به 
گزارش رویترز، به گفته مقامات بانک مرکزی هند، بانک مرکزی هند برای راه اندازی اولین ارز دیجیتال بانک مرکزی خود در سه ماهه اول سال آینده آماده می شود 
.

به گفته P. Vasudevan، مدیر کل بخش پرداخت و تسویه RBI، این پروژه آزمایشی می تواند تا سه ماهه اول سال آینده راه اندازی شود.

مربوط
اتریوم پس از اصلاح 15 درصدی بازار وارد “منطقه فرصت” می شود


ارزهای دیجیتال بانک مرکزی دارایی‌های دیجیتالی هستند که به ارز رسمی یک کشور یا اساساً نسخه دیجیتالی یک ارز فیات مرتبط هستند. 
در مورد 
هند ، CBDC آن روپیه دیجیتال نامیده می شود و به روپیه پول ملی گره می خورد.
پیش از این، بانک مرکزی در حال برنامه ریزی برای راه اندازی نرم اولین CBDC خود تا دسامبر بود، اما به دلیل عدم وجود جدول زمانی رسمی یا نقشه راه متعهد شده توسط بانک مرکزی 
هند ، راه اندازی به تعویق افتاد.

در حال حاضر، بانک مشتاقانه منتظر رسیدگی به مشکلات موجود و مشکلات اساسی مربوط به راه اندازی و نگهداری اولین نمونه اولیه CBDC است. 
شیوه های اجرا شده از این پس مورد استفاده قرار خواهند گرفت – به همین دلیل است که تنظیم کننده زمان خود را صرف ایجاد بهترین راه حل های ممکن برای تحقق مفهوم اولیه می کند.

مربوط
بانک رزرو استرالیا هشدار می دهد که چگونه ممکن است سود رمزنگاری شما از بین برود


در حال حاضر، موضوعات و زمینه های تحقیقاتی موجود مکانیسم اعتبار سنجی، استفاده تقسیم شده از ارز دیجیتال و مقیاس بندی مناسب است. 
در مقایسه با استیبل کوین‌های موجود در 
بازار ارزهای دیجیتال 
، بانک هندی باید برای استفاده گسترده‌تر و بار شبکه بیشتر آماده باشد.
واسودوان گفت RBI در حال بررسی مسائل مختلفی است که مربوط به این است که CBDC کدام بخش را باید هدف قرار دهد، عمده فروشی یا خرده فروشی، مکانیسم اعتبارسنجی و سایر مسائل، از جمله کانال های توزیع.
این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
منبع