بار دیگر، این سوال که آیا دارایی های دیجیتال اوراق بهادار هستند یا خیر، مورد سوال قرار می گیرد.

هیئت منصفه ای در کانکتیکات دریافته است که دارایی های دیجیتالی مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده، اوراق بهادار نیستند که یک وکیل مدافع آن را اولین حکم جهانی می نامد. 

استوارت فریزر، سرمایه‌گذار GAW Miners در یک عملیات متقلبانه که توسط ZenMiner LLC در 1 نوامبر انتخاب شده بود، از مسئولیت پاک شد. 

یکی از نمایندگان متهم، دانیل واینر از هیوز هابارد و رید LLP، به Law360 گفت: «این اولین موردی است که می‌دانیم هیئت منصفه به این موضوع پرداخته است که آیا محصولات ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند یا خیر» . 

پرونده علیه ماینرز GAW از سال 2017، زمانی که یکی از بنیانگذاران هومرو جاشوا گارزا به کلاهبرداری از طریق سیم متهم شد، در جریان بوده است . این باعث شد که فریزر، یک سرمایه گذار 41 درصدی در GAW، تنها متهم باقی مانده در این پرونده باشد. 

در ابتدا، GAW سخت‌افزار استخراج فیزیکی را می‌فروخت اما به زودی با ZenMining همکاری کرد تا نرم‌افزار مدیریت از راه دور را ارائه دهد که ظاهراً به مشتریان اجازه می‌دهد سخت‌افزار استخراج خود را به صورت آنلاین کنترل کنند. 

به گفته شاکیان، این دو شرکت هرگز به اندازه ای که در ابتدا ادعا می کردند مالک تجهیزات نبودند. در اوایل این مورد، هم GAW و هم ZenMining به صورت پیش‌فرض یافت شدند. 

این دو شرکت که قادر به انجام سفارشات مشتریان نبودند، «قراردادهای هشلت» را معرفی کردند که به مشتریان خود حق دریافت سهمی از سود حاصل از استخراج کریپتو شرکت را می داد. 

با این حال، در سال 2017 مشخص شد که GAW قدرت محاسباتی بسیار بیشتری نسبت به آنچه در مراکز محاسباتی خود داشت، به فروش رسانده است. در عوض، شرکت از پول مشتریان جدید برای پرداخت به مشتریان قدیمی استفاده می کرد. 

بیشتر بخوانید: جاش گارزا خالق ماینرز GAW به دلیل “طرح پونزی” 12 میلیون دلار جریمه شد.

هیئت منصفه تصمیم گرفت که هیچ یک از چهار محصول GAW شامل سفته‌هایی به نام «هش پوینت»، توکن‌هایی به نام «پی‌کوین» و کیف‌پول‌های مجازی به نام «هش‌ستاکرز» اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته نمی‌شوند. همچنین مشخص شد که فریزر مسئولیتی ندارد. 

اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار در پرونده قبلی خود علیه گارزا، هشت ها را به عنوان اوراق بهادار توصیف کرد، هیئت منصفه در جدیدترین پرونده علیه فریزر متوجه شد که مشتریان فعالانه هش های خود را کنترل می کنند، به این معنی که نمی توان آنها را یک سرمایه گذاری غیرفعال در نظر گرفت. 

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع