شرکت خدمات مالی تنها دارایی های غیر فرار را به عنوان وثیقه در راه حل وام دهی DeFi خود که در دست توسعه است، در نظر می گیرد.

  • در ارائه‌ای که در جریان جشنواره فین‌تک سنگاپور انجام شد، آنری وروگدنهیل، مدیر ارشد نوآوری ING، اعلام کرد که این شرکت در حال کار بر روی آزمایشی از پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز مالی خود یا DeFi، پروتکل وام‌دهی همتا به همتا با اداره بازارهای مالی هلند است. . همانطور که توسط Ledger Insights گزارش شده است ، Vreugdenhil در رابطه با توسعه موارد زیر را گفت :ما به دنبال وام‌دهی همتا به همتا در یک نوع تنظیم DeFi هستیم. اما در مورد بیت کوین نه. آنچه برای ما جالب است این است که چگونه می‌توانید وام‌دهی همتا به همتا ایجاد کنید یا قابلیت‌های وام دهی را با انواع مختلف وثیقه باز کنید. بنابراین با روش های مختلف انجام این کار به جای بیت کوین فرار.

ING یک شرکت چندملیتی خدمات مالی هلندی با بیش از 1 تریلیون دلار دارایی مدیریت شده است. در مقاله سفید منتشر شده در اوایل سال جاری، ING به طور خاص از پروتکل وام دهی Aave نام برد که بر پایه بلاک چین اتریوم ( ETH ) ساخته شده است ، به عنوان یکی از نوآوری های اخیر در صنعت. از طریق قراردادهای هوشمند، Aave وام گیرندگان را قادر می‌سازد تا ارزهای دیجیتال را به عنوان وثیقه سپرده گذاری کنند و وام استیبل کوین بگیرند.

این مکانیسم می تواند به عنوان یک وام دارایی سنتی مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان مثال، برای پرداخت هزینه های روزمره، در حالی که سرمایه گذاری فرد مرکب می شود، بدهی دریافت کند. مطابق با نگرانی های ING در مورد استفاده از دارایی های بی ثبات به عنوان وثیقه، Aave همچنین امکان استقراض و وام دادن به استیبل کوین ها را فراهم می کند. در زمان نگارش این مقاله، وام گیرندگان می توانند با سپرده گذاری DAI خود در استخرهای با نرخ متغیر، تقریباً 3٪ سود در سال به دست آورند در حالی که وام دهندگان سالانه 4٪ بهره می پردازند و بالعکس.

در حالی که ING از DeFi برای پرداخت‌های بدون مرز، عملیات 24 ساعته و سرعت تراکنش‌ها تمجید می‌کند، کاغذ سفید آن به چندین اشکال اشاره می‌کند.. به ویژه، از آنجایی که پروتکل‌های استقراض و وام مستلزم وثیقه هستند، امکان ایجاد پول جدید برای طرح‌هایی مانند تامین مالی شرکت‌ها و کارآفرینان را فراهم نمی‌کنند.

با این وجود، ING در سال های اخیر علاقه زیادی به صنعت بلاک چین داشته است. در پایان سال 2020، ING به اتحاد آموزش بلاک چین پیوست . این شرکت همچنین در سال 2021 کار بر روی نگهداری دارایی های دیجیتال را آغاز کرد و  تعدادی از تحولات استیبل کوین  را طی کنفرانسی در آوریل سال جاری مورد بحث قرار داد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع