هاب ارزهای دیجیتال

کمیته سنای استرالیا گزارشی را ارائه کرد که خواستار بازنگری کامل قوانین و مجوزهای رمزنگاری در این کشور شد.

پاسخ های دولتی از بالا به پایین به نوآوری همیشه توسط کارآفرینان مورد سوال بوده است. در حال حاضر در سرزمین کریپتو، از آنجایی که سرمایه گذاری نهادی به طور پیوسته در موارد استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) جریان دارد و محصولات و محصولات در 18 ماه گذشته به شکوفایی خود ادامه داده اند، بسیاری از شرکت های ارز دیجیتال برای شفافیت بیشتر مقرراتی التماس می کنند.

کمیته منتخب اولیه سنای استرالیا در مورد فین‌تک و رگ‌تک، به ریاست سناتور اندرو براگ، در سال ۲۰۱۹ برای تقویت محیط نظارتی برای فین‌تک‌ها و رگ‌تک‌ها در استرالیا تأسیس شد. به سرعت به عنوان استعلام براگ شناخته شد و اکنون عمدتاً بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز شده است. به طور کلی به دلیل پیشرفت نظارتی آن در نظر گرفته نمی شود، چرخش سریع استرالیا برای تحقیق و پیشنهاد قوانین مفید برای صنعت کریپتو بسیاری را شگفت زده کرده است.

با قضاوت بر اساس نقل قول های سنگین این گزارش از ذینفعان، گزارش نهایی تحقیق در مورد دارایی های دیجیتالی دولت استرالیا در اکتبر 2021، تلاش کرده است به نگرانی ها و آرزوهای گسترده صنعت پرهیاهوی کریپتو استرالیا گوش دهد، به طوری که تقریباً 18 درصد از جمعیت استرالیا صاحب ارزهای دیجیتال هستند . تحقیق گزارش نهایی خود را پس از شش ماه استماع و ارائه در مورد این موضوع منتشر کرد. این گزارش به موقع است دریافت تشویق گسترده صنعت.

ایجاد پاسخ

توصیه‌های قابل توجه شامل پیشنهادهایی برای اصلاح مالیات و یک نهاد شرکتی جدید احتمالی برای ثبت سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) در استرالیا است. این توصیه ها فرصتی برای جذب شغل، سرمایه گذاری و نوآوری در استرالیا و حفظ استعدادها ارائه می دهد.

با توجه به اینکه براگ به عنوان یک “برابر رمزنگاری” علامت گذاری می کند، شاید نتیجه تعجب آور نباشد. او شرکت کردند در یک ژوئیه “من بپرسید هر چیزی” جلسه در ق و با ذینفعان رمزنگاری ملاقات کرد. او یکی دیگر را در سپتامبر انجام داد ، جایی که اعلام کرد:من بسیار مشتاق دستور دموکراتیک کریپتو هستم – فکر می‌کنم یک طبقه دارایی ایجاد کرده است که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

به نظر می رسد که او این فضا را به خوبی درک می کند، زیرا گزارش نهایی پیشنهاد می کند استرالیا DAO ها را به عنوان یک وسیله نقلیه قانونی جدید ایجاد کند. تصدیق که تلاش می‌کند این فناوری‌های جدید را در چارچوب‌های قانونی موجود قرار ندهد، برخلاف سیستم حقوقی قانون عرفی استرالیا است که بر اساس سابقه و قانون بنا شده است. در Reddit، براگ کلاه خود را به قوانین مترقی در ایالت وایومینگ ایالات متحده داده بود: «نکته در اینجا آربیتراژ نظارتی است. ما می خواهیم که نوآوری از طریق یک رویکرد نظارتی غیر خفه کننده مشروعیت یابد. به نظر شما DAO های وایومینگ ایده خوبی هستند؟

بنابراین، آیا ارز دیجیتال آنقدر بزرگ شده است که دولت نتواند آن را نادیده بگیرد؟ این گزارش نشان می‌دهد که کمیته متشکل از شش عضو از احزاب سیاسی اصلی و یک سناتور مستقل، و نه فقط براگ، مایل است ایده‌های جدید را بررسی کند و واقعاً از مکان استرالیا به عنوان خانه نوآوری ارزهای دیجیتال حمایت کند.

خلاصه این گزارش این است که استرالیا ممکن است یک رژیم نظارتی تشویق کننده برای مفاهیم جاه طلبانه مانند DAO ها وضع کند و اینکه خدمات نگهبانی کریپتو اکنون می تواند در استرالیا انجام شود. آیا این نمونه ای را برای کشورهای کمتر دوست رمزنگاری ارائه می دهد؟ از این گذشته ، استرالیا مدتهاست که به دلیل حیات وحش خطرناک و به ندرت به دلیل مقررات ابتکاری شناخته شده است.

می توان ادعا کرد که با این حرکت، استرالیا به دنبال این است که خود را به عنوان مکانی با قوانین مطلوب قرار دهد و امیدوار است تجارت بیشتری را جذب کند. Kelsie Nabben ، عضو هیئت مدیره Blockchain Australia و همکار Cointelegraph خاطرنشان کرد: “قلمرو قضایی که سیاست های رقابتی برای فناوری غیرمتمرکز ارائه می دهد ، استعداد و سرمایه گذاری را در این فضا جذب می کند

وایومینگ یک سال پیش DAO را به یک نهاد شرکتی تبدیل کرد و اکنون در محافل رمزنگاری در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

صنعت از این گزارش استقبال می کند اما نگرانی هایی وجود دارد که تعداد کمی از آنها در دولت این صنعت را به اندازه کافی درک کرده و قوانین را به تصویب رسانده اند. کلوئی وایت، مدیر عامل جنسیس بلاک، در محافل رمزنگاری به خوبی شناخته شده است، زیرا «سفیر سابق بلاک چین» دولت استرالیا بوده است. او به کوین تلگراف گفت که دولت باید تلاش های خود را افزایش دهد تا اجرای آن را دنبال کند:«اصلاحات پیشنهادی سنا نقطه عطفی است. با این حال، اگر دولت با کارشناسان صنعت ارتباط نزدیکی برقرار نکند تا درک کامل تری از دارایی های دیجیتال به دست آورد، برای رسیدن به مهلت بلندپروازانه سنا – 12 ماه تا قانون – تلاش خواهد کرد.

گزارش نهایی – در صورت اجرا – وضوح نظارتی زیادی را برای صنعت کریپتو ارائه خواهد کرد. در اینجا برخی از توصیه های کلیدی ارائه شده است:

DAO یک وسیله نقلیه قانون شرکت است

گروه های تلگرام سرمایه گذار توجه قابل توجهی به استعلام استرالیایی کرده اند. قابل توجه است که سرمایه گذاران از توصیه دولت برای ایجاد ساختار جدید شرکت DAO در قانون شرکت بسیار هیجان زده هستند. شخصیت حقوقی برای DAO و مسئولیت محدود برای اعضا، دروازه‌های نوآوری را باز می‌کند.

در گزارش نهایی این سنا آمده است: «مسئولیت حقوقی اعضا (یعنی دارندگان توکن) برای این سازمان‌ها در حال حاضر نامشخص است و این عدم قطعیت نظارتی مانع از ایجاد پروژه‌هایی در مقیاس قابل توجه در استرالیا می‌شود.» به عبارت دیگر ، سرمایه گذاری نهادی اکنون می تواند به پروژه های اصلی مبتنی بر DAO سرازیر شود.

“این یک مورد بزرگ است. آرون لین، محقق مرکز نوآوری بلاک چین RMIT در بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب، این مهم ترین اصلاح قانون شرکت ها در دو دهه اخیر خواهد بود و افزود: «ارائه گزینه ساختار شرکت با مسئولیت محدود به اعضای DAO باعث تشویق استعدادها و تشویق می شود. سرمایه گذاری در استرالیا.”

