرار گیرد.

به همان اندازه مهم است که بدانیم کدام پروژه ها برنامه هایی را برای مدلهای درآمد پایدار یا جذب ارزش نشان می دهند. همه (یا بیشتر) پروژه ها در اوایل پایدار نیستند ، که می توان انتظار داشت. در زمان نگارش این مقاله ، Uniswap به طور متوسط بیش از 3.5 میلیون دلار در روز هزینه دارد که هیچ یک از این ارزش به دارندگان توکن تعلق نمی گیرد . این (به امید خدا) در مقطعی تغییر خواهد کرد ، و در غیر این صورت ، دارندگان نشانه های حکمرانی Uniswap مجبور می شوند در تز سرمایه گذاری خود تجدید نظر کنند. MakerDAO یکی از سودآورترین و پایدارترین پروژه ها در کل فضا است که بیش از 63 میلیون دلار سود در نیمه اول سال 2021 به دست آورده است. در حالی که یافتن این میزان سودآوری در جاهای دیگر دشوار است ، مطمئناً هنگام ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری باید به آن توجه کرد.

ارزیابی طول عمر پروژه

هنگام ارزیابی پتانسیل بلند مدت یک پروژه ، بسیار مهم است که این س askال را مطرح کنیم: آیا این پروژه واقعاً راه حل بلاک چین را تضمین می کند؟

به طور مشابه ، آیا می توان این پروژه منبع باز را به راحتی فورک کرد؟ آیا می توانید برای هر چیزی که پروژه بدون نشانه حل می کند ، بازار کارآمدتری داشته باشید ؟ بلاک چین یک مکانیسم اجماع است ، اما همچنین یک پایگاه داده است. و برخلاف تصور رایج ، این پایگاه داده یکی از ناکارآمدترین پایگاه های داده است که ما در مقیاس وسیع از آن استفاده می کنیم.

برای توجیه استفاده از این راه حل بسیار ناکارآمد ، بهتر است مشکلی را حل کنید که واقعاً دردناک است. به عنوان مثال ، مشکلات مالی ، به دلیل مشکلات مهم مانند هزینه های مضاعف ، معاملات از دست رفته یا چاپ ارز فیات دولتی توسط دولت ، از این نوع سازوکار اجماع ناکارآمد برخوردار است.

مطالب مرتبط: سوگیری بازماندگی منجر به عدم تعادل در اکوسیستم رمزنگاری شده است

در همه موارد ، موارد استفاده نسبتاً کمی در خارج از امور مالی وجود دارد که برای آنها فناوری بلاک چین واقعاً مورد نیاز است. بنابراین ، هنگامی که یک نقطه درد مشخص شد که آنقدر فاحش است که به راه حل بلاک چین نیاز دارد ، مطمئن شوید که یک مشکل هماهنگی در داخل وجود دارد تا مکانیسم اجماع تأثیر ارزش افزوده داشته باشد.

همه اینها به این معناست که نوسان در بازارهای رمزنگاری همچنان باقی است و ارزیابی عینی پروژه ها در میان چنین نوساناتی کار آسانی نیست. علیرغم این چالش ها ، درک سودمندی ، ضرورت و ماندگاری طولانی مدت پروژه ها می تواند به اطلاع سرمایه گذاری های م moreثرتر برای اطمینان مطمئن در دراز مدت کمک کند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع