سال 2021 ثابت می‌کند که سالی موفقیت‌آمیز برای NFT است، اما چه چیزی باعث چنین عملکرد چشمگیری می‌شود؟ این گزارش تحقیقاتی کوین تلگراف پاسخ هایی دارد.

در سال 2010، اگر کسی به شما می گفت که میم های اینترنتی، آثار هنری دیجیتال و آواتارهای توییتر صدها هزار دلار فروخته می شوند، آیا آنها را باور می کردید؟ 
خوب، اینها به طور خلاصه توکن های غیرقابل تعویض یا NFT هستند. 
NFTها زنجیره‌های بلوکی را به سمت قلمروی ناشناخته بر پشت بچه‌های بامزه و پانک‌های پیکسلی هدایت می‌کنند. 
آنچه ممکن است به نظر می رسد پوششی از حدس و گمان در مورد کلکسیون های بی معنی باشد، در واقع افق مبهم نوآوری فین تک است. 
NFT ها نقطه عطفی هستند. 
فناوری بلاک چین اکنون برای نشان دادن دارایی های فراتر از زنجیره مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور درک دنیای پر رونق و جذاب NFT ها، تیم تحقیقاتی کوین تلگراف عمیقاً در این فضای جدید کاوش می کند و یافته ها را در آخرین گزارش «Tokens Nonfungible: A New Frontier» ارائه می کند.
این گزارش تاریخچه و توسعه NFT ها، نحوه ذخیره، معامله و مبادله NFT ها، نحوه برش NFT و پلتفرم انتخابی، نحوه عملکرد بازار NFT و نحوه شکل گیری قیمت ها، نحوه یافتن پروژه های جدید هیجان انگیز NFT را پوشش می دهد. چگونه NFT ها در حوزه های قضایی مختلف تنظیم می شوند، چه مقدار انرژی هنگام ایجاد و تجارت NFT ها مصرف می شود و چه آینده ای در انتظار این بازار نوظهور است.
گزارش کامل را به همراه نمودار و اینفوگرافیک از اینجا دانلود کنید.
چگونه همه چیز شروع شد
بیت کوین پیشگام هال فینی اول 
ذکر یک نسخه اولیه از NFTs در سال 1993. او آنها را به نام “رمزنگاری کارت بازرگانی.” 
در یک بحث در انجمن، فینی به کمبود قابل تعریف، مالکیت انحصاری و منشأ اشاره کرد. 
این مفاهیم اکنون در هسته هر NFT قرار دارند.
ایده NFT تا سال 2012 که یونی آسیا در مورد “بیت کوین های رنگی” نوشت که در نهایت به “کوین های رنگی” تبدیل شدند، توسعه چندانی نداشت 

سکه های رنگی که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده اند، توکن های نیمه تعویضی 
ایجاد کردند که قرار بود دارایی های دنیای واقعی مانند املاک، کالاها و اوراق قرضه را نشان دهند.
یکی از اولین تکرارهای NFT “کوانتوم” در سال 2014 توسط کوین مک کوی و آنیل دش ساخته شد و در موزه نیو نیویورک ارائه شد. 
در سال 2015، اولین NFT مبتنی بر اتریوم به نام اتریا 
در Devcon 1 
راه اندازی شد . این تا حد زیادی به عنوان اولین توکن واقعا غیرقابل تعویض در نظر گرفته می شود.

اصطلاح “NFT” 
در سال 2017 
ظهور کرد. اگرچه در آن زمان کمی شناخته شده بود، دو پروژه بسیار مهم NFT، CryptoPunks و CryptoKitties، در سال 2017 راه اندازی شدند. در همان سال، اولین خانه NFT از طریق Propy فروخته شد . 
این اولین موج محبوبیت NFT بود که با چرخه بازار ارزهای دیجیتال هماهنگ شد.رشد بازارNFT ها به یک بازار پررونق تبدیل شده اند که سال به سال گسترش می یابد. 
به عنوان مثال، خرید و فروش رشد از فقط 41 میلیون $ در سال 2018 به شگفت آور 2.5 میلیارد $ در نیمه اول سال 2021، به نمایندگی از رشد 60 برابری در سه سال و نیم.
حتی در مقایسه با سال 2020، رشد خیره کننده است. 
مجموع فروش در سال 2020 به 340 میلیون دلار رسید و در سال 2021 تاکنون فروش از 9 میلیارد دلار فراتر رفته است که طبق داده های NonFungible.com در مورد NFT ها در اتریوم، بیش از 25 برابر رشد است.
هر دو هفته تحویل داده می شود

افراد ثروتمند، مشهور و بانفوذ در سال 2021 شروع به جمع آوری یا انتشار NFT کردند. تا ماه مه، حجم فروش ماهانه به 360 میلیون دلار رسید. 
اندکی پس از آن، رکود عمیق در بازارهای کریپتو برای مدت کوتاهی به سرخوشی NFT پایان داد و باعث شد حجم روزانه به میزان قابل توجهی کاهش یابد – 
کاهش تا 90٪ از بالاترین سطح خود. 
در ماه جولای، NFT ها دوباره بازگشتند و بار دیگر به رکوردهای رکورد شکنی رسیدند و به طور شگفت انگیزی به 2.6 میلیارد دلار حجم کل در ماه آگوست تنها بر اساس داده های NonFungible.com در اتریوم رسیدند.
در حالی که اتریوم همچنان بر فعالیت‌های بازار NFT تسلط دارد، به دلیل هزینه‌های تراکنش ارزان‌تر و زمان بلاک سریع‌تر، علاقه به بلاک‌چین‌های لایه-یک جایگزین افزایش یافته است.
اتریوم تقریباً 80 درصد از حجم فروش NFT در سال 2021 را در اختیار دارد، اما تنها 37 درصد از کل معامله گران NFT. 
این بازتابی از میانگین بالاتر ارزش گذاری NFT در اتریوم و کارمزد تراکنش های بزرگتر است. 
Flow و Wax هر دو سهم بزرگی از کل معامله گران را به خود اختصاص داده اند، به ترتیب 32% و 25%، اما با حجم قابل توجهی کمتر. 
کارمزد تراکنش‌های ارزان‌تر آن‌ها، تراکنش‌های NFT با قیمت پایین‌تر و استفاده از موارد برای برنامه‌های با حجم بالا مانند بازی‌ها را ممکن می‌سازد.

کدام دسته از محبوب ترین ها هستند؟
تفکیک تراکنش‌ها بر اساس دسته‌های محبوب NFT، که در بخش 1.3 گزارش مورد بحث قرار گرفت، نشان می‌دهد که فروش اولیه تحت سلطه مجموعه‌هایی مانند CryptoKitties و CryptoPunks بود. 
در اواخر سال 2019، رده NFT بازی در تعداد تراکنش‌ها افزایش یافت، زیرا پایگاه‌های بازیکنان در بازی‌هایی مانند F1 Delta Time، Gods Unchained و Decentraland گسترش یافت.
در اواسط سال 2020، با افزایش محبوبیت این پلتفرم‌ها، تعداد تراکنش‌هایی که شامل ورزش‌ها و پروژه‌های NFT متاورس می‌شد، افزایش یافت. 
تقریباً در همان زمان، NFT های هنری نیز توجه بیشتری را به خود جلب کردند و در ژانویه 2021 با فروش رکوردشکنی Beeple به اوج خود رسیدند.

اگرچه سهم کلی معاملات کلکسیونی کاهش یافته است، اما همچنان بر حجم کل فروش تسلط دارند و پروژه ها را با حاشیه قابل توجهی هدایت می کنند. 
مقوله هنری پس از کلکسیونی ها در حجم فروش دنبال می شود که منعکس کننده ارزش های مشابه در دسته های هنری و کلکسیونی است.
آیا NFT ها از سقوط کریپتو بعدی جان سالم به در خواهند برد؟
امسال، تا کنون بیش از 9 میلیارد دلار فروش NFT در اتریوم وجود دارد. 
انتظار می رود کل فروش NFT تا پایان سال به حداقل 17.7 میلیارد دلار برسد، زیرا معامله گران جدید به دنبال تقویت فعالیت بازار ثانویه هستند.
از لحاظ تاریخی، وابستگی NFT به ارزهای دیجیتال بسیار زیاد بوده است. 
محبوبیت NFT ها در طول بازار نزولی در سال 2018 در ارزهای دیجیتال و دوباره در ژوئن و ژوئیه 2021 زمانی که بازار ارزهای دیجیتال عقب نشینی کرد، کاهش یافت. 
افزایش علاقه به NFT با روند صعودی کلی در بازار دارایی های دیجیتال همزمان شده است، که ممکن است نشان دهنده کاهش قیمت های NFT در صورت کاهش قیمت ارزهای دیجیتال باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد
منبع