بانک‌زدایی صرافی‌های کریپتو را متوقف کنید.

این کمیته ابتدا توصیه کرد که یک رژیم مجوز بازار جدید برای صرافی‌های رمزنگاری ایجاد کند، زیرا بانک‌های بزرگ استرالیا مدت‌هاست که توسط تنظیم‌کننده‌های استرالیا و تحقیقات سنا متهم به حذف ضدرقابتی پرداخت‌های حواله برای صرافی‌های رمزنگاری یا «De-banking» شده‌اند. در ناظر خدمات مالی مرکز تحلیل و گزارش تراکنش های استرالیا یا AUSTRAC ثبت شده است. صرافی‌های متمرکز بزرگ رمزنگاری مانند Independent Reserve از این ایده در ارسال‌های سنا به تحقیق حمایت کردند.

علاوه بر این، این پیشنهاد توصیه می‌کرد که برای دارایی‌های کریپتو، یک رژیم نگهداری یا سپرده گذاری «سفارشی» ایجاد شود. نگهبانی دارایی های رمزنگاری تحت اختیارات تنظیم کننده های استرالیا به عنوان یک کاهش ریسک برای سرمایه گذاران محلی عمل می کند و کسب و کارهای نگهبانی را تشویق می کند تا در استرالیا راه اندازی شوند.

یک تمرین “نقشه توکن” با هدف توصیف مناسب دارایی های رمزنگاری مختلف و تعیین اینکه آیا آنها محصولات مالی در نظر گرفته می شوند که نیاز به برخی صرافی های رمزنگاری برای ثبت نام برای مجوز خدمات مالی استرالیا (AFSL) دارند نیز پیشنهاد شده است. این امر مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد، به ویژه کسانی که به دنبال سرمایه گذاری نهادی هستند. استرالیا همچنین به دلیل قوانین نگهداری طولانی مدت از صنعت بازنشستگی بسیار حرفه ای به عنوان یک نقطه مرجع مشهور است.

یکی از تغییرات کلیدی ایجاد یک راه‌حل جدید برای مشتریانی است که کمتر از بانک‌ها استفاده می‌کنند، که به مشتریان اجازه می‌دهد به تصمیمات بانک‌ها اعتراض کنند. همچنین می توان به پلتفرم پرداخت های جدید ، یک پلت فرم پرداخت در سراسر صنعت برای استرالیا ، زیرساخت های ملی برای پرداخت.

های سریع ، انعطاف پذیر و غنی از داده در استرالیا که توسط گروهی از بانک های بزرگ کنترل می شود ، دسترسی مشترک داد.

این حرکت باعث کاهش وابستگی به سیستم‌های پرداخت در بانک‌های بزرگ می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که صنعت مبادلات رمزنگاری در استرالیا بر روی یک خانه کارتی بدون بانکداری مستقیم ساخته شده است. بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال برای بانکداری با سیستم بانکی استرالیا به دو تا سه فین تک متکی هستند. اگر بانک های فن آوری از بانک خارج شدند ، صنعت صرافی ارزهای دیجیتال احتمالاً در معرض سقوط در استرالیا است.

رد قانون سفر گروه ویژه اقدام مالی (FATF).

علاوه بر این، این تحقیق “قانون سفر” گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را رد کرد. FATF یک نهاد بین المللی است که استانداردهای مبارزه با پولشویی را تعیین می کند. قانون سفر به این معنی است که در تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های مجازی، مؤسسات سفارش‌دهنده باید اطلاعات «مشتری خود را بشناسید» (KYC) را هم برای فرستنده و هم برای گیرنده دریافت کرده و نگهداری کنند. FATF در حال حاضر یک تعریف کاری بسیار گسترده در مورد دارایی های مجازی و ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) دارد.

