هنرمندان زن در حال ایجاد NFT برای توانمندسازی زنان در همه جا هستند و ثابت می کنند که رمزنگاری فقط یک باشگاه پسرانه نیست.

هدف NFT زنان توانمند ، مشارکت زنان در رمزنگاری است

بازار آثار هنری دیجیتال توکن یا NFT ، صنعت هنر سنتی را به خود اختصاص داده است. در شش ماه اول سال 2021، تجزیه و تحلیل شرکت DappRadar 2.5 میلیارد $ در فروش NFT ثبت در سال 2020. کریستی خانه حراج، افزایش نشان می دهد عمده از 13.7 میلیون $ در فروش در طول مدت زمان مشابه گزارش 93،200،000 $ در فروش NFT در طول نیمه اول 2021. علاوه بر فروش چشمگیر ، بازار NFT OpenSea ، که طبق گزارشات 98٪ از کل معاملات بازار را میزبانی می کند ، 4 میلیارد دلار حجم معاملات NFT را در آگوست امسال ثبت کرد. 

در حالی که ظهور آثار هنری دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین قابل توجه است ، بسیاری از هنرمندان مسئول ایجاد محبوب ترین NFT های امروزی مردان هستند. به عنوان مثال ، هنرمند دیجیتالی مایک وینکلمن – معروف به “Beeple” – پس از فروش “Everydays: The First 5000 Days” با بیش از 69 میلیون دلار در کریستیز ، تاریخ NFT را ثبت کرد . نوازنده پلاتینیوم “Two Feet” و هنرمند 18 ساله مشهور FEWOCiOUS نیز پس از فروش چهار اثر هنری مشترک NFT به ارزش بیش از 1 میلیون دلار ، خبرساز شد . همچنین مهم است که برای دیدن طراح آرژانتینی آندرس ریزنگر بود فروخته ده قطعه از مبلمان های مجازی برای تقریبا 70000 $ در یک حراج آنلاین NFT.

هدف زنان تغییر فرهنگ “crypto bro” از طریق NFT است

در حالی که نسبت مرد به هنرمندان NFT زن هنوز مشخص نیست، آمار نشان می دهد که زنان بطور قابل توجهی کمتر از مردان وجود دارد درگیر در بخش کلی رمزنگاری استفاده میکند. به عنوان مثال ، یک نظرسنجی اخیر توسط صرافی ارزهای دیجیتال جمینی (Gemini) نشان داد که تنها 26 درصد از زنان دارای رمزنگاری هستند. اگرچه این امر صادق است ، این گزارش همچنین اشاره کرد که زنان بیشتر از مردان تمایل دارند در آینده نزدیک درگیر رمزنگاری شوند.

به این ترتیب ، مهم است که اشاره کنیم که تعدادی از زنان هنرمند شروع به ایجاد پروژه های NFT برای نشان دادن مشارکت فزاینده زنان کرده اند ، در حالی که قصد دارند زنان بیشتری را به بخش رمزنگاری سوق دهند.

لاوینیا آزبورن ، بنیانگذار انجمن “زنان در مذاکرات بلاکچین” ، به Cointelegraph گفت که بخش NFT با توجه به این واقعیت که بر خلاقیت تمرکز می کند ، ممکن است برای جنس های مختلف جذابیت بیشتری داشته باشد :”یادگیری کلمات جدید مانند DeFi ، بلاک چین و کیف پول های رمزنگاری ، بسیار کمتر درک این اصطلاحات ، انرژی و زمان زیادی را می طلبد. از سوی دیگر ، هنر بسیار جذاب تر است. ممکن است بسیاری از مردم نفهمند NFT چیست و چگونه کار می کند ، اما آنها هنر را می شناسند و می دانند چگونه خلاق باشند. “

از نظر آزبورن ، ملیحه عابیدی ، هنرمند ، نویسنده و فعال زن ، به Cointelegrah گفت که علاقه او به رسانه های دیجیتال در ابتدا او را به دنیای NFT کشاند. عبیدی توضیح داد که او از سال 2012 برای حقوق زنان از طریق آثار هنری خود مبارزه می کند ، اما پس از اطلاع از NFT ها ، پروژه ای به نام “زنان بر می خیزند” ایجاد کرد.

به گفته عابیدی ، زنان قیام می کنند مجموعه ای منحصر به فرد از 10،000 NFT است که شامل زنان فعال ، هنرمندان ، دانشمندان ، برنامه نویسان و موارد دیگر است. بیانیه ماموریت پروژه این است که “تماشای افزایش زنان بر روی بلاک چین” را مشاهده کنید. عبیدی افزود:”من می خواستم مطمئن شوم که سفر خود را در NFT با تجلیل از زنان دنیای واقعی در سراسر جهان آغاز می کنم. این پروژه فقط درباره تنوع قومی نیست ، بلکه درباره تنوع فرهنگی ، تنوع مذهبی و تنوع در زمینه هایی است که زنان سقف شیشه ای را می شکنند. این همچنین تمدید کارهایی است که طی نه سال گذشته انجام داده ام. “

منبع تصویر: زنان برمی خیزند

عابیدی قصد دارد تا پروژه نوجوانی زنان را در اواخر نوامبر امسال ، همزمان با کمپین 16 روزه سازمان ملل متحد علیه خشونت جنسیتی جنسیتی که قرار است 25 نوامبر برنامه ریزی شود ، به طور رسمی راه اندازی کند . “هنر بخش بزرگی از این پروژه است. اما این در مورد فعالیت و روشنایی نقش زنان در زندگی واقعی است. ” 

منبع تصویر: زنان برمی خیزند

عابیدی در ادامه خاطرنشان کرد که از طرح پروژه برای بازگرداندن تعدادی از سازمانهایی که در این سالها با آنها کار کرده است بسیار هیجان زده است. به عنوان مثال ، او گفت که 24 درصد از عواید به مدارس افغانستان برای حمایت از آموزش زنان اهدا می شود. 

به گفته عابیدی: «هنرمندان سنتی فقط محدود به زنان نیستند ، بلکه شامل مردان و افراد غیر دودویی نیز می شوند. ما باید نقش ها را در اینجا دوباره تعریف کنیم. فضای NFT برای همه کسانی است که می خواهند خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

با کمال تعجب ، بسیاری از هنرمندان زن هستند که به دلیل علاقه به حقوق زنان و رسانه های دیجیتالی احساس تشویق برای ورود به دنیای رمزنگاری می کنند. لیزا مایر ، بنیانگذار پروژه NFT Boss Beauties ، به Cointelegraph می گوید که فرصت هایی که از طریق نشانه های غیرقابل جبران ایجاد می شود با اهداف او برای کمک به زنان تقویت می شود:”قبل از راه اندازی Boss Beauties ، من شرکتی به نام My Social Canvas راه اندازی کردم. ما تعدادی از محصولات طراحی شده توسط زنان را ایجاد کردیم ، که درآمد حاصل از آن به خالقان زن برای تأمین هزینه تحصیل آنها باز می گردد. اما ، به دنبال همه گیری COVID-19 ، ما باید به مدلهای تجاری دیگر برای منابع مالی جایگزین فکر کنیم. به همین دلیل است که NFT ها و آثار هنری دیجیتالی با من و بوم اجتماعی من در ارتباط هستند. “

مایر توضیح داد که Boss Beauties سه ماه پیش راه اندازی شد و شامل مجموعه ای از 10000 پرتره منحصر به فرد از زنان مستقل قوی و نماینده مسیرهای مختلف شغلی بود. “زنان فضانورد ، زنان در STEM ، پزشکان ، رانندگان ماشین های مسابقه و موارد دیگر وجود دارند. در اینجا وعده این است که همه این ویژگی ها با هم مخلوط شده نشان می دهد که یک زن می تواند هر چیزی باشد که می خواهد. “

منبع: Boss Beauties؛ Boss Beauties در بیلبورد Nasdaq در روز دختر نشان داده شده است

پس از راه اندازی Boss Beauties ، مایر به اشتراک گذاشت که کل مجموعه تنها در 90 دقیقه فروخته شد و نشان دهنده تأثیر مالی NFT برای صاحبان مشاغل کوچک است. “من از این موضوع بسیار متاثر شدم زیرا در طول همه گیری ، من سخت تلاش می کردم تا بوم اجتماعی من زنده بماند. من به عنوان یک صاحب مشاغل کوچک واقعاً احساس کردم که این مجموعه به سرعت فروخته شد. ”  

در حالی که فروش مجموعه Boss Beauties نقطه عطفی بود ، مایر همچنین اشاره کرد که از 10000 دستگاه NFT ایجاد شده ، یکی ذخیره شده است تا به عنوان یک اثر هنری فیزیکی در بورس نیویورک (NYSE) به مناسبت ” روز جهانی دختر ، “که در 11 اکتبر برگزار شد.

به گفته مایر ، این اولین NFT شناخته شده است که در NYSE نمایش داده می شود. “این نمایشگاه در خارج از سالن برجسته موریل سیبرت ، که اولین زنی است که صاحب کرسی در بورس نیویورک است ، به نمایش در می آید. موریل در 28 دسامبر 1967 به 1،365 عضو مرد بورس پیوست. ” NFT در حال حاضر برای حراج بورس تحصیلی و برنامه های راهنمایی برای زنان و دختران در امور مالی حراج می شود.

منبع: Boss Beauties؛ Boss Beauty در NYSE نمایش داده می شود

تلاش برای کمک به زنان برای غلبه بر “ترس از رمزنگاری” 

اگرچه به نظر می رسد فضای NFT در مقایسه با سایر بخش های مرتبط با رمزنگاری با زنان بیشتری طنین انداز است ، هنوز آگاهی آموزشی برای افزایش مشارکت مورد نیاز است.

به عنوان مثال ، مایر توضیح داد که بسیاری از زنان با فن آوری در شبکه او هنوز از NFT ها اطلاع ندارند ، با توجه به اینکه فضا بسیار جدید است. به این ترتیب ، یک منحنی یادگیری تند باید برطرف شود ، که مایر معتقد است هنگامی که زنان فرصت های مالی مرتبط با NFT ها را درک کنند ، برطرف می شود. او گفت: “این فرصتی برای انتقال ثروت است.”

پژواک مایر ، آتان اسلاتکین ، کارآفرین و سرمایه گذار که عموماً به عنوان “مدیرعامل سایه” شناخته می شود ، به Cointelegraph گفت که بار دیگر مردم از اقتصاد پشت NFT آگاه می شوند و می خواهند از آنها استفاده کنند. “Boss Beauties در عرض 90 دقیقه حدود 5 میلیون دلار جمع آوری کرد. مردم این را بالقوه خواهند دید. “

علاوه بر این ، عبیدی اشاره کرد که آموزش نیز برای جلوگیری از نفوذ کلاهبرداران و دروازه بانان به فضای رمزنگاری شده مورد نیاز است. عابیدی با اشاره به مثال ” تیم بانوان شهرت ” توضیح داد که سه مردی که خود را به عنوان یک پروژه NFT تحت رهبری زن معرفی می کردند یکی از اولین آشنایی های وی با NFT ها بود ، و افزود: “دیدن این که بسیاری از مردم از بانوان شهرت حمایت می کردند بسیار ناراحت کننده بود. ، اما این واقعاً یک کلاهبرداری بود. چالش اینجاست که ما باید تحصیلات بیشتری داشته باشیم و دروازه بان کمتری در رمزنگاری داشته باشیم. “

در حالی که هنوز آموزش در همه جنبه های رمزنگاری مورد نیاز است ، ذکر این نکته ضروری است که اخیراً گروه های تحت رهبری زنان ایجاد شده اند تا به افزایش آگاهی در محیط های غیر ارعابی کمک کنند.

به عنوان مثال ، آزبورن توضیح داد که زنان در مذاکرات بلاک چین قصد دارند به زودی یک بازار NFT با محوریت زنان با نام “Crypto Kweens” راه اندازی کنند. به گفته آزبورن ، این بازار بر اساس پروتکل Rarible ساخته می شود و به عنوان مکانی برای گردهمایی هنرمندان ، کارآفرینان ، خلاقان و بنیانگذاران زن برای حمایت از یکدیگر عمل می کند:وی گفت: “این مکانی خواهد بود که دیگران می توانند از آنها حمایت کنند و بخشی از جنبش برای نمایندگی متاورس زنان و گروه های حاشیه ای باشند. هنرمندان مرد نیز تا زمانی که آثارشان با موضوع “توانمندسازی ، تکریم و ارتقاء فرم زن” مطابقت داشته باشد مورد استقبال قرار خواهند گرفت. “

علاوه بر ابتکار آزبورن ، هیلی لنون ، شریک در شرکت حقوقی اندرسون کیل ، به Cointelegraph گفت که اخیراً Crypto Connect را ایجاد کرده است ، که یک گروه شبکه ای برای کسانی است که درگیر یا علاقه مند به رمزنگاری و بلاک چین هستند. لنون توضیح داد که هیئت مدیره گروه توسط همه زنان هدایت می شود ، و اشاره کرد که حضور قوی زنان به ورود زنان و مردان بیشتر به بخش رمزنگاری کمک می کند.

در رابطه با NFT ها ، لنون اشاره کرد که رهبری Crypto Connect در نشویل Evie Phillips ، مدیر بازاریابی پلت فرم NFT NFT Glee است. با توجه به تخصص فیلیپس ، لنون اظهار داشت که آگاهی آموزشی در مورد NFT ها در رویدادهای آینده شبکه ای مورد بحث قرار می گیرد ، همراه با این ایده که ممکن است عضویت های Crypto Connect در آینده نزدیک با NFT ها مرتبط شود. به نوبه خود ، هر دو زن و مردانی که از NFT برای خود استفاده می کنند ، فضا را بهتر درک می کنند.

“این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگو ویو نمی باشد”

منبع