نکته کلیدی این است که FATF در مورد اهداف قانون سفر VASP ها را بسیار گسترده در نظر می گیرد. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، مالکان و اپراتورهای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، سرویس‌های سپرده ارزهای دیجیتال و برخی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) همگی VASP در نظر گرفته می‌شوند. این البته برای پروژه‌های DeFi که دسترسی آزاد به هر کسی که کیف پول رمزنگاری دارد و نیازی به تأیید ندارند، غیرقابل اجرا است.

اگر صرافی‌های رمزنگاری تحت رویکرد قانون سفر FATF بیش از حد تنظیم می‌شد، این امر احتمالاً استرالیا را از تبدیل شدن به قطب نوآوری DeFi باز می‌دارد. قانون سفر در توصیف VASP ها بسیار گسترده است و اجرای آن را برای محصولاتی مانند تجارت خودکار با فرکانس بالا بسیار دشوار می کند.

در حالی که این امر مانع آزمایش در صنعت رمزنگاری می شود ، همچنین برخی مبادلات و پروتکل های غیر متمرکز را به طور دائمی به صورت زیرزمینی ارسال می کند ، زیرا آنها به دنبال اجتناب از هرگونه انطباق هستند. تا به امروز، به نظر می رسد هیچ دولتی نمی خواهد قانون سفر را اجرا کند. شاید همه

منتظر رهبری ایالات متحده در این زمینه باشند.

پاک کردن کابوس مالیات DeFi

تکامل DeFi، رفتار مالیاتی ارزهای دیجیتال را به طور فزاینده ای برای صنعت مشکل ساز کرده است. در حالی که بیت کوین ( BTC ) و اتریوم ( ETH ) در حال حاضر دارایی های مالیاتی بر عایدی سرمایه محسوب می شوند و مشمول مالیات بر سود سرمایه در هنگام فروش می شوند ، سرعت مایع DeFi یک مشکل جدید برای ملاحظات مالیاتی است. به عنوان مثال می توان به ضرب کردن و شرط بندی، همراه با وضعیت مالیاتی صرافی های کریپتو به کریپتو، توکن های ارائه دهنده نقدینگی و سکه های بسته بندی شده اشاره کرد که برای اهداف مالیاتی نامشخص هستند.

تحقیق براگ توصیه کرد که مالیات بر عایدی سرمایه فقط باید «زمانی که سود یا زیان سرمایه به وضوح قابل تعریف وجود دارد» در هنگام معامله اعمال شود. با این حال، آستانه برای شروع مالیات هنوز اعلام نشده است.

همچنین، 10 درصد تخفیف مالیاتی برای مشاغلی که انرژی تجدیدپذیر خود را برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده تامین می‌کنند و می‌تواند به عنوان یک لمس خوب برای جذب استعدادها به استرالیا باشد، پیشنهاد شد.

اغلب پاسخ مثبت است؟

بسیاری از حمایت صنعت کریپتو استرالیا شگفت زده شدند . کارولین بولر، مدیر عامل شرکت BTC Markets، توصیه‌ها را ستایش کرد و گفت که گزارش سناتور براگ نه تنها انتظارات ما را از تغییر سیاست متناسب و پاسخگو برآورده می‌کند، بلکه از بسیاری جهات از آن پیشی می‌گیرد: «برای صنعتی که با چنین سرعتی در حال حرکت است، این موارد عمل‌گرایانه است. توصیه‌ها در قرار دادن استرالیا در نقشه جهانی فین‌تک، گام بزرگی خواهند داشت.»

تیم لی، یک فعال سیاست ارزهای دیجیتال در سیدنی و مدیر عامل پلتفرم تامین مالی کسری، فراکتونیوم، به کوین تلگراف گفت:”گزارش فوق العاده فشرده است. اگر توصیه‌های کلیدی مورد توجه قرار گیرد، این پتانسیل را دارد که استرالیا را در بازارهای جهانی به‌عنوان یک حوزه قضایی با یک چارچوب قانونی قابل اجرا قرار دهد که به نوآوران استرالیایی وضوح، اطمینان و انعطاف‌پذیری را برای تصاحب تهاجمی سهم بازار جهانی ارائه می‌دهد.

ترتیب توصیه‌ها قابل توجه است و نشان می‌دهد که دولت درک کرده است که کدام اهرم‌های سیاستی را ابتدا باید بکشد.

فرد پوچی، یکی از حامیان و سرمایه گذاران قدیمی ارزهای دیجیتال، به کوین تلگراف گفت که این گزارش «کمی شبیه پخش موسیقی است. در هر مرحله انتخاب های هنری می کند.» DeFi، که تنظیم آن سخت است، در توصیه اول به صراحت ذکر نشده است، که مربوط به ایجاد یک رژیم مجوز بازار برای مبادلات ارز دیجیتال است.

در توصیه دو، حضانت به عنوان مهم برای حمایت از سرمایه‌گذار توصیه می‌شود، اما باز هم، هیچ اشاره‌ای به DeFi یا «بازارهای طبقه بالا»، یک اصطلاح قدیمی در حقوق صاحبان سهام برای معاملات خارج از بازار مجاز است اما کمتر شفاف است.

در همین حال، “DAO ها آینده و بخش کلیدی DeFi هستند و این می گوید که استرالیا می خواهد یک محیط قانونی برای آزمایش در توصیه 4 ایجاد کند.” Pucci می گوید. جالب است که DAO ها جلوتر از توصیه های اصلاحی مبارزه با پولشویی هستند. به طور خلاصه، صرافی‌های رمزنگاری ابتدا در توصیه‌ها به صورت مستقیم پشتیبانی می‌شوند، اما مقررات بیش از حد فراگیر نیست. این پیام‌رسانی خط‌مشی را در گزارش 143 صفحه‌ای منعکس می‌کند.

این گزارش در حال حاضر بیشتر آرزویی است، اما برخی صبر و شکیبایی نظارتی ممکن است به نفع استرالیا باشد. این حوزه می‌تواند با تصویب قوانین پیشنهادی در آینده نهایی شود و به استرالیا زمان می‌دهد تا سایر حوزه‌های قضایی را دنبال کند. تأخیر در نگاشت نشانه ها منطقی است زیرا تعریف توکن ها و دارایی ها دشوار است ، همانطور که اکنون هر کشوری می داند.

سناتور براگ گفت که او معتقد است که این توصیه‌ها تعادل درستی را بین تشویق نوآوری و حمایت از مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند و او می‌خواهد این پیشنهادات ظرف 12 ماه به تصویب برسد.

او همچنین پیشنهاد کرد که هدف وی به چالش کشیدن سایر حوزه های قضایی دوستدار رمزنگاری ، سنگاپور ، انگلستان و ایالات متحده است. کاری که ما سعی کرده ایم انجام دهیم این است که از قلاب های قدیمی برای کت های جدید استفاده نکنیم. این یک گزارش مفصل با دستور کار رهبری استرالیا در دارایی های دیجیتالی است. “ما می‌خواهیم اقتصادی پویا باشیم، نمی‌خواهیم اسیر منافع قدیمی گذشته شویم.

برخی از آنها همچنان درگیر هستند و سابقه نظارتی استرالیا در زمینه نوآوری را به یاد می آورند. پوچی گفت: «این 8.5/10 است، اما احتمالاً در مرحله اجرا خیلی بهتر از این نخواهد شد. هنوز باید از طریق خزانه داری و بقیه سیستم سیاسی بگذرد.»

در 20 اکتبر، کمیته سنای استرالیا گزارشی مبتکرانه ارائه کرد که خواستار بازنگری کامل قوانین و مجوزهای رمزنگاری در این کشور شد. اما آیا به هدف خود مبنی بر تبدیل استرالیا به یک مرکز بین المللی بلاک چین و ارائه مدلی برای سایر کشورها دست خواهد یافت

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع